خبر یزد

آخرين مطالب

گردشگران جشنواره تابستانی مسابقات غواصی ارتش های جهان را در کیش تماشا می کنند منطقه آزاد کیش

گردشگران جشنواره تابستانی مسابقات غواصی ارتش های جهان را در کیش تماشا می کنند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - دکتر مظفری: جزیره کیش در زمان میزبانی مسابقات غواصی ارتش های جهان نمونه شایسته ای از شهرهای ایران اسلامی را به تصویر می کشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای که روز سه شنبه 25 تیر با حضور دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان و مدیران این سازمان، امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون پژوهش و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح و امیر دریادار سلیم پناه جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، روند میزبانی موفق مسابقات غواصی ارتش های جهان در جزیره کیش بررسی شد.
بر اساس این گزارش در مسابقات غواصی ارتش های جهان که مرداد امسال در جزیره کیش برگزار می شود300 غواص از کشورهای مختلف با یکدیگر رقابت می کنند.
دکتر مظفری در این نشست با بیان اینکه میزبانی از این مسابقات یک کار ملی است و باید مقدمات برگزاری شایسته آن با دقت کامل آماده شود گفت: جزیره کیش در طول برگزاری این مسابقات ویترین کشور است. به همین دلیل باید با برنامه ریزی اصولی و دقیق به گونه ای عمل کنیم که کیش در نظر شرکت کنندگان خارجی این رقابت ها نمونه موفقی از یک شهر پیشرفته میهن اسلامی ما باشد.
وی با اشاره به مزیت های متعدد جزیره کیش از جمله فرهنگ بالای شهروندی، نبود ترافیک، پاکیزگی و نظم شهری، هوای تمیز و دریای زیبا، برای میزبانی از رویدادهای ورزشی بین المللی گفت: برگزاری مسابقات غواصی ارتش های جهان یک رویداد ارزشمند در جزیره کیش است و برای گردشگران این فرصت را فراهم می کند تا ضمن سفر به کیش تماشگر بخش های مختلف یک مسابقه بزرگ بین المللی هم باشند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم کار تیمی برای برگزاری شایسته این رویداد بین المللی اظهار داشت: رعایت استانداردهای لازم برای ارتقاء کیفیت برگزاری مسابقات غواصی ارتش های جهان در کیش ضروری است.
دکتر مظفری افزود: پخش این مسابقات از رسانه ملی و شبکه های رسانه ای خارجی در معرفی جزیره کیش در سطح ملی و بین المللی بسیار موثر است.
امیر سرتیپ باقری، معاون پژوهش و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست با بیان اینکه روسیه مبتکر برگزاری این مسابقات بوده و تا کنون دو دوره از این رقابت ها هم در ایران برگزار شده است افزود: مسابقات امسال در دو رشته غواصی و عملیات زیر دریایی در کیش برگزار خواهد شد که با استقبال خوب شرکت کنندگان رو به رو شده است. رقابت ها در بقیه رشته ها نیز در روسیه برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه از 7 کشور در مسابقات جزیره کیش حضور خواهند داشت گفت: نمایندگان تیم های شرکت کننده که برای بررسی شرایط برگزاری مسابقات به این جزیره سفرکرده بودند از جزیره کیش با عنوان بهشت گمشده و مقصد مطلوب گردشگری خانواده ها یاد کردند.
امیر دریادار سلیم پناه جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش نیز با اعلام اینکه این مسابقات 13 مرداد آغاز می شود اظهار داشت: حضور در این رقابت ها برای معرفی توانمندی تیم نیروهای مسلح کشورمان به عنوان تیم ملی فرصت ارزشمندی است. ضمن اینکه این امکان را هم فراهم می کند تا جزیره کیش در طول 20 روز برگزاری مسابقات در رسانه های داخلی و خارجی معرفی شود.
وی با تشکر از همراهی و حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه ورزش برای فراهم کردن مقدمات برگزاری این مسابقات افزود: روسیه برای پوشش رسانه ای این مسابقات در جزیره کیش را بر عهده دارد که از رسانه های مختلف جهان پخش خواهد شد و چین نیز علاقمندی خود را برای پوشش رسانه ای این رویداد اعلام کرده است که این فعالیت قطعا موجب معرفی جزیره کیش به جهانیان خواهد شد.
همچنین اعضای جلسه به همراه دکتر خانزادی معاون عمرانی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش از محل برگزاری مسابقات در کیش بازدید و هماهنگی های لازم جهت برگزاری مطلوب میان سازمان منطقه آزاد و کمیته برگزار کننده مسابقات غواصی و عملیات دریایی ارتش های شرکت کننده در مسابقات به عمل آمد.
لازم به ذکر است بیش از 40 داور مسئولیت قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند و 200 تن از عوامل پشتیبانی نیروهای مسلح، نیز در برگزاری این مسابقات مشارکت می کنند. اولین دوره این مسابقات پارسال به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوشهر برگزار شد که تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش غواصی عمق مقام اول را کسب کرد و در مجموع به مقام پنجمی جهان دست یافت. در پایان با توجه به میزبانی خوب ایران و ظرفیت های جزیره کیش، این منطقه آزاد به عنوان میزبان برگزاری دومین دوره مسابقات غواصی ارتش های جهان معرفی شد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/92724/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است