خبر یزد

آخرين مطالب

رییس سازمان مدیریت یزد:

سند آمایش یزد پیوست فرهنگی دارد/شناسایی 300 طرح نیمه‌تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی اقتصادي

سند آمایش یزد پیوست فرهنگی دارد/شناسایی 300 طرح نیمه‌تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به لزوم پیگیری رویکردهای نوین در توسعه‌ی استان، اهتمام به انسان‌محوری در این رابطه را حائر اهمیت خواند و در این باره از منظور کردن پیوست فرهنگی برای سند آمایش استان خبر داد.
به گزارش ایسنا - منطقه یزد، «سیدمجتبی حسینی‌پور» به مناسبت چهارمین سالگرد احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جمع خبرنگاران از مهمترین سیاست‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را اهتمام به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: اهمیت این موضوع تا به این حد است که به عنوان یکی از سرفصل‌های بیانیه گام دوم به آن اشاره شده لذا در یکسال گذشته برگزاری هدفمند، منظم و تخصصی‌تر نشست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار سازمان قرار دادیم.
وی افزود: در همین راستا سعی شد تا موضوعات قبل از طرح در نشست‌های اقتصاد مقاومتی بررسی کارشناسی شود که البته خوشبختانه نتایج خوبی را نیز به دنبال داشته است.
حسینی‌پور با تاکید بر این که با تقویت و رونق تولید می‌‌توان کاهش بیکاری در کشور را رقم زد، افزود: تلاش برای کاهش انحراف تسهیلات اشتغالزایی با اقدامات نظارتی در تمام شهرستان‌ها از دیگر اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در یکسال اخیر بوده است.
وی با اشاره به تدوین سند امایش استان و تاثیر آن بر تعیین مسیر راه و کاهش هزینه‌ها، از ویژگی‌های بارز سند امایش استان را ارائه و به نقد گذاشتن پیش‌نویس سند در سطح جامعه ذکر کرد و گفت: علاوه بر این سند امایش استان در نشست‌های مختلفی با حضور نبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفته و امیدواریم نهایتاً با اجماع در مورد موضوعات این سند، اجرای آن نیز به مراتب سهل‌تر انجام شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد فعالیت محور بودن را از دیگر ویژگی‌های سند آمایش استان خواند و گفت: دو نگرش جدید پدیدارشناسی و هستی‌بخشی نیز در این سند دنبال می‌شود به این نحو که هر نوع فعالیتی قبل از عملی کردن به صورت آزمایشی مرور، اجرا و چشم‌انداز آن ترسیم می‌شود.
وی شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان و ترسیم برنامه‌های توسعه‌ای استان در مسیر آنها، تلاش برای عدالت محوری در موضوعاتی مانند آموزش را از دیگر اقدامات یک سال گذشته این سالزمان برشمرد در مورد اخیر گفت: در سال گذشته با اعتقاد بر اهمیت مهارتآموزی در کنار دانش‌افزایی، از برترین‌های مهارتی استان در کنار برترین های علمی نیز تجلیل شد.
وی یکی دیگر موضوعات مورد تاکید در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را ساماندهی طرح‌های نیمه تمام استا و تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها ذکر و در این باره تصریح کرد: از شاخص‌ترین این طرح‌ها کتابخانه مرکزی یزد بود که البته متاسفانه به‌رغم تامین اعتبار و حمایت‌ لازم هرچند قرار بود در خردادماه آماده بهره‌برداری شود ولی تاکنون محقق نشده است.
حسینی‌پور با بیان این که مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) یکی دیگر از طرح‌های نیمه‌تمام در استان است که باید تعیین تکلیف شود، از مراحل پایانی طرح توسعه بیمارستان‌های شهید رهنمون و سوانح سوختگی خبر داد.
وی همچنین در این راستا از در دستور کار قرار گرفتن تکمیل طرح‌های ریلی استان برای سال جاری از جمله طرح راه‌اهن یزد – اقلید، دو خطه شدن راه آهن یزد – بادرود و دو خطه شدن راه آهن بافق تا خروجی استان خبر داد.
رییس سازمان مدیریت استان به تلاش‌های صورت گرفته‌ی سال گذشته برای پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقه بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: نظارت بر طرح‌های عمرانی با تقویت گروه فنی، فعال کردن کمیسیون ماده 23 و آغاز عملیات ساخت آسایشگاه جانبازان ضایعه نخاعی استان نیز از اقدامات خوب سازمان مدیریت استان در سال گذشته بوده است.
حسینی پور در بخش دیگری از سخنانش به تاکید بر جلب مشارکت‌های عمومی و خصوصی برای تکمیال طرح‌های نیمه تمام استان و اختصاص برخی مشوق‌ها در قالب تبصره 19 برای سرمایه‌گذاران در این بخش اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته از مجموع 1700 طرح فعال در استان، 300 طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شد که با بهره‌برداری از آنها خدمات قابل توجهی به جامعه استان خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از دیگر اولویت‌های این سازمان را پیگیری رویکردهای نوین در توسعه‌ی استان بویژه اقتصادی خواند و گفت: استان باید به سمت مدل‌های کسب و کارهای جدید و فناوری‌های نوین روی آورد لذا حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار داریم.
وی با بیان این که باید جامعه را پذیرای این مدل‌های شغلی کرد، تاکید کرد: البته موضوع انسان محوری نیز در توسعه استان به طور خاصی مورد اهتمام است به طوری که در سند آمایش استان نیز پیوست فرهنگی دیده شده تا برند و فرهنگ یزدی بودن در جامعه حفظ و تقویت شود.
وی از اجرای دور دوم اصلاح نظام اداری در استان خبر داد و گفت: در این دوره موضوع دولت الکترونیک و ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه ویژه است.
این مسئول در بخشی از سخنانش با اشاره به برنامه اصلاح ساختار بودجه با محوریت قطع وابستگی به بودجه نفت، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را فرصتی برای اقتصاد کشورمان خواند و تصریح کرد: مدیریت کسری بودجه دولت از منابع پایدار و ایجاد ثبات در اقتصاد کلان کشور، ارتقای عدالت اجتماعی و بهبود معیشت عمومی با طراحی منابع درآمدی بجز نفت و بدون ایجاد فشار اقتصادی بر دوش عموم مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد از سرفصل‌های این برنامه است
وی کوچک‌سازی دولت را جزو اهداف استراتژیکی این برنامه ذکر کرد و گفت: براساس این برنامه قرار است تا بودجه نفتی کشور در قالبی مجزا صرفاً در مباحث توسعه‌ای کشور صرف شود.
وی از عموم نخبگان و کارشناسان اقتصادی دعوت کرد تا دولت را در اصلاح این ساختار بودجه‌ای یاری کنند و پیشنهادات خود در این باره با سازمان مدیریت در میان گذارند.
به گفته‌ی حسینی‌پور، هر چند در سال گذشته بیشترین اهتمام در موضوع حقوق شهروندی به مقوله فرهنگ‌سازی اختصاص داشت ولی امسال موضوع اجرای حقوق شهروندی در دستگاه‌ها با کمک رسانه‌ها را مورد تاکید داریم.
رییس سازمان مدیریت استان در پایان نیز متذکر شد: امسال میزخدمت دستگاه‌های اجرایی به صورت حضوری نخواهد بود بلکه میزخدمت الکترونیکی خواهد شد و بسیاری از خدمات دستگاه‌ها باید غیرحضوری به شهروندان و مخاطبان ارائه شود.
گفتنی است، در ادامه این نشست هر یک از معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در حوزه فعالیت‌های خود توضیحای ارائه کردند و در پایان به سئوالات خبرنگاران پاسیخ داده شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/91120/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز