خبر یزد

آخرين مطالب

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

افزایش فروش محصولات داخلی در گرو رونق برندها اقتصادي

افزایش فروش محصولات داخلی در گرو رونق برندها

  بزرگنمايي:

خبر یزد - یک مشاور اقتصادی و مدرس برندیگ استان یزد با بیان این‌که رشد کیفیت،‌ فروش و بازاریابی مسیر توسعه اقتصادی کشور است، گفت: افزایش فروش و حضور‌قوی محصولات بومی در بازارهای جهانی مستلزم رونق برندها است.
«داود احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان این‌که امروزه دغدغه اکثر مدیران صنایع این است که تولید خود را افزایش داده و بتوانند به‌تبع آن سود خود را افزایش دهند، اظهار کرد: این موضوع در سال جاری به خاطر تأکید مقام معظم رهبری اهمیت بیشتری پیداکرده و مدیران صنعتی و تولیدی باید بیشتر به آن بپردازند و مواردی که می‌تواند به این موضوع کمک کند را مورد توجه قرار دهند. معضل ما این است که خارج از مرزهای کشور، حرفی برای گفتن نداریم درست است که چه به‌اجبار، به خاطر بسته شدن واردات بسیاری از کالاها و یا به اختیار، بعضی از کالاها در ایران فروخته می‌شوند، اما اگر بخواهیم آن‌ها را در بازار جهانی عرضه کنیم حرفی برای گفتن نداریم و حتی در داخل هم نمی‌توانیم با رقبای و برندهای خارجی رقابت کنیم.
وی افزود : فعالیت کسب و کارهای ما به مثابه این است که هم اکنون که عصر و زمان استفاده از سلاح سرد در جنگ تمام‌شده است و ما می‌خواهیم در جنگ با دشمنان و رقبای خودمان که سلاح گرم دارند، از سلاح سرد استفاده کنیم و پیروز شویم، این نشدنی است و این طرز تفکر بسیاری از مدیران منقضی شده است و ما متأسفانه هنوز در ایران در بسیاری از صنایعمان با همان تفکر منقضی کسب‌وکارمان را مدیریت می‌کنیم، اما چرا ین اتفاق می‌افتد؟ دلیلش این است که متأسفانه مدیران ما به دنبال نتایج فوری می‌گردند و به دنبال سودهای آنی هستند و خیلی نگاه بلندمدت و استراتژیک ندارند البته خیلی از مدیران در جواب میگویند که این‌قدر بازار کنونی متلاطم و پر افت و خیز شده است که نمی‌شود نگاه استراتژیک داشت و ما در جواب می‌گوییم اگر ممکن نبود شرکت‌های بزرگ دنیا چنین روندی را در پیش نمی‌گرفتند پس اگر بخواهیم صنعتمان رشد کند و تولیدمان رونق پیدا کند باید در درجه اول کیفیتمان رونق پیدا کند، به دنبال آن باید فروشمان رونق پیدا کند به دنبال آن باید مارکتینگ و بازاریابی‌مان رونق پیدا کند و درنهایت برندهایمان رونق پیدا کند.
مدرس برندینگ استان یزد در ادامه گفت: وقتی‌که صنایع کشورمان را موردبررسی قرار می‌دهیم، می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها هنوز در گروه تولید محور و تعدادی نیز در دسته فروش محور هستند ولی هنوز صنایع و مدیرانی را در دسته و حوزه بازار محور و برند محور نمی‌بینیم و این بزرگ‌ترین ایراد صنعت ماست.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم سازمان‌هایی که در ایران هستند را دسته‌بندی کنیم و برای هرکدام راهکاری در پیشبرد این هدف در نظر بگیریم می‌توان آن‌ها را به چهار دسته تقسیم کرد که هرکدام رویکرد مخصوص به خود را دارند.
این مدرس برندیگ خاطرنشان کرد:‌ دسته اول سازمان‌هایی هستند که فقط و فقط به تولید فکر می‌کنند و هیچ دغدغه دیگری ندارند واصلی‌ترین دغدغه‌شان این است که تیراژ تولید به حدی برسد که هزینه‌ها را پوشش دهد و مازاد بر آن سودی هم داشته باشند. به این گروه از سازمان‌ها، سازمان‌های تولید محور گفته می‌شود، مدیران این سازمان‌ها بر این عقیده هستند که بدون هیچ فعالیت خاص و مازادی، فقط با تولید کردن، تقاضا وجود دارد و ما می‌توانیم بفروشیم.
احمدی اظهارکرد: گروه دوم مدیرانی هستند که یک درجه از گروه قبلی ارتقا یافته و متفاوت‌تر فکر می‌کنند،آن‌ها بر این معتقدند که ما باید محصولی باکیفیت تولید کنیم در این صورت این محصول باکیفیت در بازار به فروش خواهد رسید و روی ویژگی‌ها و تمایزهای محصولشان متمرکز می‌شوند تا درنهایت محصول باکیفیتی داشته باشند و بازار را در حیطه خود قرار دهند. این دسته سازمان‌های محصول محور می‌گویند.
وی ادامه داد: گروه سوم گروهی هستند که عقیده‌شان بر این است که حتی اگر محصول باکیفیتی هم داشته باشیم باید چاشنی‌هایی برای فروش محصول وجود داشته باشد و عواملی مثل تخفیف، جشنواره، هدایا می‌تواند در کنار محصولشان قرار گیرد تا بتوانند محصولشان را راحت‌تر بفروشند. به این گروه سازمان‌های فروش محور گفته می‌شود.
دسته بعدی گروهی هستند که قبل از این‌که محصولی را تولید کنند و یا خدمتی را ارائه دهند برای توسعه و رشد محصولات و خدماتشان اصلی‌ترین چیزی که در نظر می‌گیرند نیاز مشتری است، قبل از این گروه هیچ‌کدام از صنایع یا گروه‌ها و سازمان‌ها به نیاز مشتری فکر نکرده بودند، در این گروه که به آن گروه بازار محور گفته می‌شود نگاه به مشتری ایجاد می‌شود و مشتری و نیازهایش در نظر گرفته می‌شود و رفتار مصرف‌کننده را تحلیل می‌کنند و بر مبنای آن محصولی را تولید می کنند که مطابق میل مخاطب و مشتری باشد.
این مشاور و مدرس برندیگ استان بیان کرد:‌ گروه پنجم از فعالین اقتصادی گروهی هستند که به آن‌ها برند محور گفته می‌شود. این گروه عقیده‌شان بر این است که نه‌تنها ما باید محصولی تولید کنیم که کیفیت داشته باشد و مطابق با نیاز مشتری باشد بلکه فراتر از محصول فیزیکی، ما باید یک ارتباط ذهنی هم با مخاطب برقرار کنیم و بتوانیم یک باور عمیق در ذهن و قلب مخاطب ایجاد کنیم.
احمدی افزود: این گروه عقیده‌شان بر این است که اگر ما بازاریابی می‌کنیم و اگر ما محصولی را به مخاطب می‌فروشیم بهتراست که به دنبال یک رابطه بلندمدت سودآور باشیم که بتوانیم در آینده هم از این رابطه استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: اگر بخواهیم روزی برسد که مخاطب ما با انتخاب خودش نه به‌اجبار بین کالای ما وکالای خارجی، کالای ایرانی را انتخاب کند آن روز، روزی هست که ما توانسته‌ایم تفکر بازار محور و برند محور را به‌درستی در ذهن مدیرانمان نهادینه کرده باشیم، تا آن‌ها هم با تفکری که مدیران دنیادارند مدیریت می‌کنند کسب‌وکارشان را مدیریت کنند.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بهره‌مندی 36500 روستایی یزد از آب سالم بمناسبت هفته دولت

افتتاح 284 طرح عمرانی ویژه هفته دولت در روستاهای یزد

رشد 141 درصدی صدور جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیاردی در یزد

معاون سازمان صمت: مشکلی در مورد گوشت مرغ نداریم

وصول 287 میلیارد تومان درآمد معادن استان الزام قانونی است

ابطال و تعلیق 143 پروانه استاندارد در یزد

اولین بازارچه دائمی بانوان کارآفرین میبدی آغاز بکار کرد

فرماندار مهریز خواستار شد؛ بازگشایی مجدد واحدهای تولید نان صنعتی و آرد مهریز

ابطال و تعلیق 143 پروانه استاندارد در یزد

یزد میزبان اولین رویداد ملی نوآوری صنعت سرامیک، کاشی و لعاب

جاده کارخانه سیمان مهریز دو بانده می‎شود

به دنبال حوادث اخیر اتفاق افتاد؛ توقف خط تولید نورد در شرکت فولاد یزد

وصول بخشی از اعتبارات قانون یک درصد فروش معادن در آینده نزدیک

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با 110 غرفه در ابرکوه افتتاح شد

طرح های توسعه روستایی شهرستان‏های تفت، میبد و اردکان ابلاغ شد

علم‌ الهدی : علیه موسیقی روایت نداریم

تولید عسل در خاتم ٢٠ درصد افزایش یافت

پرداخت تسهیلات 200 میلیونی به تعاونی‌های کشاورزی یزد

کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی مشمول پیگرد قانونی است

وام 40 میلیون تومانی کمیته امداد به کارآفرینان برای بکارگیری هر مددجو

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های صنعت ساختمان در یزد

ساخت ایستگاه پمپاژ مخزن 10 هزار مترمکعبی اردکان آغاز شد

ارائه طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی به متقاضیان تسهیلات تکلیفی

ثابت ماندن قیمت‌های بازار میوه در آستانه عید غدیر

گوشت مرغ در استان یزد نایاب شد

5 هکتار از اراضی کشاورزی رباط کریم به چرخه تولید بازگشت

سه‌ هکتار از زمین‌های کشاورزی بافق رفع تصرف شد

بودجه سازمان جوانان هلال احمر 35 درصد افزایش یافت

پدیده تولید بدون کارخانه راه کج بقای واحدهای صنعتی در شرایط رکود

ایجاد پارک علم و فناوری سلامت در یزد ضروری است

کاهش درآمدهای استان یزد از یک درصد فروش معادن

آغاز ساخت ایستگاه پمپاژ مخزن 10 هزار متر‌مکعبی اردکان

برگزاری نخستین جشنواره عسل استان یزد در تفت

کشف انبار احتکار لاستیک توسط اطلاعات سپاه در یزد

لزوم تجلیل از واحدهای صنعتی فعال برای بهبود وضعیت تولید در یزد

افزون بر چهار هزار میلیارد یال درآمد از منابع مختلف در یزد وصول شد

ترکیب درآمدهای مالیاتی استان یزد به 97 درصد افزایش یافت

درآمد مالیاتی یزد 587 میلیارد تومان اعلام شد

مشارکت خیران اشتغال یزد در توانمندسازی نیازمندان

شهرک سنگ مهریز فاقد زیرساخت‎های مخابراتی است

واکسیناسیون 8000 راس دام سنگین علیه تب برفکی

افتتاح باند دوم «یزد-طبس» در سفر امسال هیأت دولت به یزد

یک زن درویش از زندان آزاد شد

توسعه استانداردسازی در سال رونق تولید شتاب می‌گیرد

امحاء 60 تن کالای قاچاق در مهریز

راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی کوچک در یزد

رویایی که به حقیقت نزدیک می‌شود؛ آب خلیج فارس در اردکان

برندسازی لازمه ورود صنایع یزد به بازارهای بین‌المللی است

وضعیت نگران‌کننده ساخت و سازهای غیرمجاز در ییلاقات مهریز

اسب‌های یزد تست بیماری مشمشه شدند