خبر یزد

آخرين مطالب

شرکت شهرک‌های صنعتی پیشران توسعه استان یزد باشد سياسي

شرکت شهرک‌های صنعتی پیشران توسعه استان یزد باشد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - استاندار یزد با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای کمک به سرمایه‌گذاران گفت: نقش شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید پیشران توسعه منطقه باشد و در نهایت تلاش‌های این بخش منجر به رشد شاخص‌های اقتصادی شود.

محمدعلی طالبی روز دوشنبه در آئین معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد اظهار داشت: باید به جایی برسیم که همه امکانات و مجوزها برای حضور
سرمایه‌گذاران در استان فراهم باشد و این امر مستلزم همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.
وی افزود: بخشی از این نقش متوجه شرکت شهرک‌های صنعتی است به همین دلیل باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این مجموعه بتواند به عنوان پیشران توسعه استان ، نقش اساسی در رشد شاخص‌ها داشته باشد.
استاندار یزد تأکید کرد: اگر همه امکانات و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری مهیا و آماده باشد سرمایه‌گذار نیز زودتر به توانمندی خواهد رسید و می‌تواند به رشد سرمایه بخش خصوصی و کمک به توسعه استان امیدوار باشد.
طالبی اضافه کرد: زمینه این کار در استان یزد فراهم است و حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی می‌تواند منجر به ایجاد نتایج بهتر در بخش‌های صنعتی و اقتصادی شود.
وی با بیان اینکه رضایت صنعتگران از شرکت شهرک‌های استان بیانگر موفقیت مدیریت این مجموعه است، خاطرنشان کرد: این مجموعه نیاز به تعامل و همکاری با بخش‌های مختلف دارد که در مدیریت دوره قبلی( آقای عظیمی) مشاهده شد و امیدواریم با تجربه‌ای که آقای عزالدینی در حوزه های اقتصادی دارد این همدلی تداوم یابد.
استاندار یزد در پایان یادآور شد: خوشبختانه فضای همدلی ، هماهنگی و همراهی موجود در یزد بهتر از سایر نقاط کشور است و همین امر به توسعه بیشتر این استان کمک شایانی خواهد کرد .
همچنین در مراسم یادشده سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی یزد گفت: هدف من در دوران فعالیت به ویژه در این مجموعه ، وقف شدن برای ملت بود به همین دلیل در ابتدای کار ، تیم یادگیرنده را ایجاد کردم.
وی افزود: در ادامه با ایجاد شبکه ذینفعان و استفاده از توانایی افراد بسیار توانای فعال در شهرک‌های صنعتی ، سعی کردیم ارتباطات با بخش های مختلف بویژه دستگاه‌های خدمات رسان ، نظارتی و هیأت مدیره شرکت را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: تلاش شد تا بخشی از حکمرانی خوب در این شرکت پیاده سازی شود و امیدوارم در ادامه فعالیت نیز رضایت کارفرمایان را داشته باشیم.
در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی یزد هم با تشریح شرایط کشور از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار داشت: 6 سال قبل ، نخبگان و تمام فعالان اقتصادی متحد شدند و به دولت آقای روحانی رأی دادند تا وضعیت اقتصادی رشد کند.
محمدرضا قمی افزود: در ابتدا نشاط خاصی حاکم شده بود ، شاخص‌های اقتصادی مثبت بود و امید در دل همه شکوفه زد و با وجودی که دولت معتقد بود همچنان مشغول آواربرداری از مسائل و مشکلات دوره‌های قبل است و مردم هم چون دولت منتخب خودشان بود مسائل را تحمل می کردند.
وی با بیان اینکه به مرور با خروج تدریجی نخبگان از بدنه دولت و منتقد شدن فعالان اقتصادی همراه دولت ، دلسردی در این اقشار حکمفرما شد ، اضافه کرد: یکی از نگرانی های فعالان اقتصادی برخی شاخص نامناسب اقتصادی همچون گرانی و تورم ، افت سرمایه‌گذاری و بیکاری و نوسان نرخ برابر ارز در پایان دولت‌های نهم و دهم بود که امیدوار بودند دولت روحانی آنها را حل کند.
رئیس اتاق بازرگانی یزد تصریح کرد: تصور بر این بوده و کماکان هم هست که مدیران ارشد کشور به استفاده از مشاوران حرفه‌ای ، متخصص ، با تجربه و با سابقه اهمیت دهند و مدیران میانی و بدنه کارشناسی دستگاه‌ها را نیز به این امر ترغیب کنند.
قمی با اشاره به اینکه بدنه کارشناسی و میانی به این امر اهمیت نمی‌دهد ، ادامه داد: در استان یزد توجه ویژه‌ای به استفاده از مشاوران حرفه‌ای و با تجربه می‌شود ولی این امر در مرکز کشور مناسب نیست و مشکلات زیادی را برای صنعتگران ایجاد کرده‌ است.
وی بر لزوم پیدا کردن راهکاری قانونی برای فرهنگ‌سازی استفاده از مشاوران با تجربه در میان مدیران ارشد کشور و بدنه کارشناسی دستگاه‌ها در تهران تأکید کرد و گفت: عدم استفاده از مشاوران حرفه‌ای و بااصالت منجر به گسترش فساد می‌شود ؛ موضوعی که در جامعه مشاهده می‌شود ، بنابر این بدنه اجرایی کشور باید از سوابق و اصالت افرادی که ادعای همکاری با دولت را دارند اطمینان یابد.
در این آیین ، عظیمی که هشت سال و 9 ماه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد بود و در حال حاضر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری را بر عهده دارد تکریم و سیدعلی عزالدینی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی شد.
به گفته عزالدینی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد 90 درصد صنایع استان کوچک و متوسط است.
وی با اشاره به وجود 31 شهرک و ناحیه صنعتی با 6 هزار و 706 هکتار در استان اظهار داشت: این شرکت تا پیشتر وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را داشت ولی وظایف جدیدی برای آن تعریف شده است.
وی افزود: توانمندسازی کارکنان شرکت‌ها ، توسعه خوشه‌های صنعتی ، توسعه شبکه های پیمانکاری و توسعه بازار بخشی از وظایف جدید است و در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد اضافه کرد: 2 هزار و 800 قرارداد بسته شده است ولی در مجموع هزار و 250 واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعالیت دارد.
عزالدینی درباره فعالیت در حوزه خوشه‌های صنعتی هم گفت: 18 خوشه کسب و کار در استان شناسایی شده که پنج مورد شامل نساجی ، کاشی و سرامیک ، سنگ ، محصولات کنجدی و طلا و جواهر به بلوغ کامل رسیده و نتیجه داده است
عزالدینی افزود : شرکت شهرک های صنعتی یک مجموعه خودگران است که بدون بودجه دولتی اداره می‌شود با این حال تابع سیاست‌های دولت ، استان ، تصمیمات شورای برنامه‌ریزی یزی و توسعه و نیز سند توسعه استان است.
1968/ 2047

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/98843/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد