خبر یزد

آخرين مطالب

اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور سياسي

اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور
  بزرگنمايي:

خبر یزد - استانها - نماز ظهر عاشورا با حضور جمع زیادی از عزاداران حسینی به یاد آخرین نماز و راز و نیاز حضرت سیدالشهدا حسین ابن علی(ع) در صحرای کربلا در استان های مختلف کشور اقامه شد.

به گزارش ایرنا، حضور خیل عظیم عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران که اقشار مختلف مردم را در بر می گیرد جلوه های معنوی شور حسینی را در قالب دسته ها و هیات های سوگوار در نماز ظهر عاشورا متجلی ساخت.
به گزارش خبرنگاران از استان های مختلف کشور، عزاداران حسینی که ازسحرگاه روز عاشورا در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی مسیر هایی را طی کرده ، همزمان با پخش اذان با دلی آکنده از بندگی خدا، به صفوف به هم فشرده نماز گزاران پیوسته و در مقابل عظمت و عشق حسین بن علی (ع) به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند .
نماز ظهر عاشورا امروز با خیل عظیم عزاداران حسینی از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب سرزمین پهناور ایران با صلابت برپا شد تا همگان بدانند که نماز رکن دین است و برپایی آن در همه حال حتی میدان جنگ واجب است.
آیین نماز ظهر عاشورا از سال ها پیش در سراسر کشور برگزار می شود تا با اجرای این سنت حسنه علاوه بر یادآوری اقامه نماز ظهر اول وقت توسط امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا و در سخت ترین شرایط اهداف قیام سید و سالار شهیدان را برای امت مسلمان ترسیم و تبیین کنند.
علاوه بر میدان های اصلی شهر ها امامزادگان و بقاع متبرکه نیز میزبان عزاداران اباعبدالله الحسین بوده و جمعی از عزاداران نیز در این اماکن مقدس به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند.
حضور جوانان و نوجوانان همچنین در بر پایی نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور صحنه ای باشکوه را خلق کرد.
همچنین نماز ظهر عاشورا همزمان در بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد، حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز با حضور زائران و مجاوران باشکوه برگزار شد.
** شیراز- نمازظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی و به امامت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت حرم شاهچراغ (ع)، به یاد نماز امام حسین (ع)در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) اقامه شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا نماز ظهر عاشورا به علت ازدحام جمعیت نمازگزار در خیابان های منتهی به این حرم مطهر نیز برگزار شد.
دسته های عزاداری به یاد نماز ماندگار ظهر عاشورا که یادگار حضرت امام حسین(ع) است، در مسیر خود به سمت سومین حرم اهل بیت، به محض شنیدن اذان، وضو ساختند و در هر مکانی که بودند در نماز ظهر عاشورا شرکت کردند.
سوگواران حسینی پس از گزاردن نماز ظهر عاشورا، به سوگواری و حرکت خود به سمت آستان مقدس احمدی ادامه دادند.
براساس سنتی دیرپای، پیوندگاه سوگواران حسینی ، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا نماز ظهر عاشورا در دیگر شهرها و سایر امام زادگان واجب التعظیم استان فارس نیز اقامه شد.
به گفته قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس نماز جماعت ظهرعاشورا دریکصد نقطه فارس برگزار شد.
3002 / 1876
** بندرعباس- عزاداران حسینی درهرمزگان به یاد نماز ظهر سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین (ع) و 72 یار باوفایش در صحرای کربلا نمازظهر عاشورا را اقامه کردند.
به گزارش ایرنا، عاشوراییان دربندرعباس مرکزهرمزگان پس ازشنیدن صدای اذان ظهر دست ازعزاداری وسوگواری برداشته ونماز ظهروعصر را به امامت آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه وامام جمعه بندرعباس درجواز گلزاری شهدای گمنام در چهار راه آیت الله شهید مطهری به جا آوردند.
دراین مراسم که استاندار هرمزگان وشمار زیادی ازعزاداران حسینی حضور داشتند برای عزت مسلمانان دعا کردند و نابودی دشمنان بویژه گروهای تکفیری ، داعشی و حامیان آنان از خداوند خواستارشدند.
مدیرستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: یکهزارو400هیات مذهبی و گروه های مختلف مردمی در این استان وجود دارد که ازاین تعداد586 هیات در بندرعباس مستقرهستند و نماز ظهر عاشورا اقامه کردند.
حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد افزود: طبق برنامه های ازقبل طراحی شده تمام هیات های عزاداری پس از شنیدن اذان دست از عزاداری برداشته و با یاد نماز ظهر عاشورای حسینی نمازاقامه کردند . ک/3
6048
** زاهدان- نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور با حضور عاشقان اهل بیت امروز /شنبه/ در حسینیه ها، مصلی ها و گلزار شهدای 19شهرستان استان سیستان و بلوچستان و روستاهای این استان اقامه شد.
به گزارش ایرنا، عزاداران سید و سالار شهیدان در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به یاد آخرین نماز ظهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امروز پس از شرکت در مراسم عزاداری و سینه زنی عاشورای حسینی، نماز ظهر عاشورا را با شکوه تمام در شهرهای مختلف استان اقامه کردند.
حضور نوجوانان و جوانان در نماز ظهر عاشورای سیستان و بلوچستان چشمگیر بود.
نماز ظهر عاشورا در زاهدان به امامت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و در دیگر شهرستان های استان با حضور امامان جمعه همان مناطق اقامه شد.
7316 / 6081
** اراک - نماز ظهر عاشورا روز شنبه همزمان با وقت شرعی اذان ظهر در میادین اصلی شهرها، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکزی اقامه شد.
مردم مومن و عزادار استان مرکزی که از ساعات اول روز عاشورا در قالب دسته ها و هیات های عزاداری با شور و حال وصف نشدنی آیین های سوگ سالار شهیدان را برگزار کردند، با شنیدن اذان ظهر، در صفوف منظم و به هم پیوسته، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
همانگونه که امام حسین(ع) در کارزار عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، ارتباط معنوی با خالق و انجام فریضه الهی نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد، با طنین انداز شدن نوای اذان، سوگواران حسینی در اراک در میادین مرکزی و مصلی بیت المقدس دست از عزاداری برداشته و در صف نماز ایستادند.
نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا در نقاط شهری و روستایی خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، کمیجان، فراهان، خنداب و شازند نیز اقامه شد.
400 هیات مذهبی در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد 130 هیات در اراک به ثبت رسیده است.ک/2
6013/6012
** رشت - مردم مومن و عزادار گیلان در قالب دسته جات و هیات های عزاداری، با شور و حال وصف ناشدنی، در صفوف منظم و به هم پیوسته، نماز ظهر عاشورا را در میادین اصلی شهر، مساجد جامع، امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان اقامه کردند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، با طنین انداز شدن نوای اذان، سوگواران حسینی که در میادین مرکزی و مساجد جامع شهرهای مختلف استان مشغول عزاداری بودند، در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان، نماز ظهر را به جماعت اقامه کرده و عزاداری خویش را از سر گرفتند.
در این میان، بقعه فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا (ع) در شهر رشت پذیرای بسیاری از عزادارانی بود که از نقاط مختلف استان برای زیارت این مکان مقدس آمده بودند.
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر در سایر شهرها و روستاهای گیلان با حضور چشمگیر سوگواران حسینی است.
عزاداران حسینی در شهر رشت نیز نماز ظهر عاشورا را در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اقامه کردند.ک/3
7294/2007
** بوشهر- نمازظهر عاشورا با حضور انبوه عاشقان و عزاداران حسینی در مصلی نماز جمعه بوشهر برپا شد.
به گزارش ایرنا، عزاداران حسینی در شهر بوشهر با حرکت دسته های مختلف عزاداری به سمت مصلای نماز جمعه حرکت کردند و پس از عزاداری نماز ظهر عاشورا را به امامت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقامه کردند.
صبح امروز نیز آیینهای سینه زنی و زنجیرزنی سنتی بوشهر در نقاط مختلف بوشهر برپا شد.
برگزاری مراسم تعزیه خوانی در نقاط مختلف بوشهر از دیگر برنامه های روز عاشورا است.
6047
** ارومیه - نماز ظهر عاشورا همزمان با ظهر روز شنبه با شکوه و جلوه خاصی در آذربایجان غربی برپا شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین معنوی به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرهای مختلف آذربایجان غربی برگزار شد و عزاداران حسینی به صورت گسترده در آن شرکت کردند.
در ارومیه نیز در میانه عزاداری های محبان امام حسین (ع)، عزاداران حسینی در مساجد و حسینیه ها حاضر شدند و نماز ظهر و عصر را بر پا کردند که حضور جوانان و نوجوانان در این نماز به یاد ماندنی حائز اهمیت بود.
امام حسین (ع) در روز عاشورا و در میانه جنگ با لشگر عمر بن سعد نماز ظهر عاشورا را برپا کردند که برای حفاظت از جان نمازگزاران نیز چند نفر از یاران آن حضرت شهید و یا مجروح شدند.
8137/2093
**سنندج- نماز ظهر عاشورا پس از مراسم عزاداری عاشورای حسینی در شهرهای مختلف کردستان اقامه شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم متدین و ولایت مدار کردستان از صبح امروز در دسته های مختلف عزاداری به سینه زنی در عزای امام حسین(ع) پرداختند و اهل سنت و اهل تشیع کردستان در روز عاشورای حسینی در ماتم نشستند.
عزاداران سنندجی نیز در دسته های مختلف عزاداری پس از پیمودن مسیر هیات های مذهبی این شهر در میدان انقلاب و جنب حسینیه این شهر اجتماعی گسترده داشتند و پس از عزاداری، نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان اقامه کردند.
حضور استاندار کردستان، مسئولان ادارات، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در عاشورای حسینی امسال و همراهی گسترده مسلمانان اهل سنت درکنار مسلمانان اهل تشیع منطقه معنویت ویژه ای به مراسم سوگواری امسال بخشیده بود.ک/3
7351/1904
** گرگان - سوگواران حسینی در نقاط مختلف استان گلستان ظهر امروز شنبه با شنیدن صدای اذان ، نوحه خوانی و عزاداری را بطور موقت خاتمه داده و برای اقامه نماز ظهر عاشورا وضو ساخته و به صف نماز ایستادند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز عزاداران سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) حاضر در حسینیه ها، مصلی ها و خیابان های 29 شهر و افزون بر یکهزار روستای گلستان به یاد آخرین نماز و راز و نیاز امام حسین (ع) با خدای خویش و به پیروی از آن حضرت نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
در گرگان مرکز استان گلستان دسته ها و هیات های عزاداری که بیشتر در خیابان امام خمینی (ره) و امامزاده عبدالله (ص) تجمع کرده بودند به هنگام شنیدن صدای اذان ظهر وضو ساخته و نماز را به امامت آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه این شهرستان خواندند.
این آیین معنوی با حضور اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان، روحانیان، مسئولان، مداحان و مبلغان برگزار شد و پس از اقامه نماز سوگواران سینه زنان و زنجیر زنان به عزاداری پرداختند.
امروز علاوه بر این در 20 بقعه متبرک و امامزاده در گلستان نیز نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی اقامه شد.
3014/1648
** تبریز- نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز سیدالشهدا(ع) به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و با شرکت استاندار آذربایجان شرقی و حضور پرشور مردم عزادار تبریز در میدان ساعت این شهر اقامه شد .
به گزارش ایرنا، نماز ظهر عاشورا در تبریز بلافاصله پس از طنین اذان و به صورت اول وقت ،همان تاکید و پیامی که اباعبدالله حسین(ع) به یاران خود در میدان جنگ و پس از آن با خون خود به شیعیان داشتند، توسط آیت الله محسن مجتهد شبستری برپا شد .
سوگواران حسینی پس از اقامه نماز ظهر عاشورا، به عزاداری خود ادامه دادند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سطح آذربایجان شرقی ،نماز ظهر عاشورا در دیگر شهرهای استان نیز اقامه شد.
3093/518
** اهواز- مردم شهرها و روستاهای استان خوزستان همزمان با دیگر مناطق کشور، به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین علیه السلام، نماز اقامه کردند.
به گزارش ایرنا، همزمان با ظهر عاشورا خیل عظیم عزاداران حسینی و هیات های مذهبی سراسر استان خوزستان در عمل به پیام عاشورا و در امتداد سوگواری خود در رثای حسین‌ بن ‌علی علیه السلام و یاران با وفایش نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
دسته های عزاداری در این استان پس ازبرگزاری مراسم سینه زنی ونوحه خوانی و نشستن در سوگ سالار شهیدان در پیروی از امام همام خویش و عمل به فلسفه نهضت عاشورا که همانا احیای امر به معروف و نهی ازمنکر و اقامه نماز بود، ظهر عاشورا با شنیدن صدای اذان، صفوف نماز را تشکیل داده و با چشمانی گریان و دل هایی محزون نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
نماز ظهر عاشورا در اهواز در حسینیه ثارالله به امامت حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز اقامه شد.
همچنین مساجد، هیاتها و تکایای عزاداری در دیگر شهرها و روستاهای خوزستان، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
6125
** زنجان - همزمان با سراسر کشور نماز ظهر عاشورا با حضور خیل عظیم عزاداران وارادتمندان اباعبدالله الحسین (ع) در میدان انقلاب زنجان دیار شور و شعور حسینی اقامه شد.
به گزارش ایرنا، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان طی سخنانی دربین نمازگزاران و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) گفت: پیام عاشورا مقاومت در برابر ظلم، پایبندی به دین و تکالیف دینی است.
وی با اشاره به فضیلت نماز اول وقت و اهتمام پیامبر و ائمه در به پا داشتن آن افزود: سیدالشهدا(ع) برای پاسداری از دین، قرآن و با به پا داشتن نماز اول وقت با تمام هستی خود در صحنه کربلا به میدان آمد.
آیت الله خاتمی عزاداری و هیات های مذهبی و اقامه نماز اول وقت در روز عاشورا را نشانه اقتدا به سیره و روش امام حسین (ع) از سوی پیروان این حضرت خواند.
7318/6085
قزوین - عزاداران حسینی، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) و یاران باوفایش در گلزار شهدای قزوین اقامه کردند.
به گزارش ایرنا، خیل عزاداران قزوینی ظهر عاشورا با شنیدن بانگ الله اکبر در صفوفی بهم فشرده به نماز ایستاده و مهمترین تاکید امام حسین (ع) را به امامت حجت الاسلام والمسلیمن عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه قزوین اقامه کردند.
خیابانهای منتهی به بارگاه ملکوتی امامزاده حسین(ع) نیز مملو از مشتاقان حضرت اباعبدلله الحسین (ع) بود که نماز جماعت ظهر عاشورا را برگزار کردند.
همچنین بارگاه ملکوتی امامزاده حسین (ع) فرزند بلافصل امام رضا(ع) در روز عاشورای حسینی شاهد جمعیت عزاداری است که یکپارچه فریاد «وای حسینا» سر می دهند.
هزاران نفر از شیفتگان خاندان عصمت و طهارت و دل سوختگان حسینی در حرم مطهر امامزاده حسین (ع) در قالب هیاتهای عزاداری، دسته های سینه زنی و زنجیر زنی عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان دادند.
آیین های عزاداری نیز از صبح عاشورا آغاز شده و با قرائت زیارت عاشورا، دعا برای فرج آقا امام زمان (عج) و سینه زنی، حال و هوایی خاصی به مراسم امسال بخشیده است.
بنا به گزارش های رسیده، نماز اول وقت ظهر عاشورا همزمان در شهرها و بخش های مختلف استان آبگرم، آوج، بویین زهرا، البرز، آبیک، تاکستان، محمدیه، اقبالیه، محمودآباد، الموت، دانسفهان، ضیاآباد، سیردان، کوهین و دیگر نقاط استان با حضور گسترده مردم عزادار به امامت ائمه جماعات مساجد این شهرها اقامه شد.
7389/ 6128

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/99144/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

خشت‌گذاری مدرسه 6 کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

بارش باران در محورهای 12 استان کشور

حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم

برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس

آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی هلال احمر یزد؛ امدادرسانی همچنان ادامه دارد

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم

برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با 10 زخمی

عکس/ فرونشست زمین بر اثر بارش باران در یزد

(تصویر) فرونشست ترسناک زمین در شهر یزد

امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد

فیلم/ سیل و آبگرفتگی در یزد و اصفهان

بارش 50 میلیمتری باران در تفت؛ بارندگی در استان یزد تداوم دارد

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات

افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد

فیلم/ سیلاب در خیابان‌های شهر تفت یزد

رشد تولید گندم در استان یزد

ترخیص 5 مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد

روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد

ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز

ورود سیل شدید به رودخانه اصلی شهر تفت + فیلم

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار ‌کنند!

اوقات شرعی چهار شنبه 5 اردیبهشت در یزد

برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد

پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد