خبر یزد

آخرين مطالب

روزنامه پیمان یزد: به تیم فوتبال شهید قندی فرصت بدهید مقالات

روزنامه پیمان یزد: به تیم فوتبال شهید قندی فرصت بدهید
  بزرگنمايي:

خبر یزد - روزنامه پیمان یزد روز شنبه در شماره 4732 خود در مطلبی با عنوان «به قندی فرصت بدهید» به قلم علی محمد قادریان به موضوع بازگشت باشگاه شهید قندی به عرصه تیمداری در فوتبال پرداخته است.

در این مطلب آمده است: بعد از فنا شدن 2 سهمیه استان یزد در لیگ فوتبال دسته اول باشگاه های کشور و سوخته شدن حدود 10 میلیارد تومان امتیاز این دو تیم در حال حاضر، البته به غیر از هزینه های بسیاری که در طول سال های متوالی برای آنان صورت گرفت و آخر و عاقبت همه چیز بر باد فنا رفت، بار دیگر چراغ فوتبال یزد در لیگ کشور با نام شهید قندی که از سابقه و خوشنامی خوبی برخوردار است در حال روشن شدن است تا جوانان و آینده داران دیار دارالعباده افق روشنی را به امید خدا، پیش روی خود ببینند و به آینده امیدوار شوند.
اگر چه بعضی ها از کشیده شدن ترمز فوتبال یزد در لیگ کشور از خوشحالی و شادمانی در پوست خود نمی گنجیدند؟! اما اکثریت به اتفاق دوستداران فوتبال از این وضعیت گلایه مند بودند و لحظه شماری می‌کردند تا یزد جهانی با امکانات خوبی که در فوتبال دارد، دوباره به فوتبال کشور باز گردد و خوشبختانه این مهم محقق شد.
تجربه گذشته نشان می دهد ضعف مدیریت و باری به هر جهت عمل کردن به اضافه نداشتن برنامه ریزی مناسب کوتاه مدت و بلند مدت آفتی شد تا محصولات نیم بند فوتبال یزد هم گرفتار آفت زدگی شود؟!
همه آگاهان و کارشناسان می دانند و باور دارند موضوع «مدیریت» یک مساله کلیدی مهم و تعیین کننده است که نه تنها در ورزش و یا حتی فوتبال، بلکه در تمامی امورات و شئونات اجتماعی، سیاسِی، هنری، اقتصادی و… نقشی بسیار حیاتی، حساس و سرنوشت‌ساز دارد.
باید بپذیریم موضوع مدیریت و شایسته سالاری در بسیاری از امورات کشورمان و خیلی جاها جدی گرفته نشده و هنوز هم نمی شود و به همین خاطر، آسیب ها و ضربات جبران ناپذیری را متحمل شده ایم و از این گذشته تبعات منفی بسیاری به روح و روان مردم وارد ساخته که قابل جبران نیست!!
اما بحث ما فوتبال یزد و ورود مجدد شهید قندی به این وادی است که بهانه ای شد تا به موضوع مدیریت اشاره کنیم.
مدیرانی که در مقاطع گذشته بعضاً برای فوتبال یزد تاثیرات مثبت داشتند و مدیرانی که بعضاً مایه تخریب و نابودی شدند؟! و جالب اینکه آب هم از آب تکان نخورد و جالب تر اینکه تخریب کنندگان طلبکار فوتبال هم شدند!!
اما چرا سرنوشت 2 نماینده فوتبال یزد این گونه شد و مسیر فوتبال به ناکجا آباد ختم گردید، به خاطر این بود که اولاً کار و بار فوتبال در این اواخر به دست کاردان نبود و ثانیاً فوتبال را ملعبه دست این و آن و حتی فرد سیاسی و زیاده خواهی کردند که توان اداره آن در جاده ترقی و پیشرفت را نداشت؟!
متاسفانه جدی نگرفتن فوتبال یزد توسط دولتمردان که دوست دارند از آن بیشتر به عنوان ابزار تبلیغاتی و رسیدن به اهداف خاص خود استفاده کنند ضربه ها خورد و تاسف بارتر اینکه آقایان متولی هم با آنان همراهی و همگامی نمودند تا این ورزش جذاب در یزد فراتر از حد تصور ضربه پذیر شود؟!
یکی از دلایل بارز و آشکار زخم در پیکره فوتبال یزد، سپردن سکان هدایت آن به کسانی بود که با فوتبال بیگانه و یا حداکثر اطلاعات آنان در حد آرشیوی بوده است.
خالی شدن دست فوتبال یزد در سال های اخیر و اینکه به این صورت در آمده است، حاصل اهداف کسانی است که اصلاً در بند و قید تعهد فوتبالی و دلسوز فوتبال نبودند و فقط وفقط آمده بودند تا به آن آویزان شده و از دیوارش برای بالا کشیدن خود و منافع خویش بهره ببرند و بس؟!
بدبختی فوتبال یزد در آن بود و احتمالاً باز هم خواهد بود که سر و کله چسبیده ها پیدا شد تا در قبالش به مطامع مورد نظر خود برسند؟! و فوتبال یزد را به قهقرا ببرند که بردند و حال پس از نزدیک به سه سال خالی بودن نام فوتبال یزد در تابلو فوتبال ایران، با اخذ امتیاز تیم استقلال رامشیر از استان خوزستان، قرار است در لیگ دسته دوم حضور داشته باشیم.
حضوری با نام شهید قندی که خاطرات شیرین و تلخش را نمی توان از یاد برد و به فراموشی سپرد.
خوشبختانه امروز، تجارب گذشته و آنچه باعث شد تا فوتبال یزد برای مدتی در صحنه فوتبال کشور محو شود، می تواند عبرت آموز باشد و با عبرت گرفتن از گذشته، اهداف جدید آن هم با کمترین خطا در همه زمینه‌های باشگاهداری و تیمداری ترسیم گردد و بر مدار و اساس آن حرکت کند.
بیاد داشته باشیم شرایط تیمداری شهید قندی در 13 سال پیش با امروز در لیگ کشور، تفاوت از زمین تا آسمان پیدا کرده و حال باید با تفکرات جدید و پیش‌بینی همه حالاتی که می تواند باعث اوج گیری این تیم شود مد نظر قرار داده و وارد میدان شد.
معتقدیم: «نتیجه گرایی» خوب و قابل قبول است و باید یکی از اهداف باشد اما از این مهم تر «کمیت محوری» است که می تواند باعث اوج گیری شود.
اینکه بخواهیم فقط فوتبال را در برد و باخت ببینیم و آن را با این ملاک و معیار تعریف کنیم و از دیگر اهداف و مسئولیت ها که در قبال فوتبال به عنوان ابزار مهم فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و… داریم شانه خالی نمائیم کار درست و شایسته ای نیست.
اینکه باید «رسیدن به موفقیت در فوتبال را در حد خودش جدی گرفت و برای آن اهمیت لازم را قائل شد» در جای خود شایسته و بایسته است ولی همه دوستداران و هواداران باید به این نکته هم توجه وافی داشته باشند که به شهید قندی برای نیل به اهدافش باید فرصت داد تا بنایی مستحکم و ماندگار پایه گذاری کند که با آمد و رفت ها فرو نریزد و قادر به ادامه کار مهم تیمداری باشد.
به هر روی اگر شهید قندی جدید به درستی مدیریت شود و همه جوانب برای ارتقاء و پیشرفتش در نظرگرفته شود، مطمئناً هم به سود خودش و هم به نفع فوتبال یزد خواهد بود.
حرف آخر اینکه برای دستیابی به اهداف، باید پله پله و گام به گام بر اساس برنامه ریزی به پیش رفت و در این عرصه و حوزه از تجربه استخوان خردکرده ها و اهالی فن که دلسوز فوتبال هستند استفاده کرد و سطح توقعات و انتظارات را هم به گونه ای مدیریت کرد که حاشیه ساز نشوند.
189 رسانه در استان یزد مجوز دارد که از این تعداد 137 مجوز متعلق به نشریات چاپی، 34 مورد متعلق به رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ١8 مجوز هم مربوط به رسانه های الکترونیک غیر برخط است.
7532 / ‏‬ 2047/‏

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/90869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

آغاز عملیات اجرایی باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک فوتبال

میزبانی چادرملو از نفت و گاز گچساران

مدیرکل دامپزشکی یزد: با کشتار غیرمجاز دام برخورد می‌شود

ثبت رکورد جدیدی در نمایشگاه بین‌المللی یزد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

فعالیت 103 اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد