خبر یزد

آخرين مطالب

دوهفته نامه اندیشه یزد: گمشده ای به نام پول در ورزش و فوتبال یزد؟! مقالات

دوهفته نامه اندیشه یزد: گمشده ای به نام پول در ورزش و فوتبال یزد؟!
  بزرگنمايي:

یزد آنلاین - دو هفته نامه اندیشه یزد روز شنبه در شماره 19 خود در مطلبی با عنوان «گمشده ای به نام پول در ورزش و فوتبال یزد؟!» به قلم علی محمد قادریان از خبرنگاران پیشکسوت ورزش استان ، مهمترین چالش های فوتبال یزد را ضعف مدیریت و بی پولی عنوان کرد.
در این مطلب آمده است: درباره قصه غمبار فوتبال یزد اگر صدها بار نوشته شود باز هم کم است و چون گوش شنوایی وجود ندارد آنقدر باید نوشت و نوشت تا شاید یکی از مسئولین بشنود و برای دوباره جان گرفتنش احساس مسئولیت کند؟!
اصولا هر سیستم و مجموعه ای برای به اجرا در آوردن هر برنامه ای آن هم به بهترین شکل ممکن احتیاج مبرم به بودجه لازم و مدیریت کارآ دارد و در ورزش ضلع سومی بنام زیر ساختها و امکانات فیزیکی هم باید وجود داشته باشد تا آن مجموعه بتواند به سمت اهداف مشخص شده طی طریق کرده و به هدف برسد.
متاسفانه فوتبال یزد با اینکه در مقاطعی از زمان صاحب اسم و رسمی در لیگ های کشور بود اما به علت ضعف مدیریت و سپرده شدن کار بدست کسان و افرادی که در زمینه مدیریت ورزشی، کمبود شدیدی داشتند، ضربات مهلکی خورد و همه را از دست داد؟!
البته جدای از بی مدیریتی که بانی وادادگی فوتبال یزد گردید، گمشده ای به نام «پول» هم بخصوص در چند ساله اخیر بد جوری تن نحیف فوتبال یزد را آزار داد!!
اینکه چرا بی پولی برای فوتبال یزد مشکل ساز شد هم نشأت گرفته از بی مدیریتی بود که با عقد قراردادهای بی حساب و کتاب و ایجاد توقع در کادر فنی و بازیکنان و نداشتن توان پرداخت به موقع به آنان، باعث به حاشیه رفتن تیم و بهم ریختن تمرکز روحی و روانی گردید تا با کسب نتایج ضعیف شاهد سقوط و نابودی هر دو نماینده فوتبال استان یزد، تربیت نوین و وحدت (فولاد) باشیم؟!
این تیپ از مدیران که چند سالی بر گرده فوتبال یزد سوار شدند و بد جوری هم سواری گرفتند چون احساس مسئولیت نمی کردند و به فکر انجام صحیح و مخلصانه مسئولیتی که بر عهده گرفته، نبودند و نگاه و نگرش آنان بیشتر جنبه معروفیت و اخذ امتیازات برای هدفهای غیر فوتبالی داشت به جای منفعت و خیر رسانی، منشأ ضرر و زیان شدند و با به اتمام رساندن ماموریت تخریبی به دنبال مسئولیت های طبیعی و روزمره خود رفتند ؟! ولی آنکه «سرش بی کلاه ماند» فوتبال یزد و خانواده پر طرفدارش بودند!!
می گویند: «بی مایه فطیر است» و این دقیقا شامل حال و روز فوتبال یزد و در نگاهی وسیع تر کل ورزش استان یزد می شود که از رهگذر بی پولی داد و فریادشان به آسمان بلند می باشد و فریادرسی هم صدایشان را نه اینکه نمی شنود، بلکه باور هم ندارد.
شرایط ورزش و تیمداری با گذشته از زمین تا آسمان تفاوت کرده است. حرف ما از بیان بی پولی در ورزش و فوتبال یزد این نیست که بدون حساب و کتاب «پول بارانش» کنند و برایش «ریخت و پاش» نمایند.
معتقدیم اگر این گونه شود که چشممان آب نمی خورد، صد در صد «آفت» است و سوزنده و ویرانگر خواهد بود، منظورمان این است حق و حقوق طبیعی ورزش و فوتبال داده شود تا جوانان یزدی بتوانند مراحل رشد و ارتقاء را سپری ساخته و برای استان یزد افتخار آفرین شوند.
اگر این دغدغه و این نگرش در نزد مسئولان وجود داشته باشد که تا کنون مشاهده نشده است؟! می توان امیدوار بود مجموعه رشته های ورزشی و به تبع آن فوتبال پر هوادار در یزد در مسیر پیشرفت قرار گرفته و با افتخار آفرینی جوانان قهرمانش، باعث شاد شدن دل مردم کویرنشین که از بسیاری امکانات تفریحی و رفاهی نسبت با استانهای همجوار در مضیقه و محروم می باشند، شود.
اگر از بیچارگی و ناداری ورزش و فوتبال یزد که عین واقعیت است در دو بُعد مدیریتی و پول می نویسیم، قصد و هدف نادیده انگاشتن کسانی که در گذشته برای تزریق پول به فوتبال تلاش کردند و نگذاشتند چراغش خاموش شود، نداریم بلکه مورد خطاب ما آن جماعت ورزش نشناس هستند که بدون دارا بودن لیاقت وارد گود شدند و بلاهای بسیاری بر فوتبال نازل کردند؟! بلاهایی که ریشه فوتبال یزد را خشکاند و تاسف بارتر اینکه یکی هم جرئت اینکه بگوید « بالای چشمتان ابروست» پیدا نشد؟!
اینها با خط و نشان کشیدن و خط و ربط تعیین کردن و درباغ سبز نشان دادن به فوتبال ورود کردند، اما در عمل بر اساس مکانیزم معکوس رفتار نمودند و پس از اینکه چند صباحی کنگرخورده و لنگر انداختند و در نهایت هم افتضاح به بار آوردند؟! بدون حتی یک عذرخواهی کوچک و بیان یک کلمه ببخشید، این عوضی آمده ها با ژست طلبکارانه و مغرورانه رفتند و خرابی هایی را که حالا، حالاها و به این آسانی ها قابل ترمیم وجبران نیست از خود به یادگار و ارث گذاشتند.
با همه اینها امیدواریم، یکی ناجی فوتبال یزد شده و بستر مناسبی برای جوانانی که آرزوی اوج گیری و رسیدن به قله موفقیت دارند فراهم سازد و این به عهده مسئولین است تا این شرایط را مهیا ساخته و این باور را در ذهن و فکر خود آن گونه پر رنگ کنند که ورزش و فوتبال، مدیر کاربلد، پول و برنامه می خواهد و متاسفانه فعلا در یزد ثروتمند و با آن همه صنایع و کارخانجات رنگارنگ و جورواجور، خبری و اثری از حمایت نیست؟! امید که این نگاه هر چه زودتر عوض شود.


لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/14703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی