خبر یزد

آخرين مطالب

شهردار یزد در برنامه صدای شهر عنوان کرد: فعالیت های شهرداری باید حول محور رساندن بافت تاریخی به شرایط ایده آل باشد اجتماعي

شهردار یزد در برنامه صدای شهر عنوان کرد: فعالیت های شهرداری باید حول محور رساندن بافت تاریخی به شرایط ایده آل باشد
  بزرگنمايي:

خبر یزد -
شهردار یزد در برنامه صدای شهر عنوان کرد: فعالیت های شهرداری باید حول محور رساندن بافت تاریخی به شرایط ایده آل باشد
جمال الدین عزیزی شهردار یزد صبح روز دوشنبه بیست و هفتم خرداد ماه در استودیو رادیو شهر حضور یافت و از نور پردازی و روشنایی، تأمین زیر ساخت های لازم در حوزه حمل و نقل، رساندن بافت تاریخی به شرایط ایده آل، حفظ محیط زیست، نهضت درختکاری، انسان محوری و سرمایه گذاری به عنوان اولویت های شهری نام برد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، جمال الدین عزیزی با حضور در برنامه رادیو شهر به ارائه بخشی از برنامه های خود پرداخت و گفت: حوزه کاری شهرداری بسیار گسترده است و با توجه به کسب تجربه ای که در خارج از یزد داشته ام امیدوارم با تمام توان و تلاش با همکاران مجموعه، شهر میراث جهانی یزد که از پتانسیل خاصی برخوردار می باشد را به جایگاه واقعی خود رسانده و محیطی امن و راحت برای شهروندان فراهم نماییم.
شهردار یزد افزود: شهر یزد از لحاظ فضای ظاهری شهر و به لحاظ زیبایی و ساماندهی و مسیر های ورودی یزد به عنوان شهر میراث جهانی از اهمیت خاصی برخوردار است، با این وجود شرایط و شایستگی آن را داشته تا به عنوان میراث جهانی شناخته شود.
عزیزی با معرفی ساماندهی نورپردازی و روشنایی به عنوان یکی از اولویت ها که می تواند جلوه خوبی به شهر بدهد، گفت: قطعاً در سال های گذشته و در تصدی شهرداران سابق اقدامات و کارهای خوبی انجام شده است.
وی به موضوع مهم ایجاد امکانات مورد نیاز شهروندان پرداخت و تصریح کرد: امکاناتی اعم از فضاهای تفریحی، ورزشی و چند منظوره باید به شکلی طراحی و احداث شود که دسترسی راحتی داشته باشد.
عزیزی از دیگر اهداف خود برای شاد بودن شهروندان را کشاندن مردم از خانه به سطح شهر، نه برای تردد و فعالیت های اداری دانست و اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی و تدابیر لازم، برای تفریح و شاد بودن شهروندان که به طبع آن با بزرگ شدن شهر و برخی ترافیک های ایجاد شده روبرو خواهد شد، شرایط بهتری بروز کند.
شهردار یزد ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه حمل و نقل و قطار های شهری و خطوط بی آر تی را از دیگر برنامه های خود بیان کرد.
عزیزی در خصوص بافت تاریخی اظهار داشت: در این خصوص باید نگاه کلان داشته باشیم، شهر یزد در سالیان طولانی شکل گرفته و به عنوان شهر میراث جهانی، میراث دار آن هستیم.
وی افزود: تفکر ما باید جهانی باشد و ثبت این محدوده تاریخی به عنوان یک منبع ارزشمند ثروت برای شهر باشد تا بتوانیم از پتانسیل آن بهره مند شویم، استفاده از آن پتانسیل که مؤلفه های خاص خود را دارد منحصراً در حوزه شهردار و یا شهرداری نیست بلکه نهاد ها و سازمان های مختلفی از جمله سازمان میراث فرهنگی و سایر حوزه ها دخالت دارند.
عزیزی اظهارداشت: اعتقادم این است که فعالیت های شهرداری یزد باید عمدتاً حول محور رساندن بافت تاریخی به شرایط ایده آل خودش باشد و شرایطی ایجاد کرده تا بتوانیم درآمد داشته باشیم و از آن نگهداری و به آیندگان منتقل کنیم.
شهردار یزد تأکید کرد: حفظ و صیانت از محیط زیست به عهده ما است و کشورهای جهان این موضوع را خیلی جدی دنبال می کنند، درکشور ما هم به این شکل باید باشد و در یزد به صورت ویژه به آب، خاک و هوا نگاه کنیم.
عزیزی با بیان این که یکی از الزامات حفظ میراث جهانی حفظ محیط زیست بوده و نگاه دنیا به ما است، تأکید کرد: باید یک سری اقدامات اصولی در شهر انجام شود که تحقق آن نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری های بلند مدت از جمله دنبال کردن شعار و آرمان زباله صفر دارد.
وی از شهروندان خواست تا با توجه به فرهنگ ذاتی صرفه جویی که از قدیم در یزد بوده، تولید زباله را کاهش داده و به عنوان مثال راهکار ساده استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی رایج شود.
شهردار یزد همچنین از ادارات و سازمان ها خواست تا در قالب نهضتی، به جای نصب تابلو ها و بنرهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در ایام ها و مناسبت های خاص برای تبلیغات و اطلاع رسانی که خود آلاینده زیست محیطی هستند و منظر شهر را خراب می کنند و دفع آنها مشکل است، درختکاری باب شود.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری در حال آماده سازی بستری است که به جای نصب بنر و تابلو، درخت کاشته و آن را با عنوان تولد یا فوت نامگذاری و ماندگار کند.
عزیزی تصریح کرد: تحقق این نهضت، هم به فضای سبز کمک کرده و هم هزینه آن صرف حفظ محیط زیست شهری و بهبود آلودگی ها می شود.
شهردار یزد در خصوص پویش دوچرخه سواری گفت: بحث ترددها در شهر و در زمان شهردار سابق، استفاده نمادین از دوچرخه در روزهای پنجشنبه هر هفته بود که تلاش ما این است این فضا به فضای واقعی تبدیل شود، چرا که این تردد به خصوص در بافت تاریخی و خیابان های داخلی، آلودگی صوتی و هوا را کاهش می دهد.
وی با بیان شعار اساسی حرکت شهر از خودرو محوری به انسان محوری، افزود: تحقق این شعار پیچیدگی های خاص خود را دارد و یکی از راهکارهای آن این است که در معابر فضای لازم ایجاد و حساب شده باشد و این که صرفاً معبر ایجاد شود و نه ظرفیتی، اتلاف منابع است.
عزیزی خاطر نشان کرد: طرح جامع با موضوع انسان محوری در حال تدوین است و با این که زیرساخت های مسیر دوچرخه رو و پیاده رو در شهر قبلاً ایجاد شده و بلا استفاده است، به تدریح مسیرها به صورت استاندارد ایجاد می شود تا شهروندان با اطمینان خاطر از این مسیر ها استفاده نمایند.
شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان این که شهرداری با منابع مالی محدودی روبرو است، گفت: منابع فعلی شهرداری صرفاً کفاف گذراندن امور جاری شهرداری و شهر را دارد.
وی تصریح کرد: شهر یزد نیاز به اقدامات و پروژه های بزرگی دارد تا شکوفا شود و ما به اهدافمان برسیم.
عزیزی با بیان این که وظیفه شهرداری دسدته بندی فرصت های سرمایه گذاری و تعریف درست آن می باشد، گفت: پروژه اکو پارک از جمله فرصت های سرمایه گذاری است که وجود دارد و شهرداری با دعوت از سرمایه گذاران باید بتواند بستر لازم برای حضور آنها را فراهم نماید.


لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/90406/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی