خبر یزد

آخرين مطالب

/گزارش/

گشودن گره‌کور معضل تابلوهای پزشکان یزد به دست مجلسی‌ها اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - ازآنجایی که نابسامانی تابلوهای پزشکان در یزد به معضلی فراگیر تبدیل شده، به نظر می‌رسد تا زمانی که قوانین مربوطه در مجلس شورای اسلامی اصلاح نشود همچنان این قصه ادامه دارد. به گزارش ایسنا-منطقه یزد، به دنبال تهیه و انتشار گزارشی با عنوان «تابلوهای درهم پزشکان در یزد قانونی است؟» جمعی از شهروندان و کسبه مناطق مختلف یزد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، می‌گویند: جمع آوری تابلوی مشاغل مختلف که منظر شهری را خدشه‌دار کرده اقدامی منطقی است ولی به شرط آنکه بدون رانت باشد.
سعیدی یکی از فروشندگان صنف موبایل با بیان این‌که چرا شهرداری تابلوی همه صنوف را جمع آوری کرده ولی تاکنون نسبت به جمع کردن تابلوی پزشکان هیچ اقدامی انجام نداده است، اظهار کرد:‌ به نظر می‌رسد زور شهرداری فقط به کسبه می‌رسد و هیچ کاری با پزشکان ندارد.
وی گفت:‌ با یک نگاه ساده متوجه می شویم که تابلوی پزشکان نه تنها سیما و منظر شهری را خدشه‌دار کرده بلکه دید عمومی برای اطلاع از تابلوهای هدایت مسیر کوچه‌ها را هم مسدود کرده است.
دهقان از دیگر فروشندگان یزدی جمع نکردن تابلوی پزشکان در سطح شهر یزد را بی‌عدالتی مدیریت شهری و اعضای شورای شهر در قانون‌گذاری دانست و تصریح کرد:‌ شهرداری و شورای شهر مدعی هستند که باید برای توسعه شهری از تمام ظرفیت مردم استفاده کرد ولی در عمل با تقسیم بندی صنوف مختلف از برخی حمایت و به برخی از مشاغل ضربه می‌زنند که این عمل در جمع آوری نکردن تابلوی پزشکان کاملاً مشهود است.
میررضوی یکی از کارمندان دفاتر خدمات خصوصی نیز در این باره تأکید کرد: متأسفانه در بحث جمع‌آوری تابلوی مشاغل و عدم جمع آوری تابلوی پزشکان هیچ اولویت‌بندی مناسبی انجام نشده و همین امر موجبات نارضایتی اقشار و صنوف مختلف را فراهم کرده است.
وی افزود:‌ شهرداری سعی دارد با شیوه‌های متنوع تبلیغاتی مردم و کسبه را تشویق به پرداخت عوارض کند ولی با اعمال یک سری سوء مدیریت‌ها در ساماندهی معضلات شهری مانع درآمد‌زایی شهروندان می‌شود.
نصب سه تابلو برای هر پزشک تجاوز به حقوق شهروندی است

«سپنتا نیکنام» رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه نصب تابلوهای پزشکان در سطح شهر یزد، با بیان این‌که طبق قانون تدوین ضوابط و مقررات مربوط به تابلوهای شهری به عهده شورای شهر است، ‌اظهار کرد:‌ ساماندهی و زیبا سازی منظر شهری فراتر از هرگونه مصوبه قانونی به مشارکت عمومی و احساس مسئولیت شهروندی نیاز دارد.
وی افزود:‌ نصب سه تابلو برای هر پزشک در معابر عمومی سطح شهر یزد از حدود اختیارات نظام پزشکی خارج و در حقیقت تجاوز به حقوق شهروندان است.
نیکنام با بیان این‌که قوانین شهرداری حامی حقوق همه شهروندان و اصناف مختلف است، گفت: طبق بند 25 قانون شوراها تعیین مقررات نصب تابلوها به عهده شورای شهر است.
رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت تعیین جایگاه حقوقی نظام پزشکی و شورای شهر در خصوص ساماندهی تابلوی پزشکان ، تصریح کرد:‌ شورای شهر یزد باید برای ساماندهی تابلوهای پزشکان مصوبه داشته باشد و بعد از آن نصبت به مذاکره با نظام پزشکی اقدام شود.
معضل تابلوی پزشکان مسالمت آمیز رفع شود

«غلامعلی سفید» رییس شورای اسلامی شهر یزد، در این خصوص تصریح کرد: به نظر می‌رسد بحث ساماندهی تابلوهای پزشکان و زیباسازی منظر شهری باید با مشارکت طرفین (شهرداری و نظام پزشکی) به صورت مسالمت آمیز و کدخدامنشی رفع شود.
«حسین صالحیان» معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این‌که بعد از شورای اول تاکنون هیچ دوره‌ای از شورای اسلامی شهر یزد اقدامی در خصوص ساماندهی تابلوها انجام نداده و در این خصوص کوتاهی انجام شده است،‌ اظهار کرد:‌ عدم وجود مصوبه شورای شهر در مورد تابلوهای پزشکان یکی از جدی‌ترین معضلات و چالش‌های این موضوع است.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی تابلوی پزشکان، افزود: شورای شهر یزد باید با تصویب مصوبه‌ای شهرداری و نظام پزشکی را مکلف به ساماندهی تابلوی پزشکان کند.
قانون‌گذار جانمایی تابلوی پزشکان را به نظام پزشکی واگذار نکرده
«مجتبی ملک‌افضلی‌« مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، با بیان این‌که در زمینه تابلوی پزشکان دو قانون وجود دارد، اظهار کرد:‌ قانون اول(قانون مقدم)در خصوص تابلوی پزشکان که بحث تعیین ضوابط، مدیریت و ساماندهی تابلوها را به شورا واگذار کرده مصوب یکم خرداد ماه 1375 است و قانون دوم(قانون مؤخر) که در آن ساماندهی تابلوی پزشکان را به سازمان نظام پزشکی واگذار کرده مصوب سال 1382 است.
وی با بیان این‌که قوانین موجود در مورد تابلوی پزشکان در حقیقت حکم متعارض است، افزود:‌ طبق قانون هرگاه زمان حکم متعارض یکسان نباشد حکم موخر حکم مقدم را نسخ (باطل) می‌کند.
مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت:‌ در سال 1382 قانونگذار در حقیقت فقط استاندارد کردن تابلوهای پزشکان را در اختیار سازمان نظام پزشکی گذاشته و از روح این قانون مشخص است فقط مدیریت و نظارت بر محتوای تابلوی پزشکان در اختیار نظام پزشکی قرار گرفته و هیچ ارتباطی با مکان و جانمایی تابلوها ندارد.
این حقوقدان با بیان این‌که منظر شهری در اختیار شورای شهر است و هیچ وقت قانون گذار اجازه نمی‌دهد که کسی بخواهد منظر شهری را مصادره و به حقوق شهروندان تجاوز کند،‌تصریح کرد: قانون گذار در قانون سازمان نظام پزشکی مصوبه 1382 در حقیقت به دنبال استانداردسازی محتوای تابلوها و سرنسخه‌های پزشکان بوده است.
وی افزود: آیین نامه اجرایی بند ج ماده سه قانون نظام پزشکی که وارد بحث مکان،‌ تعداد و اندازه تابلوهای پزشکان شده است،‌ در حقیقت به نظر قانون گذار در ساماندهی تابلوی پزشکان تعدی کرده است.
ملک‌افضلی‌ در پایان با بیان این‌که آیین‌نامه نظام پزشکی در مورد تابلوی پزشکان توان مقابله با قانونی که مدیریت این مهم را به شوراهای اسلامی واگذار کرده است ندارد،‌ گفت: ابطال آن بخش از قوانین سازمان نظام پزشکی که از حق خود تعدی کرده توسط رییس مجلس شورای اسلامی موثرترین و منطقی‌ترین راهکار قانونی برای ساماندهی تابلوی پزشکان در سطح شهر است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/92534/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد

تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس

تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه

عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد

سازماندهی 490 تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی

مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)

بارش باران در تفت یزد طی 27 سال گذشته بی‌سابقه بود

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

داستانک/ گره های زندگی

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟

تداوم بارش‌ها تا فردا

(ویدئو) خیابان اصلی شهر تفت یزد به زیر آب رفت!

راهیابی 2 اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

فیلم| سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد

نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت

مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد

آزمون‌های استخدام 12 آتش‌نشان جدید در یزد برگزار شد

بارندگی یزد به درستی مدیریت شد

تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران

یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد

مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)

افزایش 27 درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت

بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند

آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد

حاشیه‌نگاری از یک شب بارانی و سیل‌آسا در استان یزد

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

خشت‌گذاری مدرسه 6 کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟