خبر یزد

آخرين مطالب

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد، ندوشن و مهریز سياسي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - آمریکا مانع ارسال کمک های خارجی به سیل زدگان شد،امید مستضعفان به حکومت منجی عالم بشریت است‌ ، مردم با حمایت خود، آمریکا را از اقدام علیه سپاه پشیمان کردند و مردم با وزارت اطلاعات همکاری کنند، محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، بهاباد ندوشن و مهریز بود.
امام‌جمعه ابرکوه گفت: جریان وقوع سیل در برخی استان های کشور چهره دوستان و دشمنان را آشکار کرد و بر اساس اسناد رسمی، دولت آمریکا به رغم ادعاهای دروغین، مانع ارسال هرگونه کمک های خارجی به سیل زدگان شد .
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه با تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت : حتی یک دلار به حساب جمعیت هلال احمر ایران واریز نشد، و مردم خوزستان و ایرانیان دیدند که همچون دوران جنگ در عرصه بین المللی تنها هستند و نمی شود از بیگانگان انتظاری داشت.
وی اظهار داشت : به رغم آلام عمیق ناشی از سیل، جلوه های همت و همدلی به نمایش گذاشته شد و با همت بلند ارتش، سپاه، جلوه های مردمی بودن نیروهای مسلح نشان داده شد.
حسینی ادامه داد: اما بخشی از چرایی حادثه هم باز می گردد، به خود مشغولی دولتمردان و مسئولان طی سه دهه گذشته که به فکر لایروبی رودخانه های بزرگ در خوزستان و شمال کشور نبودند و تجاوز به حریم مسیل ها را هم گویا حادثه‌ساز نمی دانستند! .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: به هرحال واقعیت حادثه سیل این است که در کشور مشکل مدیریت بحران نیست ، بلکه بحران مدیریت است!
وی همچنین هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و با تجلیل از نیروهای خدوم مجموعه وزارت اطلاعات تصریح کرد: به لطف خدا این نهاد، مجموعه ای سالم، هوشیار، بصیر، خالص و مخلص و پر تلاش است.
حسینی بیان کرد: وزارت اطلاعات همچون عقابی تیزبین در آسمان انقلاب، نظام و کشور، آسمان و زمین را رصد می‌کند .
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند که با تلاش خود زمینه دفع شر دشمنان داخلی و مزدوران خارجی آنان را در کشور فراهم می‌کنند و دست عناصر ناباب و خرابکار و بدخواه جیره خوار دلارهای آمریکایی و ریال های سعودی را قطع و از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب مجاهدانه دفاع می‌کنند.
وی یادآور شد : مردم رشید و فهیم ما قدردان تلاش شبانه روزی این نیروهای متعهد و متخصص و انقلابی و با انگیزه هستند که با هدفمندی و آرمان گرایی با حساسیت بالا و بدون وابستگی سیاسی و جناحی و با نگاه جامع در راستای منافع ملی و انسجام اسلامی در تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری انجام وظیفه می کنند.
امام جمعه ابرکوه افزود: جوانان انقلابی باید بسترساز دولت مستضعفین باشند چنانچه کمترین انتظار از آنها در گام دوم انقلاب مورد انتظار است و الگویی را که تحت عنوان مراحل پنجگانه تحقق شدن تمدّن نوین اسلامی مطرح ساخته اند، برای تفهیم مهدویت و ترسیم افق موفقیت برای آینده جهان، نشان دهند.
حسینی بیان کرد: لذا نباید نقش جوانان را نادیده بگیریم و اساساً برگزاری مراسم نیمه شعبان با هدف نگاه به افق آینده است و جوانان باید نشان دهند که انتظار، حرکت است نه سکون.
7540/ 2047/
** بهاباد
امام جمعه بهاباد با تبریک 15 شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) گفت : امید مستضعفان جهان به حکومت عدل آخرین منجی بشریت است‌.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش نماز گزاران به تقوای الهی افزود : عید نیمه شعبان؛ عید «امید و تلاش» برای آزادگان جهان است .
وی به معنای انتظار فرج اشاره کرد و با بیان اینکه انتظار حرکت است، سکون نیست‌ افزود: انتظار حرکت و آمادگی است ... انتظار فرج یعنی آماده بودن، برای هدفی که امام برای آن قیام خواهد کرد، آن انقلاب بزرگ تاریخی که عبارت از ایجاد عدل و داد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا.
خطیب جمعه بهاباد گفت : فرهنگ «انتظار» گرچه فرهنگی ارزش آفرین و تعالی بخش است، اما تحقق ارزش‌های آن مستلزم تعامل و مشارکت همگانی برای عمل به آموزه‌های مهدوی و تحقق عینی ارزش‌های دینی و الهی در جامعه اسلامی است، و هیچگاه به‌معنای نشستن و در انتظار ماندن نخواهد بود.
ابراهیمی بشکانی به آغاز هفته سربازان گمنام اشاره کرد و از خدمات و زحمات سربازان گمنام امام زمان که برای امنیت و آسایش مردم زحمت می کشند قدردانی کرد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد به مساله سیل اخیر در بهاباد اشاره کرد و گفت : در اثر بارندگی های اخیر سیلاب چندان ویرانگر نبود که باعث خرابی شود و با تلاش مسئولان شهرستان که در موقعیتی بحرانی همه باهم یکدل و همراه بودند، این موضوع کنترل شد .
وی از زحمات و تلاش های نیروهای بسیجی ، سپاهی ، مدیریت بحران شهرستان و شهرداری، اداره راه و جمعیت هلاال احمر که با مدیریت صحیح و بحرانی مسیل های عبور سیل را کنترل کردند، تشکر کرد.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.
9877/ 2047/
** ندوشن
امام جمعه ندوشن با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا گفت: مردم به گونه ای از این نهاد انقلابی و پاسداران حمایت، دفاع و پشتیبانی کردند که دشمن از کرده خود پشیمان شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه های نماز جمعه این هفته ندوشن این اقدام آمریکا را ناشی از ترس آنها از قدرت سپاه اعلام کرد و اظهار داشت: آمریکا می خواست از این طریق بین بسیج، سپاه و ارتش که برآمده از متن انقلاب و مردم هستند تفرقه بیندازد اما ناکام شد و شکست خورد.
وی با قدردانی از حمایت های مردم از سپاه ، این کار آنها را ارزشمند توصیف کرد و گفت: با این اقدام آمریکا، مردم پیوند خود را با این نهاد مستحکم تر کردند.
وی خاطر نشان کرد: دشمنی های آمریکا با ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی آغاز شد و
آنها با تبلیغات مسموم خود تلاش کردند بین مردم و مسئولان تفرقه بیندازند و مردم را فریب دهند.
امام جمعه ندوشن همچنین هفته سربازان گمنام را یادآور شد و با تجلیل از فداکاری ها و ایثارگری های سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: امنیت امروز کشور مدیون تلاش و جانفشانی این عزیزان و بسیج، سپاه، ارتش و دیگر عزیزان نیروهای امنیتی و مسلح است.
وی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری امن تر از ایران نیست، با بیان اینکه سیل اخیر خسارت های زیادی به مردم وارد کرد، گفت: در این قضیه هم دولت در حد توان کمک کرد و هم مردم به یاری آسیب دیدگان شتافتند.
6198/ 2047/
** مهریز
امام جمعه مهریز گفت: برای داشتن شهری امن مردم باید موارد مشکوک را با تلفن 113 به اداره اطلاعات گزارش کنند ، تا آنها برای بررسی و اقدام مناسب در جریان امر قرار دهند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه این هفته مهریز از فداکاری ماموران و سربازان وزارت اطلاعات و نیروهای گمنام آن قدردانی کرد و افزود: وجود امنیت پایدار در جامعه مدیون تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است.
وی ادامه داد: اگر امروز به رغم توطئه های مختلف امنیت داریم آن مرهون تلاش این نیروها است در حالیکه برخی کشورهای همسایه ما با ناامنی مواجه هستند.
امام جمعه مهریز اظهار داشت: مردم باید همانند گذشته برای اینکه شهری بدون مشکل داشته باشند با این نیروهای جان برکف و مخلص که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند همکاری کنند.
محی الدینی به شکست آمریکا در صحرای طبس پنجم اردیبهشت ماه اشاره کرد و بیان داشت: توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ادامه دارد و باید مردم هوشیار باشند.
وی افزود: همکاری با مسئولان برای ارسال کمک به سیل زدگان استان های خوزستان و لرستان و ... ضروری است و مردم آن مناطق به حمایت و همراهی نیاز دارند.
7541/ 2047

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/84963/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد