خبر یزد

آخرين مطالب

در میزگرد ایرنا مطرح شد

راز پیشگیری طلاق عشق، گذشت ، محبت و صداقت است اجتماعي

راز پیشگیری طلاق عشق، گذشت ، محبت و صداقت است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - میزگردی با عنوان راهکارهای کاهش طلاق و پیشگیری از آن ، سبک زندگی آسان ، ترغیب جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده، آسیب‌شناسی علت‌های افزایش آمار طلاق در میان خانواده‌های جوان در ابرکوه برگزار شد .
به گزارش ایرنا در این میزگرد بر ضرورت راه‌های مناسب کاهش طلاق، پیشگیری از جدایی زن و شوهر و آسیب‌شناسی از این پدیده مذموم مورد تأکید قرار گرفت.
** همکاری دستگاه‌ها و اجرای طرح کاهش طلاق
رئیس اداره بهزیستی ابرکوه در این میزگرد از ازدواج با عنوان بخشی از زندگی افراد در دوره جوانی یادکرد و گفت: باوجود تأکید دین مبین اسلام ، علما، فضلا و مراجع تقلید این موضوع در حال حاضر تحت‌الشعاع برخی مسائل قرارگرفته است.
زهره اکرمی این عوامل را مسائل اقتصادی و ترویج فرهنگ‌های نادرست و مشکل‌ساز مانند تجمل‌گرایی و به‌اصطلاح عامیانه چشم و هم‌چشمی خانواده‌ها یادکرد که به باور وی از کارکرد اصلی خود فاصله گرفته است .
وی افزود: اگر نسل جوان بتواند به‌خوبی از هویت فردی و اجتماعی خویش و ضرورت‌های دوره‌ای که در آن زندگی می‌کند آگاه شود و از طرفی خانواده‌ها و دیگر نهادهای اجتماعی مانند مدرسه و دانشگاه زمینه مشارکت فعال جوانان را در عرصه‌های مختلف فراهم کنند، آینده روشنی در انتظار خود خواهد دید.
** 18 تا 24 سالگی سن مناسب ازدواج
اکرمی راه‌های بررسی مشکل ازدواج جوانان و کاهش آمار طلاق و آسیب‌شناسی این پدیده را یادآور شد و بهترین زمان برای ازدواج را 18 تا 24 سالگی جوانان ذکر کرد.
به باور این کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده در این صورت فاصله سنی بین فرزند با والدین افزایش نمی‌یابد و خطر بروز آسیب‌هایی از این منظر متوجه خانواده و جامعه نخواهد شد.
این مسئول اظهار داشت: بااین‌حال به دلیل حساسیت‌ها در این سنن و نبود آموزش کافی بسیاری از آنان در ابتدای زندگی در رفع مسائل زندگی خود عاجز هستند و با توجه به تغییر نگرش‌ها به طلاق و جدایی ، شاهد افزایش درخواست‌هایی از این قبیل هستیم .
** الزام زوجین به شرکت در دوره آموزشی
وی از بهزیستی به‌عنوان یکی از نهادهای متولی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی یادکرد و گفت: طرحی از سوی سازمان بهزیستی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ارائه شد و اکنون در آغاز سومین سال اجراست.
به گفته رئیس بهزیستی ابرکوه بر اساس این طرح، زوجین پس از مراسم عقد ملزم به گذراندن 16 ساعت آموزش مهارت‌های زندگی با تأکید بر مهارت‌های ارتباطی و رفع مسائل هستند.
وی تأکید کرد: این آموزش‌ها با همکاری دفاتر ثبت ازدواج برای معرفی زوجین برگزار می‌شود، مراکز مشاوره بهزیستی با مدرسان آموزش‌دیده به راهنمایی و آموزش آن‌ها می‌پردازند.
اکرمی ادامه داد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهزیستی نیز نظارت بر اجرای طرح را بر عهده دارد.
** نقش مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق
وی خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز مشاوره تحکیم بنیان خانواده با همکاری دادگستری در کاهش آمار طلاق بسیار مؤثر بود و 38 درصد پرونده‌های طلاق شهرستان ابرکوه از این طریق منجر به سازش و صلح شده است.
اکرمی تصریح کرد: در اجرای طرح آموزش زوجین جوان در 2 سال گذشته 600 زوج از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.
** طلاق و نقش عوامل اقتصادی و اجتماعی
همچنین کارشناس اورژانس خدمات اجتماعی بهزیستی ابرکوه با اشاره به تأثیر عوامل متعدد در بروز اختلاف، جدایی میان زن و شوهر و بروز طلاق در خانواده‌ها، افزود: این عوامل متعدد است و می‌تواند مسائل اقتصادی، اعتیاد، بی‌توجهی به تمکین در روابط زناشویی و ... باشد .
دکتر قاسم موحدی می‌گوید: ما در جریان فعالیت در مرکز تحکیم خانواده به مواردی برخورد کردیم که سه علت ذکرشده فوق در ارتباط با عضویت در شرکت‌ها یا تیم‌های هرمی بود.
وی اظهار داشت: این تیم‌ها یا شرکت‌ها در قالب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در استتار فروش کالا یا دریافت حق عضویت بدون فروش کالا فعالیت می‌کنند.
موحدی بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد صرفاً 20 درصد سود می‌برند و 80 درصد ضرر کردند و اغلب مسائل دعاوی خانوادگی که به ما مراجعه کردند ، علت آن عضویت در چنین شرکت‌هایی بود درحالی‌که کار و کاسبی مناسبی داشتند ولی به علت عضویت در این شرکت‌ها کار خود را از دست دادند و ورشکست شدند.
** تفاوت بازاریابی شبکه‌ای و بازار سازی
این کارشناس خانواده از برگزاری برخی جلسات مختلط در شهرهای بزرگ به‌عنوان روابط فرا زناشویی و حتی خیانت یادکرد.
وی به شهروندان توصیه کرد که در سایت‌های معتبر تفاوت بازاریابی شبکه‌ای با بازاریابی یا بازار سازی هرمی را مطالعه کنند.
** ثبت 299 فقره ازدواج و 68 مورد طلاق
همچنین رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه بابیان اینکه در 11 ماهه امسال 299 فقره ازدواج در این شهرستان ثبت شد، گفت: این تعداد تشکیل خانواده در سنجش بازمان مشابه سال قبل 2 درصد کاهش دارد .
غلامرضا شفیعی اضافه کرد: در این مدت 68 مورد طلاق ثبت‌ شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل همتراز است .
همچنین مدیر و مشاور یکی از موسسه‌هایی که تحت نظارت بهزیستی ابرکوه فعالیت دارد به پرسش خبرنگار ایرنا برای شروع زندگی آسان و سالم چه نوع سبکی پیشنهاد می‌کند؟ و راه مناسب برای افزایش انگیزه ازدواج در بین جوانان چیست، پاسخ گفت و دراین‌ارتباط به آیه 21 سوره مبارکه روم در قرآن اشاره کرد.
عبدالرحیم بصیری اظهار داشت: دریکی از آیات (لطف) الهی برای شما این است که از (جنس) خودتان جفتی بیافرید که در او آرامش یافته و باهم انس‌گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار فرمود همانا در این امر نیز برای مردم بافکرت ادله علم و حکمت حق آشکار است.
وی افزود: در توضیح این آیه ، تمام دختران و پسران که قصد ازدواج دارند لازم است این آیه را حفظ و مدنظر داشته باشند و خداوند می‌فرمایند همه شما از یک زوج آفریده‌شده‌اید.
مدیر سابق آموزش‌وپرورش شهرستان ابرکوه ادامه داد: این باور غلط که من می‌توانم مجرد زندگی کنم یک باور قرآنی ، الهی و دینی نیست و ما همه فطرتاً زوج آفریده شدیم و با زوجیت، رحمت، سکونت ، مودت و تفکر در این آیات آرامش می‌یابیم.
** لزوم اصلاح باور جوانان به ازدواج
بصیری تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواقع این باور غلط وجود دارد، اگر تک باشیم آرامش پیدا می‌کنیم و امروزه این باور در بین جوانان بایستی تغییریافته و اصلاح شود.
این مشاور خانواده با اشاره به اینکه سه فرایند در بحث ازدواج داریم افزود: نقش دختر و پسر، نقش خانواده ، نقش مشاور و نقش دختر و پسر این است که آن‌ها حقیقتاً خواستار همدیگر باشند یعنی ازدواج آن‌ها تحمیلی و با اجبار والدین نباشد در دل هم جای بگیرند و علاقه قلبی داشته باشند.
** پرهیز خانواده‌ها به تحمیل جوانان در ازدواج
وی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد این است که بعضاً پدر یا مادر ازدواج را تحمیل می‌کنند و در اصل دختر و پسر تصمیم‌گیرنده نیستند ، البته باید توجه کرد که مشاهده و دیدار اولیه نمی‌تواند ملاک قطعی برای شروع یک زندگی موفق باشد.
بصیری اضافه کرد: پسر و دختر حداقل با یک جلسه نمی‌توانند شناخت کاملی از یکدیگر پیدا کنند و بایستی در چند جلسه این فرایند طی شود و به‌طور مثال در برخی مناطق روستایی و حتی شهرها با رعایت نکردن این اصول و تحمیل ازدواج به فرزندان پدیده شوم ناسازگاری و طلاق اتفاق می‌افتد.
این کارشناس مسائل خانواده یادآور شد: نقش دوم در فرایند ازدواج ، مربوط به خانواده است و خانواده نقش جمعیت‌شناسی دارد یعنی بایستی تحقیق و بررسی کند درباره شناخت بستگان و افرادی که با آن‌ها در ارتباط‌ هستند البته فرزندان هم باید تابع نظر پدر و مادر باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند.
** نقش مشاوره در ازدواج جوانان . شناخت شخصیت افراد
وی بیان کرد: نقش سوم ، مربوط به مشاور است و در مورد میزان و علاقه طرفین و یا در زمینهٔ تحقیقات اولیه و شناخت افراد قرار نیست کاری انجام دهد.
به گفته وی، کار مشاور کمک در شناخت شخصیت افراد و خانواده‌هایی که قصد ازدواج دارند و نهایتاً نقاط ضعف و قوت طرفین را بیان و آن‌ها را راهنمایی می‌کند ولی نظری در زمینهٔ ازدواج کردن و یا نکردن آن‌ها نمی‌دهد.
بصیری تصریح کرد: اگر در فرایند ازدواج هر سه نقشی که ذکر شد کامل رعایت شود می‌تواند در کاهش طلاق بسیار مؤثر باشد.
** نگاه ارزشی به ازدواج اثربخش است
این کارشناس مشاوره در زمینهٔ نقش مسائلی مانند شغل ، مسکن و... در ازدواج‌های موفق و یا بروز پدیده طلاق هم، افزود: باورهای طرفین بسیار حائز اهمیت است، نگاه ارزشی به بحث ازدواج در جامعه اسلامی بسیار مهم و نتیجه‌بخش است.
** بیکاری، نبود مسکن و استرس سد راه ازدواج جوانان
وی یادآور شد: مشکل شغل و مسکن در روزگار کنونی اهمیت دارد و چه‌بسا مانند سدی بر سر راه جوانان است.
بصیری ادامه داد: روزانه هیجان‌های مختلفی که به استرس‌های سه‌گانه معروف‌اند از قبیل عمودی، افقی و سیستمی، باعث بروز خیلی از مشکلات و درنتیجه فاصله گرفتن جوانان از ازدواج می‌شود.
وی اضافه کرد: استرس عمودی که از نسل قبل انتقال‌یافته است مانند برخی آداب‌ و رسوم که مربوط به گذشته‌های افراد است و استرس افقی که دست خود فرد نیست و هرلحظه ممکن است ایجاد شود و استرس سیستمی به برخی عوامل ازجمله وضعیت اقتصادی و معیشتی افراد مربوط است.
** ازدواج زودهنگام و دیرهنگام آسیب‌زاست
این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه چه عواملی می‌تواند باعث افزایش سن ازدواج جوانان باشد، تأکید کرد: در مورد سن ازدواج باید توجه داشته باشیم که ازدواج زودهنگام و دیرهنگام هر دو باعث آسیب می‌شود.
وی اظهار داشت : ازدواج در سنین پایین به دلیل اینکه افراد از رشد کافی و پختگی لازم برخوردار نیستند و هنوز در سن آموزش و کسب تجربه هستند توصیه نمی‌شود.
** لزوم تغییر هویت فردی پس از ازدواج به هویت زوجی
بصیری اضافه کرد: با بالا رفتن سن هویت‌های فردی تثبیت‌شده و تغییر هویت افراد مشکل می‌شود، هر فردی هویت زوجی و هویت فردی دارد که بعد از ازدواج بایستی هویت فردی تبدیل به هویت زوجی شود.
این کارشناس مسائل اجتماعی یادآور شد: دختر تا قبل از ازدواج هویت دختری دارد، وقتی‌که ازدواج کرد هویت زوجی و زمانی که مادر می‌شود هویت مادری پیدا می‌کند.
** تغییر هویت با افزایش سن ازدواج سخت می‌شود
به گفته وی این تغییر هویت و شخصیت‌ها مهم است، با بالا رفتن سن ازدواج تغییر هویت‌ها سخت می‌شود و ممکن است فرد بگوید من 30 سال این‌گونه زندگی کردم و ... درحالی‌که اگر سن ازدواج دخترها از 18 تا 23 سال باشد، مطلوب‌تر است و این امر برای پسرها بافاصله 3 تا 4 سال بیشتر، مطلوب است ، اگر در مواردی سن ازدواج تغییر کرد بایستی با دلیل منطقی قابل‌قبول باشد.
بصیری با اشاره به وابستگی فرزندان به والدین چه ازلحاظ مالی ، عاطفی و ... چگونه و تا چه حد باید باشد، تصریح کرد: استقلال امری ذاتی و طبیعی است، ما دوست داریم مستقل باشیم، جلب‌توجه کنیم ، دوست داریم امنیت داشته باشیم ، تحسین بشویم ، و دوست داریم پیشرفت کنیم .
وی افزود: « ازیک‌طرف والدین فکرمی‌کنند فرزندی که همیشه بگوید مامان چشم ، بابا چشم بچه خوبی است و همیشه این رفتار را دوست دارند».
این مشاور خانواده تأکید کرد: باید به این نکته توجه کرد در بسیاری موارد شنیدن جواب مثبت از طرف فرزندان موجب خوشحالی والدین می‌شود ، بحث نه گفتن و بحث قاطعیت بسیار مهم است.
این کارشناس تأکید کرد: اگر در برخی موارد غیر از این باشد فرزندان خلاق نمی‌شوند و خلاقیت در ادامه زندگی آن‌ها بسیار اهمیت دارد.
فرزندان شجاع و اعتماد به نفس تربیت شوند
به باور وی فرزندان بایستی شجاع و دارای اعتماد به‌ نفس بالایی باشند ولی در عین ‌حال آن‌ها نباید مغرور و متکبر باشند چرا که داشتن غرور و تکبر ، اوج حقارت و پستی است.
این مشاور مسائل اجتماعی و خانواده خاطرنشان کرد: لازم است خلاقیت در فرزندان از کودکی که همان سن سه‌سالگی است رشد یابد، شروع اضطراب جدایی از سن شش‌ماهگی پایه‌گذاری می‌شود.
وی بیان کرد: باید این باور در خانواده وجود داشته باشد که بچه مستقل فردی است که خلاق ، مستقل و بچه‌ای که روی پای خود می‌ایستد و بچه‌ای که با منطق و دلیل قدرت نه گفتن دارد.
وی یادآور شد: والدین بایستی حق روزانه ماهانه و سالیانه و.. خود را بدانند و از حقوق فرزندان خودآگاهی داشته باشند ، پس اینجاست که بحث آموزش به فرزندان در خانواده ، مدرسه ، اماکن عمومی و مذهبی بسیار مهم است.
بصیری یادآور شد: استقلال ، خلاقیت و پختگی فرزند باعث تصمیم‌گیری‌های مفید و کارآمدی خواهد بود و مهم است که مابین خواسته‌ها و نیازها تفاوت قائل باشیم و اعتقاد داشتن به برآورده شدن تمامی خواسته‌ها به‌هیچ‌ وجه درست نیست ولی نیازهای افراد بایستی برآورده شود و خیلی از خانواده‌ها بین خواسته‌ها و نیازها تفاوت قائل نمی‌شوند.
این کارشناس خانواده در پاسخ به این پرسش مشاوره چه میزان در سازش زوجین و کاهش آمار طلاق مؤثر است تصریح کرد: البته آمار دقیقی نمی‌توان ارائه کرد ، چون خیلی از خانواده‌هایی که برای مشاوره مراجعه می‌کنند به زندگی برمی‌گردند .
بصیری تأکید کرد: افراد مراجعه‌کننده تغییر روش و بازگشت به زندگی مشترک خود را به ما اطلاع نمی‌دهند و ما هم پیگیر این قضیه نمی‌شویم ولی هستند خانواده‌هایی که اطلاع دادند و تشکر کردند.
** تأثیر 60 تا 70درصد مشاوره در رفع اختلاف زوجین
مدیر سابق آموزش‌وپرورش ابرکوه یادآور شد: درمجموع مشاوره 60 تا 70 درصد مؤثر است و موجب سازش زوجین و بازگشت به زندگی جدید می‌شود.
وی از دیگر مواردی که موجب بروز مشکل شده و زوجین به فکر جدایی از یکدیگر می‌افتند، افزود: دخالت‌های بی‌مورد خانواده‌ها که می‌تواند نتیجه آگاهی نداشتن والدین و ندانستن خط و مرز ورود به مسائل مختلف جوانان است.
وی تصریح کرد: نقش رسانه‌ها و رسانه ملی ، ماهواره ، فضای مجازی و همچنین الگوبرداری‌های غلط ممکن است از دوستان و یا افراد مختلف جامعه حاصل شود ، زوجین جوان با رؤیاهای گوناگون گرفتار برخی ناهنجاری‌ها می‌شوند و حاصل ناملایمات چیزی جز فکر کردن به پدیده طلاق نیست.
بصیری تأکید کرد: امروزه نقش آموزش و آگاهی دادن به جوانان ، والدین و حتی مسئولان می‌تواند بسیار جدی باشد، البته این آموزش‌ها بایستی به شیوه‌های همه‌فهم و به‌قول‌معروف در کمال سادگی ، دوستانه و در عین ‌حال علمی باشد تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ( IRNA) در سال 1313 خورشیدی بانام «آژانس خبری پارس» به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تأسیس شد و 85 سال فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه‌های داخلی و خارجی است.
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اکنون بیش از هشت دهه از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبکه‌ای گسترده از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از کشور است به‌گونه‌ای که علاوه بر 54 دفتر در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم، شبکه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیک پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشکده خبر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی کشور نیز وابسته به آن است.
هم‌اکنون فراورده‌های ایرنا به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی، روسی، اردو، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می‌شود.
7540/ 2047/

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/82740/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد