خبر یزد

آخرين مطالب

معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

لزوم گازرسانی به صنایع و بهبود شرایط زیست محیطی در صنعت یزد اقتصادي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: بحث آلایندگی در صنعت استان اهمیت زیادی دارد و با تحقق گاز رسانی به حوزه صنعت می‌توان شاخص های زیست محیطی صنایع استان را به وضعیت مطلوب رساند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن صادقیان در دیدار با مدیرعامل، معاونین، مدیران و رئیس‌های ستادی شرکت گاز استان یزد، با تقدیر از فعالیت‌های این شرکت در سالهای اخیر، گفت: خوشبختانه روند گاز رسانی در استان یزد با سرعت خوبی همراه بوده و گزارش‌های عملکرد ارائه شده در گاز رسانی 100 درصد به شهرها و 95 درصد روستاهای استان نشانگر موفقیت این شرکت در استان است.
وی در این دیدار ضمن تشریح سیاست‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نسبت به برپایی جلسات متداوم و هم‌اندیشی با دستگاه‌های اجرایی این حوزه در استان در سال جاری، اظهار کرد: متأسفانه یکی از مشکلات امروز در جامعه مدیریتی استان عدم جانشین پروری و عدم کارآیی و اثربخشی در بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی افزود: امروز بنا به دلایل مختلف از عدم جذب نیروی‌های توانمند و بی توجهی به نیازهای مالی و معنوی کارکنان، تا بی تفاوتی و سرخوردگی و عدم وجدان کاری در کارمندان باعث ایجاد شرایط نامناسب خدمت رسانی به مردم و عدم پویایی و تحرک در فعالیت و وظایف برخی از دستگاه‌ها شده و چون دولت نمی‌تواند نیازهای زیر مجموعه خود را مانند بخش خصوصی برطرف نماید نیروهای کارآمد و توانمند تمایل به کار در بخش‌های خصوصی را دارند.
صادقیان با ذکر توجه مدیران به زیرمجموعه‌های اداری و تلاش در جهت توانمند سازی و ارتقا کارکنان خود در پست‌های معاونت با در نظر گرفتن شایسته سالاری، ادامه داد: امروز در بین دستگاه‌های دولتی همچون شرکت گاز شاهد حضور نیروهای توانمند خوبی هستیم که باید با برنامه ریزی ضمن هدایت، مراقبت و توجه در سالهای بعد به عنوان سرمایه‌های باتجربه دستگاه دولتی با کسب پست‌های مدیریتی، مدیرانی موفق برای استان و کشور شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی مدیران استان با دستگاه‌های ستادی به صورت حداقل دو بار در سال، گفت: با توجه به اهداف حکمرانی خوب که مد نظر استاندار است ما باید در زمینه‌های مشارکت، شفافیت، پاسخگویی به همراه اثر بخشی و کارآمدی و حاکمیت قانون برنامه ریزی و تلاش نمائیم.
وی با تصریح مشارکت دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی در جهت توسعه پایدار، عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان مستخدم دولت خدمت‌رسانی به مردم است و برای موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند مشارکت مردم هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از مدیران حوزه عمرانی استان درخواست کرد تا ضمن شفافیت در فعالیت‌ها و وظایف خود در پاسخگویی مناسب به مردم اهتمام بیشتری داشته باشند و کارآمدی و اثربخشی در تصمیم گیری ها و عملکردهای ما باید دیده شود.
صادقیان افزود: در کارگروه زیربنایی قصد داریم با حرکت به سمت الکترونیکی نمودن کارها، به دنبال کاهش حضور ارباب رجوع در ادارات دولتی و کم نمودن بروکراسی اداری هستیم تا در کمترین زمان تصمیمات اثرگذار و کارآمد گرفته شود.
وی تاکید کرد: بارها از مدیران خواسته‌ام تا در پیاده سازی این سیستم کمک کنند و بدون سرگردان کردن و اتلاف وقت و زمان ارباب رجوع پاسخ نه یا آری به درخواست ارباب رجوع‌ها در اولین مراجعه آنها داده شود، این بسیار مناسب‌تر است تا ارباب رجوع پس از 6 تا 7 ماه دوندگی در ادارات پاسخ منفی از کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها دریافت کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد شرکت گاز را به عنوان پایه و اساس و زیرساخت استان در بحث رفاه اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و محیط زیست دانست و ادامه داد: امروز در بحث‌های محیط زیستی صنعت باید حمایت‌های لازم را برای گازرسانی به صنایع استان داشته باشیم و مشکلات موجود در این راستا را برطرف و در اجرای این خدمت تسریع نمائیم.
صادقیان در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع، اظهار داشت: امروز بحث آلایندگی در صنعت برای ما بسیار مهم است حتی می‌توانیم بگوییم که اهمیت آن از موضوع آب صنایع مهم‌تر است که با تحقق گاز رسانی صنایع می‌توانیم شاخص زیست محیطی را به وضعیت مطلوب برسانیم و در بحث بهداشت و سلامت در استان و کاهش بیماری‌ها و آسیب‌های عمومی نیز موفقیت داشته باشیم.
وی با بررسی مباحث مربوط به مدیریت یکپارچه شهری در بستر GIS، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های دولتی دارای زیرساخت‌های مناسبی در بانک‌های اطلاعاتی بخصوص GIS هستند ولی همه به صورت جزیره‌ای و جداگانه در دستگاه‌ها عمل می‌کنند که در رأس مدیریت یکپارچه شهری و همچنین مدیریت بحران می‌توانیم با محوریت مدیریت بحران استان و شهرداری در جهت یکپارچگی سازی آنها تلاش کنیم.
گاز یکی از حوزه‌های دارای اولویت در توسعه استان است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‎‌های شرکت گاز استان، گفت: یکی از حوزه‌های دارای اولویت در توسعه استان بحث گاز است که در طول سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در جهت رشد آن شده است.
محمود شاکری شمسی با اشاره به فرصت استفاده از گاز به عنوان یک نعمت، اظهار امیدواری کرد با همکاری شرکت گاز و اداره کل مدیریت بحران استان شرایطی فراهم شود تا در صورت بروز بحران‌ها مشکلی در شهر و روستاهای استان اتفاق نیفتد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/94067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برخورد قضایی با پرنده فروشان دوره گرد در بافق

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

امید آفرینی و مشارکت عمومی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز