خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد:

وضعیت نماز در جامعه نگران‌کننده نیست/وقت شرعی اقامه نماز در ادارات 20 دقیقه است فرهنگي

وضعیت نماز در جامعه نگران‌کننده نیست/وقت شرعی اقامه نماز در ادارات 20 دقیقه است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد ضمن مطلوب خواندن ادای فریضه نماز در جامعه به ویژه قشر جوان، اعلام کرد: وقت شرعی اقامه نماز در ادارات 20 دقیقه است و به هیچ وجه مراجعه کارمندان برای نماز و انتظار کشیدن ارباب رجوع برای پاسخگویی در ادارت را توصیه نمی‌کنیم.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، حجت الاسلام و المسلمین «علی حبیبیان» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی‌رغم مباحثی که در مورد کم‌رنگ شدن دینداری مردم گاهاً مطرح می‌شو.د، وضعیت اقامه نماز در کشورمان مطلوب است به طوری که براساس تحقیات و نظرسنجی‌های صورت گرفته بیش از 75 درصد از جوانان اهل نماز خواندن هستند.
وی افزود: هرچند تا رسیدن به اندازه مطلوب یک جامعه اسلامی در این بخش هنوز فاصله داریم ولی وضعیت ادای فریضه نماز در کشورمان نگران ‌کننده نیست.
حبیبیان خاطرنشان کرد: البته به دلیل عملکرد برخی از متدین و کسانی که منتسب به دین هستند شاهد یکسری دل‌زدگی‌ها در بخش‌های مختلف دینی از جمله نماز هستیم ولی با این وجود با اقدامات و برنامه‌های اجرایی ستادهای اقامه نماز در کشورمان شاهد روند رو به بهبود این وضعیت هستیم.
به گفته وی، البته در جامعه برخی موانع دیگری نیز سد راه ترویج و توسعه نماز هست که امیدواریم با رفع این موانع به ترویج نماز و اقامه نماز در جامعه کمک شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با گلایه از برخی سوءاستفاده‌هایی که در ادارات به نام وقت نماز می‌شود، تاکید کرد: شرعاً کارمندان ادارات 20 دقیقه برای اقامه نماز ظهر و مغرب و سایر اعمال فرصت دارند که کاهش عملکرد پرسنل در همین زمان نیز باید در مابقی ساعات کاری جبران شود.
وی با بیان این که ستاد اقامه نماز به هیچ وجه مراجعه کارمندان برای نماز و انتظار کشیدن ارباب رجوع برای رسیدگی به امور را توصیه نمی‌کند، چنین اقداماتی را مگر در صورت حضور مراجعان در برنامه اقامه نماز موجب دین‌زدگی افراد دانست و تصریح کرد: البته در ادارات و دستگاه‌های اجرایی که مراجعان زیادی وجود دارند برای رسیدگی سریعتر به امورات ارباب رجوع، اقامه نماز جماعت به ساعاتی پس از اذان ظهر معوق شده است.
حجت الاسلام حبیبیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان به عنوان یک نهاد غیردولتی که به صورت هیات امنایی نیز اداره می‌شود، اظهار کرد: مهمترین رسالت ستادهای اقامه نماز در سراسر کشور ترویج و توسعه نماز در جامعه است لذا از مهدکودک‌ها تا سطح جامعه برای تحقق این مهم برنامه داریم.
وی از جمله مقدمات تحقق این هدف که از سوی ستادهای اقامه نماز دنبال می‌شود را شامل شناسایی زمینه‌ها و ضرورت‌ها و ظرفیت‌های جامعه در ارتباط با نماز، تولید فکر، نهادسازی و ظرفیت‌سازی و برنامه‌ریزی در جهت تحقق اهداف ستاد، حمایت و پشتیبانی معنوی از فعالیت‌های توسعه و ترویجی نماز، برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در موضوع نماز و همچنین ارزیابی مستمر وضعیت نماز در جامعه و ارائه نتایج آن به مسئولان، ذکر کرد.
این مسئول عمده برنامه‌های ستادهای اقامه نماز در کشور و استان یزد را در دو بخش برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برشمرد و اظهار کرد: عمده اقدامات بخش برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز مربوط به اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی می‌شود که بخشی از امتیازات ثبت شده دستگاه‌ها در سامانه ارزیابی عملکرد آنها را شامل می‌ود.
وی با اشاره به نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان بر فعالیت‌های مرتبط با نماز 85 دستگاه‌ اجرایی در استان، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار این ارزیابی به صورت آزمایشی از طریق سامانه انجام خواهد شد.
وی گفت: براساس نتایج ارزیابی‌های دستگاه‌های اجرایی در موضوع نماز، دستگاه‌های دارای امتیاز بالای 90 تقدری ویژه می‌شوند و آنهایی که دارای امتیاز بین 80 تا 90 هستند، شایسته تقدیر خواهند بود.
به گفته وی، دستگاه‌های با امتیاز 60 تا 80 جزو دستگاه‌های قابل قبول، 40 تا 60 امتیاز قابل تذکر و آنهایی که امتیاز کمتر از 40 بگیرند، توبیخ می‌شوند.
حجت الاسلام حبیبیان گفت: این ارزیابی‌ها براساس بازدیدهایی که در طول سال از نمازخانه‌های دستگاه‌های اجرایی و مراسم‌های فرهنگی آنها و همچنین فرم خوداظهاری که توسط خود دستگاه‌ها تکمیل می‌گردد، انجام می‌شود.
وی در رابطه با اقدامات آموزشی ستاد اقامه نماز استان نیز به برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای معلمان، مسئولان و مشاوران امور بانوان استان و غیره، برگزاری طرح مبین ویژه مدیران مدارس، دوره سلامت معنوی برای پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان، برگزاری طرح نماز کلید بهشت برای مربیان نهضت سوادآموزی و مواردی دیگر اشاره کرد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان در بخشی از سخنانش از برگزاری پنجمین دوره اجلاس استانی نماز به میزبان شهرستان اردکان در پاییز امسال اشاره و اعلام کرد: محور اجلاس امسال براساس پیام مقام معظم رهبری در اجلاس سال کذشته کشور، نماز و مدارس خواهد بود.
وی ضمن اشاره به برخی فعالیت‌های پژوهشی ستاد اقامه نماز استان، تاکید کرد: ستاد اقامه نماز یک دستگاه‌ اجرایی نیست ولی تلاش می‌کند براساس توان خود زمینه‌سازی لازم برای برنامه‌های ترویجی و توسعه‌ای نماز را فراهم سازد که در همین رابطه می‌توان به پیگیری مفروش کردن 16 هزار مترمربع نمازخانه‌های مدارس در سال گذشته به همت استانداری و با همکاری آموزش و پرورش استان اشاره کرد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در پایان نیز ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران از پیگیری برای پخش اذان در میادین و اماکن پرتردد شهر یزد با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق شهردار جدید یزد و نیز مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خبر داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/92603/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل