خبر یزد

آخرين مطالب

یک هنرمند یزدی تأکید کرد:

لزوم استفاده از هنر برای برداشتن نقاب کذایی مستکبران فرهنگي

لزوم استفاده از هنر برای برداشتن نقاب کذایی مستکبران
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یک هنرمند یزدی با اشاره به نقش هنر در توسعه اجتماعی و سیاسی،‌گفت: باید با زبان هنر و ظرفیت هنرمندان انقلابی، چهره واقعی آمریکا و مدعیان دروغین حقوق بشر را به جهان معرفی کرد .
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدحسن ثقفی» از طراحان گرافیک استان یزد که به خاطر کسب رتبه‌ برتر کارگاه تخصصی گرافیک «طوفان شن» در چهارمین همایش بین‌المللی و جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی مورد تقدیر قرار گرفت در خصوص این همایش و دستاوردی که برای او داشت اظهار کرد: بزرگترین دستاورد حضور در این همایش علاوه بر آشنایی با اساتید و هنرمندان مطرح کشور، آشنایی بیشتر با چهره واقعی استکبار جهانی بود؛ چرا که بخش تحقیقی این جشنواره آثار خوبی را در زمینه جنایات حقوق بشری آمریکا از آغاز تأسیس دولت آمریکا تاکنون شامل «جنایات حقوق بشری آمریکا در کشور آمریکا و نژاد پرستی»، «جنایات حقوق بشری آمریکا در سطح بین‌المللی» و «جنایات حقوق بشری آمریکا در رابطه با ایران» جمع آوری کرده که خیلی قابل تأمل است .
وی درباره اثری که در کارگاه تخصصی گرافیک «طوفان شن» در بیرجند خلق کرده افزود: در آن کارگاه پوستری با عنوان «تاریخ تهدیدهای کشورت را ورق بزن» در مورد شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس تولید شد که سعی کردم با نگاهی به مسائل سیاسی روز ایران و جهان و رویکردی جدید به ایده‌یابی به واقعه طبس بپردازم زیرا دولت کنونی آمریکا نیز با وقاحت و گستاخی دست از تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان بر نداشته و با سیاست‌های تکراری نخ نما شده سعی دارد به سلطه‌گری خود ادامه دهد .
این طراح گرافیک گفت: در آن پوستر با نشان دادن رییس‌جمهور فعلی آمریکا در فضای طوفانی ناشی از «شن» و با چهره‌ای زخمی در حالی که پشت سرش عکس‌ قوای نظامی آمریکا و رو‌به‌رویش عکس‌ سربازان سوخته آمریکایی در صحرای طبس قرار گرفته با شعار «تاریخ تهدیدهای کشورت را ورق بزن» به این نکته اشاره دارد که اگر تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا علیه کشور عزیزمان که از زمان کارتر شروع شده تا ابد ادامه داشته باشد، باز هم شیطان بزرگ و تمام مستکبران شکست خواهند خورد و باید با عبرت گرفتن از وقایع تاریخی همچون واقعه طبس دست از تهدید و توطئه علیه کشورمان بردارند و روش برخورد محترمانه با این ملت را بیاموزند .
ثقفی در خصوص نقش هنرمندان در انعکاس رویدادها و وقایع مهم و تاریخی انقلاب اسلامی تصریح کرد: هنرمندان رشته‌های مختلف بویژه طراحان گرافیک از ابتدای شروع نهضت اسلامی بسیار تأثیر گذار بودند به نحوی که ابتدایی‌ترین سطح آثار گرافیکی دوران انقلاب یعنی دیوار نگاره‌های انقلابی به شدت مؤثر و ماندگار بود و بعد از گذشت چهل سال هنوز هم آن دیوار نگاره‌ها یاد و خاطره دوران انقلاب و مبارزه را در اذهان‌ زنده می‌کند .
وی در همین زمینه افزود: جوان امروز با استفاده از آثار هنرمندان انقلابی همچون عکس، فیلم، نقاشی و با دوران انقلاب و دفاع مقدس بیشتر آشنا شده و با روحیه انقلابی در این عرصه تلاش خواهد کرد .
برگزیده کارگاه گرافیک «طوفان شن» با اشاره به وجود هنرمندان برجسته انقلابی در کشورمان گفت:با استفاده از این ظرفیت عظیم و زبان هنر می‌توان انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان‌های آن را به مردم جهان معرفی کرد و چهره واقعی دشمنان اسلام و بشریت را نمایان ساخت چرا که امروز دشمن،جنگ رسانه‌ای شدیدی را آغاز کرده و چهره طاغوتی خود را پشت نقاب‌های دفاع از حقوق بشر پوشانده است .
این هنرمند جشنواره افشای حقوق بشر آمریکایی را اقدامی مؤثر در جهت کنار زدن نقاب‌های کذایی دشمن دانست و افزود: این رویداد فرهنگی و هنری منجر به تولید آثار و محصولات خوب و اثربخش شده و هنرمندان همچنان باید بیش از پیش در این راستا گام بردارند .
وی لزوم آموزش در عرصه هنر را یادآور شد و بیان کرد: هنرمند با آموزش و مهارت‌افزایی می‌تواند آگاهانه راه خود را در راستای تولید آثار هنری استاندارد و عالی طی کند و در نتیجه به کار هنری ارزشمند و تأثیرگذار منتهی شود .
ثقفی آموزش صحیح، تمرین وپشتکار را از مهمترین عوامل موفقیت یک طراح گرافیک برشمرد و ادامه داد: به روز بودن و آشنایی با آخرین متد طراحی و تکنیک‌های روز دنیا در مراحل بعدی قرار دارد زیرا طراح باید بتواند به زبان روز حرفش را بزند تا تأثیر مثبت داشته باشد، در عین حال در این به روز رسانی نباید تحت تأثیر فرهنگ سایر ملل قرار گرفته و فرهنگ و هنر غنی ایرانی را فراموش کنیم .
وی تصریح کرد: متأسفانه در جامعه ما اینگونه قلمداد می‌شود که تنها آموزش فتوشاپ برای طراح بودن کافی‌ است اما به نظر من جوانان و علاقه‌مندان به این هنر باید به طور صحیح علم گرافیک را بیاموزند و حرفه‌ای کار کنند چون گرافیک فراتر از علم نرم‌افزاری بوده و خود علم جداگانه‌ای دارد که با زمینه‌های مختلف پیوند می‌خورد و این یعنی یک گرافیست باید چندین هنر را فرا گیرد .
این طراح گرافیک با بیان این‌که کارکرد پوستر در جامعه امروزی بسیار سخت‌تر از گذشته است گفت: در دنیای امروز که ما مورد هجمه تصاویر مختلف هستیم یک پوستر باید گویا، رسا و همزمان با جذابیت بصری باید ساده باشد و تنها حرف خودش را بزند .
وی خلاقیت و تأثیرگذاری را از دیگر محاسن پوستر خوب دانست و افزود: یک پوستر خوب نباید مخاطب را سردرگم کند بلکه باید با شفافیت جامعه هدف را نشانه گرفته و با کلام شیوا پیام خود را به مخاطب منتقل کند. طراح پوستر همچنین باید از زیاده‌گویی و کم‌گویی در اثر پرهیز کرده و از ایده‌های تکراری که در ذهن مخاطبان کلیشه شده استفاده نکند .
این دانش آموخته رشته گرافیک که فعالیت حرفه‌ای خود در این عرصه را از سال 91 آغاز کرده در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: از همان ابتدا همزمان با تحصیل در شرکت‌های تبلیغاتی و استودیوهای طراحی مشغول کار شدم و به دلیل روحیه تحلیلگری در زمینه مسائل روز جامعه و دغدغه‌های فرهنگی که داشتم بیشتر به کار در زمینه پوستر علاقه‌مند شدم زیرا این رسانه بیشتر مورد توجه عامه مردم بود و به خوبی دیده می‌شد و حرف برای گفتن داشت اما متأسفانه امروزه پوستر، کمی به حاشیه رفته و بیشتر محدود به گالری‌ها شده و مورد توجه قشر هنرمند جامعه است .
ثقفی با اشاره به نقش و تأثیر آموزش در رشد و پیشرفت هنرمندان بیان کرد: من تاکنون در کارگاه‌های آموزشی مختلف در یزد و سایر استان‌ها حضور داشته‌ام و از محضر استادان برجسته و سرشناس این رشته بهره‌مند شده‌ام که بسیاری از این کارگاه‌ها به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد برگزار شده است .
وی به حضور آثارش در نمایشگاه‌های مختلف هم اشاره کرد و گفت: آثار من در نمایشگاه‌های بر پا شده توسط انجمن طراحان گرافیک یزد، سازمان بسیج هنرمندان استان و در سال‌های گذشته در جشنواره حقوق بشر آمریکایی به نمایش در آمده است .
کسب رتبه اول مشترک در دومین جشنواره هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی در بخش پوستر اینفوگرافیک و حضور در نمایشگاه، شرکت در سومین جشنواره هنری و همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی و راهیابی به جمع 20 اثر نهایی جشنواره و شرکت در بخش نمایشگاه، برگزیده بخش کارگاه پوستر هشتمین جشنواره کشوری بسیج هنرمندان در تبریز، رتبه نخست هشتمین جشنواره کشوری و استانی هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان در مرحله استانی در یزد و رتبه اول مشترک کارگاه پوستر طوفان شن خراسان جنوبی از جمله افتخارات این هنرمند یزدی است .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/93841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پیش بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

دوره آموزشی آشنایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز گندم

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

جمهوری اسلامی ایران جلوی خشونت بی مهابای رژیم صهیونیستی را گرفت

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ حافظ قرآن کریم

تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال 1403

راهپیمایی مردم ارومیه و یزد درحمایت از عملیات وعده صادق

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی در شهرستان اشکذر

زیباسازی فضای سبز و ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی

برگزاری کارگاه طراحی روی پارچه در شهرستان اشکذر

رشد 37 درصدی درآمد‌های وصولی گمرک یزد در سال 1402

نورپردازی در فضای سبز اِلمانی تاثیر گذار در فضا‌های شهری