خبر یزد

آخرين مطالب

دو هزار و 442 واحد مسکن مهر در یزد به بهره برداری می رسد سياسي

دو هزار و 442 واحد مسکن مهر در یزد به بهره برداری می رسد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد – ایرنا – استاندار یزد گفت: همزمان با هفته دولت 292 پروژه با اعتبار 197 میلیارد تومان در استان افتتاح و دو هزار و 442 واحد مسکن مهر نیز به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا سیدمحمد میرمحمدی سه شنبه شب در نشست خبری سه ساعته که به مناسبت هفته دولت در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری یزد برگزار شد، افزود: با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی"، دولت تدبیر و امید نیر شعار "دولت همدل با مردم" را در نظر گرفته است.
میرمحمدی با اشاره به اقدامات و فعالیت های دولت تدبیر و امید در استان یزد گفت: مسایل اساسی استان در هشت محور اصلی شامل آب، صنعت و معدن، گردشگری، فرهنگ و هنر، پارکهای علم و فناوری، بهداشت و سلامت، منابع طبیعی و محیط زیست و استفاده از انرژی خورشیدی تقسیم بندی شده است.
** عزم استان برای رفع مشکل کم آبی
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد نخستین و مهمترین مساله اساسی استان را موضوع کم آبی عنوان کرد و گفت: در این راستا موضوع انتقال آب از سد بهشت آباد با تخصیص 150 میلیون متر مکعب در شورای عالی آب تصویب شده و پیگیری ها و اقدامات لازم برای تحقق آن در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: با احداث سد، انتقال آب به یزد قطعیت پیدا می کند و در آینده از این اقدام مانند خط نخست انتقال آب به یزد، به نیکی یاد خواهد شد.
استاندار یزد با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: مطالعاتی هم درباره انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی ایران صورت گرفته است و در صورت انتقال آب به سمنان، پیشنهاد انتقال آب به یزد نیز در صورت مقرون به صرفه بودن ارایه خواهیم کرد.
میر محمدی موضوع باروری ابرها و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری را نیز از دیگر برنامه های در حال اجرای مربوط به مساله کم آبی در استان عنوان و اضافه کرد: حفر چاههای اضطراری یکی دیگر از اقدامات استان در حوزه آب بوده تا اگر مشکلاتی برای خط لوله انتقال آب ایجاد شد قطعی آب چندانی نداشته باشیم.
وی گفت: مدیریت مصرف آب کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد و در انتظار تصویب ردیف اعتباری آن هستیم؛ گرچه عملیات اجرایی مقدماتی آن آغاز شده و برخی امور از جمله آبیاری قطره ای و تحت فشار و نوع کشت در برنامه های سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته و در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از پسابهای شهری در برنامه های استان قرار دارد، افزود: اجرای این طرح در شهرهای یزد، اردکان و بافق در دست اقدام و برخی شهرهای دیگر نیز در حال مطالعه است که امیدواریم سرمایه گذاران برای اجرای آن پیشقدم شوند.
** تلاش برای رفع مشکل خام فروشی
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه به اهمیت حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: در این حوزه مشکل خام فروشی داشتیم که اقدامات لازم برای رفع این مشکل صورت گرفت، به طوری که در شهرستان بافق چهار واحد صنعتی جوار معدنی در حال احداث است.
وی اظهار امیدواری کرد که با استقرار ماشین آلات این واحدها، چرخه فولادی منطقه کامل و از خام فروشی جلوگیری شود.
میرمحمدی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع اکتشاف و آینده نگری در خصوص معادن افزود: با انجام عملیات اکتشاف در پهنه وسیعی از استان 200 میلیون تن سنگ معدن جدید کشف شده است.
وی به راه اندازی مجدد برخی معادن استان از جمله معدن سرب و روی مهدی آباد اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت این معدن از سه دهه پیش مسکوت مانده بود که اکنون عملیات باطله برداری آن آغاز شده و در انتظار ماشین آلات آن هستیم.
استاندار یزد اضافه کرد: گسترش صنایع هایتک از دیگر اقدامات استان در حوزه صنعت است که نمونه آن بهره برداری از شهرک تخصصی فناوری اطلاعات و الکترونیک بود.
میرمحمدی با اشاره به فعالیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان گفت: از این طریق دولت بیشتر در جریان مشکلات بخش خصوصی قرار می گیرد و این بخش نیز بیش از پیش با برنامه های دولت آشنا خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: قانون رفع موانع تولید به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و آیین نامه های مختلفی در این خصوص اجرایی شده است.
** رشد پنج برابری جذب گردشگر خارجی
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان یزد توجه ویژه به موضوع گردشگری در استان را یادآور شد و گفت: در این حوزه طرح ساماندهی و احیای بافت تاریخی اجرا شده و برای رونق سکونت در بافت تاریخی برنامه ها و اقداماتی در دستور کار است.
میرمحمدی با اشاره به اولویت قرار گرفتن استان یزد به عنوان مقصد گردشگری و رشد پنج برابری جذب گردشگری خارجی استان در دو سال اخیر افزود: در سال 1391، 12 هزار گردشگر خارجی به یزد آمدند که این تعداد در سال 1393 به 60 هزار نفر افزاش یافت.
وی خاطر نشان کرد: اقدامات اولیه برای راه اندازی موزه منطقه ای یزد با واگذاری محلی مناسب توسط خانواده شهید صدوقی در حوالی مسجد حظیره به میراث فرهنگی صورت گرفته است.
وی ثبت یزد به عنوان قطب منسوجات سنتی کشور را یادآور شد و افزود: توسعه صنایع دستی به خصوص منسوجات سنتی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.
وی همچنین با اشاره به جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی برای رونق بخشیدن به موضوع جذب گردشگر گفت: اخیرا پنج هتل سنتی و رستوران در حوزه گردشگری افتتاح و عملیات احداث هتلهای پنج ستاره شهرهای میبد و اردکان آغاز شده است.
** صدور 14 مجوز سمن در حوزه فرهنگ و هنر
استاندار یزد در ادامه با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: در راستای گسترش سازمان های مردم نهاد (سمن) 14 مجوز جدید صادر شده است.
میرمحمدی با اشاره به تشکیل اتاق فکر و توسعه فرهنگی استان افزود: تهیه نقشه راه توسعه فرهنگی استان، تشکیل عناصر شبکه پودمانی فرهنگی، توسعه انجمن ها و تشکل های فرهنگی مردم نهاد، برگزاری کنفرانس ها و آیین های بزرگداشت علما، نویسندگان، شعرا و هنرمندان و جشنواره فیلم رضوی از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر استان است.
وی با بیان اینکه نشست های هم اندیشی با اقشار مختلف فرهنگی، مذهبی و هنری استان همراه برگزار شده تا فضای همدلی و همزبانی عملی شود، ادامه داد: معتقدیم همدلی از همزبانی مهمتر است، چرا که تا همدلی نباشد، همزبانی رخ نمی دهد.
** رتبه دوم استان در صادرات فناوری
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در یزد گفت: منطقه ویژه علم و فناوری استان به عنوان یکی از پنج منطقه کشور به تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری رسیده و فعالیت های اجرایی آن آغاز شده است.
میرمحمدی با اشاره به ایجاد نخستین شعبه استانی پژوهشگاه رویان در یزد افزود: این شعبه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در اقدام مهم پزشکی، موضوع ایجاد بانک بند ناف خون را دنبال کرده و تا پایان سالجاری پنج هزار نمونه خون بند ناف را جمع آوری خواهد کرد.
استاندار یزد برگزاری کنفرانس ها و کنگره های علمی و پژوهشی، انجام مقدمات ایجاد مرکز توسعه فناوری های آب با همکاری وزارت نیرو و مرکز توسعه کاشی و سرامیک توسط بخش خصوصی با هدف ارتفای کمی و کیفی محصولات را از دیگر فعالیت های استان در حوزه علم و فناوری عنوان کرد.
وی با اشاره به رتبه دوم استان یزد در صادرات فناوری خاطر نشان کرد: این استان در سال 1393 حدود 2.4 میلیون دلار صادرات در این حوزه داشته که 10 درصد مجموع صادرات کشور حوزه فناوری محسوب می شود.
** 80 هزار بیمه شده در اجرای طرح تحول سلامت
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع بهداشت و سلامت گفت: طرح تحول سلامت در استان به خوبی اجرا شده و رضایت عمومی به همراه داشته است.
میرمحمدی افزود: در اجرای این طرح 80 هزار نفر در استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و 20 میلیارد تومان هزینه بیمه آنان پرداخت شد.
وی همچنین اخذ مجوز افزایش 724 تخت بیمارستانی جدید و آموزش پرستاری و توسعه بخشی را از دیگر اقدامات مهم استان در حوزه بهداشت و سلامت عنوان کرد.
** گسترش فضای سبز با هدف ایجاد نشاط
استاندار یزد گفت: سال گذشته 1500 هکتار پوشش گیاهی، فضای سبز و پارک های جنگلی در استان ایجاد شده است.
میرمحمدی افزود: احداث پارک چشمه تامهر، 700 هکتار به عنوان کمربند سبز در جاده یزد به اردکان و پارک 325 هکتاری در نزدیکی دروازه قرآن یزد نیز از برنامه های سالجاری استان در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به شمار می آید.
وی با تاکید بر نیاز استان به گسترش فضای سبز شهری برای نشاط و شادبی بیشتر خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر 50 هکتار به سطح پارکهای شهری استان اضافه شده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد برنامه ریزی برای حفظ و نگهداری فضای سبز، نظارت بر واحدهای صنعتی، تغییر سوخت تعدادی از کوره های آجرپزی و نصب فیلتر هوا ساخته شده توسط مخترعان یزدی با هدف جلوگیری از آلایندگی را از دیگر اقدامات استان در حوزه محیط زیست عنوان کرد.
** استفاده از انرژی خورشیدی
استاندار یزد استفاده از انرژی خورشیدی را از دیگر مسایل اساسی استان دانست و گفت: 6 شرکت برای تامین 690 مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی درخواست داده اند و برای تامین 190 مگاوات نیز در حال مذاکره هستیم.
میرمحمدی افزود: در سال گذشته 1800 فقره پروانه تاسیس واحدهای صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از 14 هزار میلیارد تومان صادر شده است.
وی با اشاره به انجام گازرسانی به شهرهای بافق افزود: گازرسانی به شهر بهاباد نیز در دست اقدام است؛ همچنین مشکل آبرسانی شرب به شهر بهاباد نیز مرتفع شده است.
وی خاطر نشان کرد: اخذ مجوز نمایندگی امور خارجه برای استان و دایر کردن اردوگاه ترک اعتیاد معتادان و به تبع آن افت محسوس سرقت در استان از دیگر اقدامات اخیر در استان بوده است.
** شاخص های برتر استان یزد
استاندار یزد در ادامه با اشاره به برخی شاخص ها در این استان اظهار کرد: یزد از نظر تعداد پزشک و تخت درمانی برای هر 100 هزار نفر و دسترسی به انشعاب آب خانوار در کشور رتبه نخست دارد.
میرمحمدی افزود: استان یزد از نظر انشعاب برق، نرخ باسوادی و انشعاب گاز در کشور به ترتیب رتبه های دوم، سوم و ششم دارد.
استاندار یزد همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص نرخ بیکاری استان گفت: یزد با نرخ بیکاری 6.7 درصد، جزو سه استان برتر کشور در این خصوص محسوب می شود.
میرمحمدی همچنین در خصوص توجه به مرمت قنات ها در استان اظهار کرد: مرمت و احیای 398 رشته قنات با اعتبار 27 میلیارد ریال آغاز شده است.
یکم تا هفتم شهریور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
75321/1042

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/96354/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد