خبر یزد

آخرين مطالب

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، مهریز، بهاباد، میبد و ندوشن سياسي

محور سخنان ائمه جمعه ابرکوه، مهریز، بهاباد، میبد و ندوشن
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - ایران تسلیم شیطان نمی شود، بیانیه گام دوم نقشه راه قرار گیرد ، مقاومت گزینه قطعی ایران در مواجهه با دشمن است ، بی اعتمادی به آمریکا علت رد مذاکره است و ضرورت استفاده از برکات ماه رمضان از جمله محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه ، مهریز، بهاباد، میبد و ندوشن است.
به گزارش ایرنا، امام‌جمعه ابرکوه گفت: آمریکا هرچه تلاش و فشار به ایران می آورد ، تا تسلیم شود ، موضع مقتدرانه ایران به آنها نشان داد کسی که تسلیم خداست، تسلیم شیطان نمی شود.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری افزود: ایران در بعد نظامی و سیاسی نسبت به هرگونه ماجراجویی آمریکا هشدار داد به اروپا هشدار جدی و فرصت 60 روزه در مورد برجام داده است.
وی اظهار داشت: در نتیجه ترامپ شروع به عقب نشینی کرد خواستار مذاکره شد و توسط سفارت سوئیس شماره تلفن رئیس جمهوری آمریکا را برای ایران فرستاد! .
حسینی ادامه داد: آمریکار جار و جنجال های رسانه ای ، اعزام بمب افکن و ناوهای جنگی به خلیج فارس را با هدف ایجاد رعب و وحشت به منطقه اعزام کرد، اکنون می گوید ما قصد جنگ با ایران نداریم.
وی اضافه کرد: آنها می دانند به فرموده حضرت امام (ره) هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ، چون تا حالا هرچه تیر داشتند در چله کمان گذاشتند و علیه ملت ایران رها کردند.
رئیس حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه بیان کرد: اما با مقاومت شجاعانه و صبورانه این ملت تیرها کمانه کرد و به خودشان برگشت.
حسینی خاطر نشان کرد: به قول ترامپ هفت تریلیون دلار هزینه کردند و برای آنها دستاوری نداشت، این موضوع نشان می‌دهد هر گاه ایران از موضع اقتدار در برابر تهدیدات با آنها سخن گفت، عقب‌ نشینی کردند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بابیان اینکه هرچه آمریکا برای بی اعتباری ایران تلاش کرد، اعتبار بین‌المللی ما افزایش یافت ، تصریح کرد: دنیا امروز ، ایران را کشوری توانمند در منطقه می بیند که توانسته است خواب دشمن را آشفته کند.
وی افزود: اقتدار ایران ، دسیسه های شیطانی آنها را در عراق ، سوریه ، لبنان ، یمن و دیگر کشورهای منطقه خنثی و بی نتیجه کند .
حسینی یاد آور شد : ظرف روزهای گذشته که هفت پهپاد یمنی تأسیسات متجاوزان سعودی را هدف قرار داد، این موضوع کابوسی بزرگ برای ائتلاف سعودی شد و در این جنگ اراده ها به لطف خدا نشان خواهد داد که حق پیروز است.
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: حالا رژیم سعودی به عنوان غلام حلقه به گوش ترامپ، می‌خواهد تقاص شکست‌های خود و اربابانش را با حمله نظامی علیه معدودی شیعه بی دفاع و مظلوم در شهرهای شیعه نشین استان الشرقیه که تحت شدیدترین خشونت فرقه ای و تبعیض‌ قرار دارند، بگیرد .
حسینی ادامه داد: اما نمی داند که گور خود را می‌کند و این خشونت‌ها و اعدام های دسته جمعی، اقلیت شیعه را در آنجا قدرتمندتر کرده و موجب ترس و وحشت خاندان سلطنتی آل سعود شده است.
امام جمعه ابرکوه همچنین به دیدار هفته گذشته خود ، فرماندار و نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس با وزای ارتباطات ، نفت ، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف مسائل و مشکلات شهرستان با وزرای مربوطه مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد .
حسینی ، انجام کنگره دوسالانه شعر ملی کویر ، تامین سی.‌تی.‌اسکن بیمارستان ، تامین پوشش اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه برخی از روستاها و جاده های ابرکوه به جرقوئیه و مروست و اجرای پالایشگاه جی تی ال از جمله مواردی بود که توسط مسئولان در حضور وزاری مربوطه مطرح و بررسی شد.
7540/ 2047/
** مهریز
امام جمعه مهریز گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شد، باید به عنوان نقشه راه مدیران برای برنامه ریزی و جذب جوانان مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر مهریز افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه مهم و تاریخی گام دوم انقلاب از مسئولان تلاش برای رفع محرومیت را خواستار شدند.
وی ادامه داد: دل مسئولان باید به طور دائمی برای رفع محرومیت ها بتپد و از شکاف های طبقاتی به شدت بیمناک باشند و در جمهوری اسلامی غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ وجه مورد قبول نیست.
خطیب جمعه مهریز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب برای مقابله با طرح آمریکا به چند نمونه اشاره کردند که مهمترین آنها رفع موانع رونق تولید، اعتماد به جوانان و تلاش برنامه ریزی شده و بی وقفه برای خودکفایی به ویژه در زمینه کشاورزی است.
محی الدینی گفت: سهولت کسب و کار به عنوان دستور کار عمومی، رفع نیاز واحدهای تولیدی، پرهیز از اسراف، توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی و زیاده روی نکردن در خرید باید مدنظر قرار گیرد .
7541/ 2047/
** بهاباد
همچنین امام جمعه بهاباد با بیان اینکه مقاومت در مقابل زیاده‌ خواهی آمریکا تنها گزینه قطعی ایران خواهد بود و هرگونه مذاکره نیز سم مهلکی است، گفت: مقاومت همیشگی ملت ایران؛ اصل اساسی انقلاب اسلامی‌ است .
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: شدت دشمنی و خصومت سران آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی، آنان را دچار خطا در محاسبه کرد و باعث شد، درک درستی از مسائل ایران نداشته باشند.
وی اضافه کرد: اصلی‌ترین ابزار آن‌ها هیاهو و تهدید است که مردم ایران هراسی از تهدیدهای توخالی ندارند، آمریکایی‌ها به‌طور تصاعدی بر شدت عربده‌های خود می‌افزایند اما توجه ندارند این عربده‌ها فقط ضعف آن‌ها را آشکارتر می‌کند، باید بدانیم، کسی‌که با صدای بلند تهدید می‌کند، قدرت و توانایی او به اندازه‌ آن صدای بلند نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در ادامه به سالروز شهات سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی نماینده سابق امام خمینی(ره) و امام جمعه یزد در سال 1361 اشاره کرد و یادآور شد: آن روحانی مجاهد،شخصیت بزرگی بود که در تمام صحنه های انقلاب حضور فعالی داشت .
وی تصریح کرد : شهید صدوقی اهل مبارزه سیاسی بود و همگام با امام راحل همواره با ظالمان زمان خویش در جنگ و ستیز بود و در غائله انجمن های ایالتی و ولایتی، به افشاء این توطئه پرداخت و روحانیت منطقه یزد را جهت مقابله سازماندهی کرد.
ابراهیمی بشکانی بابیان اینکه مهم‌ترین رمز موفقیت شهید محراب، همراه بودن با مردم بود گفت : جریان اجتماعی و سیاسی حتماً باید زیر نظر رهبری واحدی صورت گیرد و انقلاب بر سایه یک سری اعتقادات دینی و در دنیا با تئوری جدیدی به نام ولایت‌فقیه آغاز به کارکرد.
امام جمعه بهاباد در ادامه سالروز وفات حضرت خدیجه مادر امت را به عموم مسلمانان و نمازگزاران جمعه تسلیت گفت و افزود : آن بانوی بزرگوار در تاریخ و در بدترین شرائط به یاری پیامبرگرامی اسلام شتافت .
وی با اشاره به محاصره بودن مسلمانان در شعب ابی طالب افزود: کسی که توانست مسلمانان را از تنگای شدید اقتصادی و اجتماعی نجات دهد، ثروت حضرت خدیجه(س) بود و تمام وجود حضرت تبدیل به خدمت، همدلی و همراهی پیامبر اسلام(ص) شده بود.
امام جمعه بهاباد به ویژگی های آن حضرت اشاره کرد و گفت : آن حضرت بانویی است که جان، مال و هستی خود را در راه اسلام فدا کرد، و بانویی بود که از هر چه خدا به او داد در راه اسلام استفاده کرد.
هفته کمک به محرومان و مستضعفان و هفته روابط عمومی از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد قرارگرفت .
مرکز 20 هزارنفری شهرستان بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.
9877/ 2047/
** میبد
همچنین امام جمعه میبد گفت: نسل جوان ما باید همراه با تحلیل بداند علت نپذیرفتن مذاکره لجاجت و لج بازی نیست بلکه رد قاطعانه مذاکره از سوی مقام معظم رهبری بی اعتمادی نسبت به دولت آمریکاست که قصد دارد تمام حیات و اقتدار ملت ایران را نابود کند.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر میبد افزود: آمریکا قرارداد برجام را نادیده گرفته است ، می خواهد عزت ایران و صنایع دفاعی ما ضعیف و عقب مانده نگه داشته شود و صنایع ما مونتاژ و وابسته به آنها باشد.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران ،افراد منطقی ، قوی و نیرومند هستند، تصریح کرد : اگر ایران مذاکره را بپذیرد نتیجه آن نابودی است.
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کرد : اصل قدرت در ایران مردم هستند ، همچنین ملت ایران بر خلاف دیگر کشورها صاحب جهان بینی ، فکر، ایده و طرح است.
وی یادآور شد : در این برهه برای ادامه مسیر باید سختی ها را به جان خرید، مسئولان جدی تر و فعال تر اقتصاد را مدیریت و مردم نیز با صبوری صنایع و کشاورزی را حفظ کنند و با برنامه ریزی افراد زیر فقر نیز مورد حمایت قرار گیرند.
اعرافی در ادامه با گرامیداشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی و تشکر از میز خدمت برپا شده در محل نماز جمعه گفت : وظیفه همه ماست که در ارتباط با مردم جدی تر و روان تر و در پاسخگویی به آنها و حل مشکلات مردم کوشاتر باشیم و حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم.
وی ضمن گلایه از مسئولان مسکن و شهرسازی تاکید کرد که در برخورد، نظارت و حسابرسی در مورد تصرف اراضی ملی باید به دنبال دانه درشت ها بود ، مظلوم کشی و ضعیف ستیزی هنر نیست باید سراغ اختلاس های درشت رفت و با غصب هکتارها اراضی که می شود ، برخورد کرد.
امام جمعه میبد بهینه سازی مصرف و پرهیز از اسراف، تبذیر، ریخت و پاش در مصرف و بهره وری از منابع طبیعی ، خوراکی ها و ... ، همینطور ترویج تولید داخلی ، اصلاح الگوی مصرف ، عنایت به ارتقای استاندارد و استحکام کالاهای داخلی و توجه به مصرف کالاهای داخلی را ضروری دانست.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934 / 2047/
** ندوشن
امام جمعه شهر ندوشن با اشاره به ماه رمضان بر بهره گیری از فیوضات این ماه تاکید کرد و افزود: رمضان ماه پر خیر و برکت و ماه عبادت و بندگی خداست و نباید از برکات آن غافل شویم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه های نماز جمعه این هفته ندوشن با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: آن بانوی بزرگ اسلام در همه حال یار و کمک کار پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.
وی اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) همسر گرامی پیامبر نخستین زنی بود که به اسلام و پیامبر ایمان آورد و تمام ثروتش را در راه نشر فرهنگ و معارف اسلامی خرج کرد.
6198/ 2047

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/86462/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد