خبر یزد

آخرين مطالب

دفتر مرجعیت آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد افتتاح شد سياسي

دفتر مرجعیت آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد افتتاح شد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه، آیین گشایش و افتتاح دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی و جمعی از علما، فضلا و اندیشمندان حوزه علمیه یزد و تعدادی از مسئولان استانی در مسجد بیت الاحزان یزد برگزار شد.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، حجت الاسلام و المسلمین «مرتضی جوادی آملی» در این مراسم طی سخنانی به تشریح جایگاه رفیع مرجعیت پرداخت و اظهار کرد: دین یک حقیقت فوق العاده سنگین است چرا که خداوند از آن به عنوان سخنی عظیم و سنگین یاد می‏‎کند.
وی این قول و سخن را القائی خواند و گفت: قلب پیامبر نیز برای دریافت این سخن و القای وحی الهی به لحاظ بزرگی آن نیازمند شرح صدری بود که خداوند آن را به پیامبر عنایت کرد.
وی خاطرنشان کرد: آنچه اکنون به عنوان دین با آن مواجه‏ ایم پوسته ‎ ای از دین بیش نیست و اصل آن براساس آیات قرانی در یوم الدین و روز جزا مشخص خواهد شد و در واقع باید از این پوسته، مغز آن را بپروانیم که این ملزم به غوص در دین است.
حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی با بیان این که اکنون میلیاردها نفر در دنیا بی دین هستند و از اوصاف الهی خبری ندارند، بیان کرد: نه تنها آنها از احکام و حقوق و اخلاق الهی برخوردار نیستند بلکه شناختی نیز با اصل توحید ندارند و انسان موش‏ پرست، سگ پرست و گاو پرست تا خداپرستی نیاز به کار فراوانی دارد و رسالت عمیقی در این باره با این حمومت اسلامی همراه است.
وی با بیان این که علم سکولار و جدای از علم دینی به تنهایی نمی‏ تواند جامعه را به هدف مقدس خود برساند، بر اهمیت ایجاد هماهنگی علمی در توحید بین معارف، فقه، حکمت و احکامش از طریق مرجعیت علمی و دینی تاکید کرد.
وی در ابن باره به آسیب‎های ناشی از خرده فرهنگ‎‎ها در جامعه اشاره و تصریح کرد: امروزه خرد فرهنگ‎ها در جامعه نه تنها مایه رشد است بلکه آسیب‎‎های فراوانی را به علت افراط و تفریط در دین به جامعه اسلامی وارد می‎کند و این موضوع ناشی از جدایی و بی بهره بودن آنها از مرجعیت علمی و دینی است به عبارتی مرجعیت نهادی برای صیانت دین از انحرافات این حوزه است.
مسئول دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش به مفاخر و پیشروان دینی استان یزد اشاره و عنوان کرد: آیت الله العظمی جوادی آملی که با انتشار قریب 170 اثر و جلد کتاب پیش هیچ کسی زانو نمی‏زنند با 14 سال تلمذ در درس آیت الله سید محمد محقق داماد یزدی، تاکنون در این باره 10 جلد کتاب عمیق از این شخصیت نگاشته‎اند.
وی یزد را استانی بزرگ و دارای شخصیت های ممتاز خواند که از بسط بالایی به لحاظ مالی و فکری، روحی و بینش های سیاسی و اجتماعی عمیق و خدمات والا برخوردار است.
حجت الاسلام جوادی آملی در پایان نیز ضمن تشریح اهداف دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی در شهر یزد، مفاتیح الجنان را کتابی برای توشه برداشتن جهت دوران پس از مرگ خواند و افزود: کتاب مفاتیح الحیات نقشه راهی برای دوران حیات و زندگی انسانها و همان سلوک الهی در روش بندگی است که امروزه از آن به عنوان سبک زندگی یاد می‏شود و انتظار ما از دفتر یزد حرکت در این مسیر است.
آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم جدایی علوم الهی از علوم نوین را خدعه دشمن عنوان و اضافه کرد: هرچند علوم نوین نیز به صورت سطحی در کشورمان دنبال می‏شود و بیشترین نرخ بیکاری مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است، ولی لازم است تا تعاملی در سیره علمی از ابتدایی تا دانشگاه در کشورمان صورت گیرد تا حلقه‎ای مفقوده در این حوزه را بیابیم.
وی افزود: جامعه امروز سیاسی و علمی کشورمان به دلیل جدایی علوم اسلامی از علوم روز کمتر با افکار دینی و عقلی آشنایی دارند و همین موضوع نیز باعث افول اخلاقیات و خسران فراوانی به جامعه اسلامی ما شده است.
آیت الله ناصری دو قطبی شدن جامعه و دور شدن بشریت از انسانیت و فطرت الهی را از دیگر اثرات جدایی علوم دینی از علوم روز خواند و تاکید کرد: البته بخشی از این مشکل به توطئه دشمن و بخشی نیز به غفلت و کوتاهی خودمان بازمی‏گردد.
وی گفت: اکنون که چشم جهانیان به ما مسلمانان به ویژه شیعیان و بخصوص انقلاب اسلامی دوخته شده، نباید دیگر آرام بگیریم و به خودمان مشغول و از رسالت خود غافل شویم بلکه باید به هر نحوی خودمان را به دنیا عرضه کنیم.
وی به تلاش‎‎های شبانه روزی بزرگان دینی در این جهت اشاره و رسالت جامعه در قبال این تلاش‎‎ها را نشر و به ثمر رساندن آنها ذکر کرد و گفت: با بازگشایی این دفتر نیز باید زحمات و منویات بزرگانی چون آیت الله جوادی آملی به جهان اسلام و عموم جامعه به ویژه جوانان نشر داده شود.
«محمدعلی طالبی» استاندار یزد نیز حضور مراجع در عرصه‏‏‎های مختلف سیاسی و اجتماعی و متن مبارزان انقلاب اسلامی و حساسیت و درک درست علما دینی کشورمان را از اتفاقات خوب دهه های اخیر خواند و با به فال نیک گرفتن این دفتر مرجعیت در استان، ابراز امیدواری کرد که در گسترش هر چه بیشتر معارف اسلامی و سوق دادن جوانان به سمت مرجعیت و این معارف موفق عمل کند.
استاندار به ظرفیت‏‏های دینی استان یزد نیز اشاره کرد و گفت: استان یزد این ظرفیت را دارد که از وجود تمام مراجع نظام در کشورمان بهره لازم را ببرد.
حجت السلام و المسلمین «محمد کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد هم با برشمردن ویژگی‎‎های اخلاقی و عملکردی آیت الله العظمی جوادی آملی به عنوان یکی از الگوهای جامعه اسلامی، سه وظیفه ‎ ی هدایت دینی، هدایت سیاسی و ارائه یکسری خدمات اجتماعی در جامعه را مهمترین وظایف روحانیت برشمرد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت‏ های مراجع عظامی همچون آیت الله حائری موسس حوزه علمیه قم و آیت الله العظمی طباطبایی، استان یزد را به مدت 40 سال جلودار جامعه تشیع در سال های گذشته خواند.
گفتنی است؛ در این مراسم حجت الاسلام میر رحیمی به عنوان مسئول دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در یزد معرفی شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/92048/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیارد در یزد

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایروبی و رسوب برداری 280 هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد