خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر کل ورزش و جوانان یزد خبر داد؛

بهره‎برداری از پیست مسقف دومیدانی یزد تا پایان سال/میزبانی یزد در 5 رشته ورزشی المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور ورزشي

بهره‎برداری از پیست مسقف دومیدانی یزد تا پایان سال/میزبانی یزد در  5 رشته ورزشی المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به تامین سه میلیارد تومان اعتبار استانی پیست مسقف دو و میدانی مجموعه بزرگ ورزشی یزد اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار ملی وعده داده شده وزارت ورزش و جوانان سعی داریم این طرح را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم. به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه یزد، «مسعود شریعتی» در نشست با اهالی رسانه ضمن گرامیداشت آغاز دهه کرامت، در مورد طرح‏‏های نیمه تمام مجموعه بزرگ ورزشی یزد در مجاورت جاده کنارگذر یزد، تصریح کرد: براساس وعده‎‎های وزیر ورزش و جوانان در سفر به یزد برای تامین اعتبار این طرح نیمه تمام، سه میلیارد تومان اعتبار استانی آن تامین و پیشنهاد اعتبار شده و امیدواریم با تامین اعتبار ملی آن از نیمه دوم تیرماه طرح به پیمانکار تحویل شود.
وی ضمن اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای افزایش ظرفیت تماشاگران این سالن ورزشی، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبار ملی شاهد بهره برداری از آن تا پایان امسال باشیم.
شریعتی در مورد طرح پیست دوچرخه سواری این مجموعه ورزشی نیز گفت: براساس وعده وزیر محترم در سفر به یزد تامین اعتبار آن از سال جاری وعده داده شد که در مورد این طرح نیز با رایزنی صورت گرفته با مشاور طرح مقرر شد که با تغییراتی استفاده 12 رشته ورزشی دیگر نیز در این طرح گنجانده شود.
وی بیان کرد: خوشبختانه علاوه بر تامین اعتبار ملی در نظر است تا از مشارکت بخش خصوص به روش BOT و اعتبار قانون ماده شش الحاق که با فروش تعدادی از طرح قابل فروش و تغییر کاربری، برای تکمیل این طرح بهره ببریم.
این مسئول با اشاره به بهره ‎ برداری از 40 طرح ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین بهره برداری از 200 خانه ورزش روستایی طی دو سال اخیر، در مورد سرانه ورزشی استان خاطرنشان کرد: پس از دو سال تلاش و حذف زمین‎‎های خاکی بلااستفاده ورزشی از سرانه ورزشی استان، اکنون سرانه ورزشی فضاهای در اختیار این اداره کل به ازای هر نفر 58 سانتی متر مربع است که با احتساب سرانه ورزشی سایر دستگاه‎‎های دولتی و بخش خصوصی استان به 94 سانتیمتر مربع خواهد رسید.
وی با بیان این که سرانه ورزشی پیش‏بینی شده در برنامه 1404 کشور به ازای هر نفر یک متر مربع است، گفت: در حال حاضر شهرستان یزد به عنوان مرکز استان با جمعیتی بیش از 600 هزار نفر دارای کمترین سرانه ورزشی به میزان 24 سانتی‏متر مربع برای هر نفر است که ناشی از آغاز طرح ‎ های ورزشی بدون در نظر گرفتن امایش سرزمین در سالهای گذشته است.
وی افزود: طی چهار سال گذشته بیش از 87 طرح ورزشی در استان به بهره برداری رسیده است که شامل برخی طرح‎‎های نیمه تمام و طرح های جدید مانند زمین‏‏های چمن مصنوعی عمدتاً در نقاط کمتر برخوردار استان بوده است.
شریعتی با اشاره به 43 طرح در دست اقدام اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری، اعلام کرد: امسال ساخت بیش از 15 چمن مصنوعی نیز به رعم محدودیت‎‎های اعتباری در دست اجراست و با توجه به کمبود سرانه ورزشی شهر یزد برنامه‏های ویژه‏ای را از این لحاظ در مناطق مختلف شهر مانند منطقه اسکان و آزادشهر در دستور کار داریم.
وی به ورود کاروان جاده ولایت برای دهمین سال به استان یزد از امروز چهاردهم تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظلم حاکمان زمان امام رضا(ع) شاهد طی مسیر این امام همام از سخت‏ترین و کم جمعیت ترین مناطق ایران بوده‏ایم لذا امروز با هدف زنده نگه داشتن سختی‏هایی که به اهل بیت (ع) روا شد، طرح ورزشی و فرهنگی جاده ولایت تدارک دیده شده است.
شریعتی یکی دیگر از برنامه‏‎های ورزشی در حال تدارک اداره کل ورزش و جوانان استان را برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور ذکر کرد و گفت: امسال این مسابقات در بیش از 70 رشته دختر و پسر برگزار می‏‏شود که استان یزد در رشته‎های موی تای، شمشیربازی، جودو، قایقرانی و هندبال میزبان این مسابقات است.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به کسب مقام اول استان در بین استانهای کم برخوردار و رتبه ششم کل کشور در سال گذشته، امسال شاهد افتخارآفرینی بهتر یزدی‎ها در این مسابقات باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به آغاز فصل تعطیلات تابستان از تدارک برنامه‏های مختلف ورزشی در زمینه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خبر داد و گفت: براساس تصمیم ستاد ساماندهی جوانان مقرر شد برای جلوگیری از موازی کاری در این خصوص کلیه دستگاه‏ها ظرفیت‎‎های خود در این رابطه را در سایت اداره کل ورزش و جوانان ثبت کنند تا به نحو مطلوب این خدمات به خانواده‏‏ها ارائه شود.
وی متذکر شد: با توجه به برخی از فعالیت‏های ورزشی غیر مجاز در این ایام توصیه داریم که خانواده‏‏ها از کلاس‎‎ها و برنامه‎‎های تابستانی دارای مجوز برای فرزندانشان از طریق این سایت بهره گیرند.
شریعتی با اشاره به حضور تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم فوتبال، گفت: با توجه به برنامه چهار سال گذشته هیات فوتبال مبنی بر فعالیت‎‎های پایه‎‎ای در این رشته ورزشی شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بودیم و امیدواریم تیم داری استان که با نظارت عالیه اداره کل ورزش و جوانان استان انجام خواهد شد موجب رشد هر چه بیشتر فوتبال استان در سطح کشور شود.
«احمد هاشمی» معاون توسعه ورزش این اداره کل نیز در این نشست با اشاره به کاروان دو استقامت جاده ولایت، گفت: این کاروان که از مشهد شهدای شلمچه حرکت کرده پس از طی مسیر از استان فارس از امروز وارد استان یزد خواهد شد و از نوزدهم تیرماه مسیر خود را به سمت خراسان جنوبی و سپس خراسان رضوی و مشهد مقدس دنبال خواهد کرد.
وی با اشاره به تدارک برنامه‎‎های فرهنگی در طی مسیر این کاروان از استان یزد، گفت: این کاروان از شهرهای ابرکوه، تفت، یزد، بافق، بهاباد و بخش خرانق شهرستان اردکان گذر خواهد کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: بیشترین مسیر این کاروان در استان یزد اتفاق می‎افتد به طوری که از مجموع 16 منزلگاه موثق امام در این مسیر هفت منزلگاه در استان یزد قرار دارد.
وی از برنامه ‎ های سال گذشته این کاروان در استان یزد به آزادی دو زندانی و سرکشی از کودکان سرطانی اشاره کرد و گفت: امسال نیز برنامه‎‎های فرهنگی متعددی برای این کاروان تدارک دیده شده است.
معاون توسعه ورزش استان یزد تصریح کرد: امسال 16 دونده و دو سرپرست این کاروان را همراهی می‎‎کنند که یکی از این دونده ‎‎ های یزدی است.
«احمد طالبی» معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در جمع اصحاب رسانه گفت: تلاش این اداره کل پیوند ورزش با دیگر حوزه های اجتماعی است و در برنامه‎‎هایی مانند کاروان دو جاد ولایت سعی دارد ضمن ارائه پتانسیل ‎ های ورزش و جوانان استان، وجه اثرگذار اجتماعی ورزش را به نمایش گذارد.
وی از دیگر برنامه ‏‏های مختلف دهه کرامت به برگزاری همایش مادران شاد، دختران شاد، جشن دختران بهشتی و جشن‏های دیگر در مناطق مختلف استان با همکاری سمن‎‎های جوانان اشاره کرد.
طالبی در بخشی از سخنانش نیز به شناسایی تاکنون 500 شهید ورزشکار در استان اشاره کرد و گفت: اسناد مربوط به شهدای ورزشکار شهرستان یزد گردآوری و در دست چاپ است که به زودی مراسم بزرگداشت این شهدای ورزشکار، رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/92081/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور

ارتقای روشنایی معابر جهان شهر تاریخی یزد