خبر یزد

آخرين مطالب

رییس منطقه‌ای کنگره جهانی انرژی خبرداد؛

تشکیل کمیسیون ساماندهی مدیران صنایع یزد در انجمن سبز ایران اقتصادي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - رییس منطقه‌ای کنگره جهانی انرژی از تشکیل کمیسیون ساماندهی مدیران و کارشناسان صنایع استان یزد در انجمن سبز ایران خبرداد و گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون، گردآوری دانش و تجربیات موجود در صنعت یزد و تسهیم آن در میان صنعتگران و همچنین ایجاد نظام تایید صلاحیت کارشنان و مدیران انرژی و تعمیم آن به دیگر صنایع است .
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمد حسن امامی» در نشست آغاز به کار اولین بیسمارستان سبز کشور با اشاره به اهمیت ایجاد اولین بیمارستان سبز منطقه در یزد به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهانی اظهار کرد: این بیمارستان از جنبه طراحی کاملا تایید شده است و امید است که با کمک دستگاه‌های اجرایی هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد .
وی با بیان این که ایجاد این بیمارستان سبز یک رفتار انسانی در بعد ملی است، گفت: از آنجایی که این بیمارستان جنبه ملی داشته و تنها محدود به استان و شهر نیست باید حمایت همه جانبه از آن اتفاق بیفتد و کمک به تسریع فرآیند ساخت و ایجاد آن شود .
این مسئول با اشاره به برگزاری کارگاهی آموزشی در رابطه با بیمارستان سبز و مسائل مربوط به انرژی، تصریح کرد: دو نفر از اساتید کشور اتریش با تجربه فعالیت در شرکتی با 52 سال سابقه در زمینه مدیریت و مباحث انرژی در این کارگاه به آموزش و انتقال تجربیات خود می‌پردازند .
وی افزود: البته همه موضوعات در نظر گرفته شده برای آموزش در این کارگاه از سوی بنیاد جهانی انرژی طرح ‎ریزی شده است تا بتوانیم این تجربیات را نیز به سطح ملی برسانیم .
امامی با بیان این که انتخاب یزد به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان مربوط به شهر مدرن یزد نیست، گفت: این عنوان، متعلق به شهر سنتی یزد است و یزد ظرفیت نمایش پایداری انرژی است و هر چند تاکنون از این ظرفیت به میزان کافی استفاده نشده اما امیدوار هستیم که شهر مدرن یزد نیز از این مزیت برخوردار شود چرا که هر عنوان علاوه بر کمک‌های مالی، کمک‌های تکنولوژی و آموزشی را نیز برای آن شهر به دنبال خواهد داشت .
وی از اهمیت برگزاری چنین کارگاه‌هایی برای صنایع یزد بویژه صنایع سیمان و کاشی خبرداد و گفت: مسئله اصلی بررسی دغدغه‌های آب و انرژی و حل مسائل مربوطه است به طوری که بتوانیم ضمن پیشبرد صنایع و نجات آن‌ها از چالش ‎های مذکور، هزینه‌ها را نیز کاهش دهیم .
رییس منطقه‌ای کنگره جهانی انرژی مهمترین هدف از برگزاری این کارگاه را کاهش هزینه‌های تولید و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواند ودر ادامه از تشکیل کمیسیون ساماندهی مدیران و کارشناسان صنایع استان یزد در انجمن سبز ایران خبرداد و گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون، گردآوری دانش و تجربیات موجود در صنعت یزد و تسهیم آن در میان صنعتگران و همچنین ایجاد نظام تایید صلاحیت کارشنان و مدیران انرژی و تعمیم آن به دیگر صنایع است .
وی در رابطه با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه انرژی یادآور شد: زمانی کلاس‌ها و دوره آموزشی زمانی اثر بخش است که نیاز به آن احساس شود و دغدغه ذهنی آن وجود داشته و باور به انجام آن وجود ایجاد شود .
امامی ایجاد شایستگی جدیدی در رابطه با یک توانایی جدید در حوزه مدیریت سبز را یادآور شد و گفت: آن چه تاکنون ما را در این نقطه و به عنوان شهری پایدار نگه‌داشته است باید به هوش و توانایی جدیدی تبدیل کنیم به طوری که باید خودمان را تغییر دهیم و به سبک شایستگی جدی و باوری جدید برسیم .
بهره‌برداری از اولین بیمارستان سبز کشور در سال آینده
دکتر «مجتبی یاسینی» رییس اولین بیمارستان سبز کشور در بخشی از این نشست با باین این که یزد در زمینه مدیریت سبز به عنوان مقوله‌ای نو و تازه پیشرو کشور است، اظهار کرد: این بمارستان از لحاظ خدمات قابل ارائه یک بیمارستان منحصر بفرد محسوب می‌شود .
وی این بیمارستان را حلقه مغفوله درمان کشور در توجه به زیربنای مسائل و مشکلات روحی و روانی در زمینه بیماری‌های جسمی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، زمانی مراجعه یک بیمار به پزشک ، یک روان‌پزشک و روانشناس نیز به ویزیت بیمار می‌پردازد، چرا که معتقد هستند تا زمانی که بیماری‌های روحی و روانی ناشی از یک آسیب و بیماری جسمی درمان نشود، بیمار معالجه نخواهد شد .
این مسئول افزود: این بیمارستان تنها مختص بستری نیست و راهی است برای ارتباط و درمان بیماری‌هایی که کمرنگ شده یا مورد بی‌توجهی هستند .
دکتر یاسینی تایید این بیمارستان از بعد جهانی آن را یکی از دیگر عوامل مهم قابل تمایز این بیمارستان در کشور عنوان کرد و گفت: در جهان بیمارستان‌هایی با مجوزهای لازم مورد تایید هستند که این مجوزها نیز مورد تایید وزارت بهداشت و همچنین گردشگران خارجی است و در صورتی که یزد دارای گردشگری سلامت باشد می‌تواند در زمینه توریست درمانی نیز ورود پیدا کند .
وی از نظارت و حمایت بنیاد جهانی انرژی در زمینه ساخت این بیمارستان یاد کرد و گفت: این بنیاد جهانی که وابسته به سازمان ملل است، از سرمایه گذاران خارجی در راستای تسریع و تسهیل و رشد این طرح به منظور رشد در زمنیه توریست درمانی حمایت نیز می‌کند .
وی در ادامه با اشاره به یزد به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان گفت: یزد باید در این زمینه فعالیت کند و بیمارستان سبز یکی از مجموعه‌های هم راستای فعالیت ها و سازه‌های پایدار جهان است .
رییس اولین بیمارستان سبز کشور وجود بازار عرضه محصولات بیماران و سالمندان در ابتدای این بیمارستان را از دیگر ویزگی‌های ان مطرح کرد و گفت: فعالیت‌های بیماران قسمت خاص بیمارستان در این بازارعرضه می‌شود، وجود یک بخش بزرگ از توانبخشی، استخر درمانی، آموزشگاه، ایجاد فضایی اموزشی به منظور پیش بینی دانشکده طب سالمندی با توجه به روند پیرشدن جمعیت در این بیمارستان از بخش‌های منحصر بفردان است .
وی وجود سالن‌های همایش آموزش همگانی را نیز از دیگر بخشهای این بیمارستان عنوان کرد و گفت: ان طور که به نظر می ‎رسد مردم در آینده به مقوله اموزش بسیار نیاز دارند و این محل برای اموزش همگانی و اقدامات مربوط به ان در نظر گرفته شده است .
البته سوئیت‌هایی برای زندگی و اقامت این بیماران نیز ایجاد خواهد شد .
وی از بهر‌برداری این بیمارستان در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: باید نیروهای خاص انسانی را برای فعالیت در این بیمارستان نیز تربیت کنیم که برگزاری کارگاهی بین‌اللملی در راستای تفاهم نامه بیمارستان و بنیاد جهانی انرژی با نظارت استانداری یزد به مدت دو روز برگزار می‌شود .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/99362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد