خبر یزد

آخرين مطالب

طلوع‌کیان: یزد زمینش هم پرستاره است/ این شهر می‌تواندمرکز توسعه والیبال در آسیای مرکزی شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - به گزارش ایرنا، عضو ایرانی فدراسیون جهانی والیبال با بیان اینکه میزبانی یزد از مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا عالی و فراتر از استانداردهای آسیا بود، افزود: برای اولین بار مسابقات باشگاه‌های آسیا به میزبانی ایران در شهری خارج از پایتخت برگزار شد و از طرفی دیگر امسال برگزاری رقابت‌های بزرگسالان قاره آسیا را هم والیبال ورلد که کمپانی جهانی برگزار کننده مسابقات است، بر عهده داشت.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مدیر فنی این مسابقات با بیان اینکه کار آماده‌سازی یزد برای میزبانی از این رویداد بین‌المللی از ابتدای خرداد سال جاری شروع شد و شکل سازمانی به خود گرفت، گفت: از اواخر اردیبهشت ماه که به دستور میلاد تقوی، ریاست فدراسیون، مسئولیت آماده‌سازی یزد برای برگزاری این رویداد بین‌المللی به بنده محول شد و الزام به حضور در شهر یزد را داشتم، در جلساتی که خدمت استاندار یزد، معاون توسعه وی مدیران و مسئولان اداره کل وزش و جوانان و سایر مقامات عالی استان حضور داشتم شاهد درکی صحیح از برگزاری مسابقات بین‌المللی و روحیه‌ای فراتر از روحیه بومی محلی بودم.
وی ادامه داد: در واقع یک معنا و اندیشه وسیع‌تر بر جلسات و تصمیمات حکمفرما بود که قرار است این شهر برای 10 روز فقط یزد نباشد، بلکه تمام ایران باشد. یعنی این روحیه وجود داشت که هر شرکت کننده‌ای در هتل، سالن بازی، تمرین، خیابان‌ها و بناهای تاریخی شهر و حتی بینندگان تلویزیونی در سرتاسر دنیا هر چیزی را که از یزد می‌بینند، انگار تمام ایران را خلاصه شده در آن لحظه و پدیده ببینند، پس باید در همه امور نمونه بود.
طلوع‌کیان ادامه داد: این روحیه فرامحلی مسئولان استان و شهر یزد خیلی به ما کمک کرد تا بسیاری از کارهایی که در زمان طولانی 6 تا 10 ماهه در هر جای دنیا انجام می‌شود اینجا در عرض سه ماه انجام شود. به شخصه در یزد حضور داشتم و شاهد بودم که حتی در روزهایی که کشور ما با قطع برق یا کاهش ساعات اداری مواجه بود، در یزد دو یا سه شیفت پایمردانه کار کردند تا همه چیز برای برگزاری مسابقات آماده شود.
عضو ایرانی شورای رویدادهای فدراسیون بین‌المللی والیبال با اشاره به اینکه حتی سالن تمرین تیم‌ها در یزد طوری به استاندارد بین‌المللی رسید که می‌شود در آن مسابقه رسمی برگزار کرد، افزود: سالن مسابقه هیچ تفاوتی با هیچ‌یک از سالن‌های استاندارد دنیا نداشت و شما فقط از استیکرهای کف زمین که نام شهر یزد و کشور ایران را مشخص می کرد، می‌توانستید بفهمید این مسابقه بین‌المللی در کجای جهان برگزار می‌شود.
ناظر فنی فدراسیون بین‌المللی والیبال افزود: یزد فقط آسمانش پرستاره نیست، زمینش نیز پر از ستاره‌هایی است که می‌درخشند و زحمت می‌کشند تا اسم و آبروی ایران در سطح بین‌المللی حفظ شود. خوشبختانه نمره یزد در میزبانی این دوره از رقابت‌ها عالی است. این مسابقات منضبط، منظم و کاملا منطبق بر مقررات بین‌المللی برگزار شد و همه چیز طبق برنامه و زمانبندی از پیش اعلام شده در تمرین و مسابقه بدون تغییر پیش رفت.
طلوع‌کیان افزود: تمام آن چیزی که باید اتفاق می‌افتاد به نحو احسن انجام شد و خوشبختانه در یک بازه زمانی 10 روزه یزد به مثابه تمام ایران و همزمان قلب تپنده والیبال آسیا شد. خوشبختی دیگر اینکه یک فینال تمام ایرانی را شاهد بودیم و هر دو تیم ایرانی حاضر در این رویداد به مسابقات جهانی راه یافتند.
عضو ایرانی شورای رویدادهای فدراسیون بین‌المللی والیبال خاطرنشان کرد: این می‌تواند آغازی نو باشد بر طنین افکن شدن نام ایران در عرصه رویدادهای بزرگسالان جهان تا تیم ملی ایران نیز با برنامه‌ها و رویکرد تازه‌ای که فدراسیون آغاز کرده، از سال آینده بار دیگر درخشش جهانی خود را از سر بگیرد.
وی با بیان اینکه از سیاست‌های فدراسیون در برگزاری مسابقات بین‌المللی، توانمندسازی نیروهای بومی است، ادامه داد: ما همواره بخشی از نیروی برگزاری رویداد را از شهر میزبان انتخاب می‌کنیم ولی این اتفاق در مسابقات یزد به شکل پرشمارتری افتاد. یزدی‌هایی که در بخش‌های مختلف این رویداد بین‌المللی با کمیته برگزاری همکاری کردند با اینکه هیچ تجربه بین‌المللی‌ای نداشتند، درخشان ظاهر شدند.
طلوع‌کیان خاطر نشان کرد: همانطور که اکنون در کمیته برگزاری دو نفر از استعدادهای درخشان ارومیه که سال گذشته پیش از مسابقات قهرمانی مردان آسیا در ارومیه کشف شدند و حضور دارند در حوزه‌های منشی الکترونیک، VIS، رسانه و سایر اجزای برگزاری مسابقات اگر نفرات بومی حاضر در این مسابقات در طول لیگ برتر امسال به تمرین و تکرار مشغول باشند و به آنها فرصت کار داده شود، در سال‌های آینده خواهیم دید که از بچه‌های یزد در اعضای کمیته برگزاری رویدادهای بین المللی حضور خواهند داشت.
ناظر فدراسیون بین‌المللی والیبال به پوستر و هویت بصری بیست‌وشمشین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا اشاره کرد و گفت: جذابیتی در درج جزئیات جغرافیا، فرهنگ، تاریخ، تمدن، طبیعت، باورمندی، معماری، صنایع دستی، هنر و هر آنچه از یزد می‌شناسید یا باید بدانید در پوستر و هویت بصری این رویداد به شکل یک کل منسجم، ترکیب هماهنگ و چشم انداز یکدست چشم‌نوازی می‌کند. اصلا لازم نیست اسم یزد جایی از این پوستر نوشته شود بلکه با این ترکیب بندی جذاب به راحتی می‌توان تشخیص داد که اینجا حتما همان یزد است که می‌شناسیم.
وی ادامه داد: این طراحی زیبا نشان داد تاریخ و متعلقات گرانقدر یزد به دست فراموشی سپرده نشده و همچنان یک پدیده زنده و جاری در زندگی امروز یزد و ایران است. این پوستر که مورد تایید نهادهای بین‌المللی هم قرار گرفت و در سراسر دنیا منتشر شد به خوبی بیانگر آن است یزد چه قدمت و قواره‌ای از اندیشه و هنر و معماری دارد.
طلوع‌کیان با بیان اینکه همت، حمایت و همراهی شبانه روزی مدیرعامل و مجموعه باشگاه شهداب اگر نبود، هیچوقت شاهد چنین رویداد باشکوهی در شهر یزد نبودیم، گفت: یزد علاوه بر اینکه از این میزبانی بین‌المللی سربلند بیرون آمده، به لحاظ زیرساخت، ابزارهای نوین، امکانات به روز شده با این مدیران پرتلاش استانی و مدیریت مدرن والیبالی‌اش می‌تواند در راستای سیاست‌های جدید بین‌المللی فدراسیون ایران، به عنوان مرکز توسعه والیبال در آسیای مرکزی ایفای نقش کند.
ورزش توپ و تور 0 نفر

خبر یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/671120/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم / استقبال از پیکر شهیدگمنام تازه شناسایی شده پس از 37 سال در فرودگاه یزد

حادثه ترافیکی در هرات با 9 کشته

آیین استقبال از پیکر شهید گمنام تازه شناسایی شده در یزد برگزار شد

ورود دادگستری یزد به مسئله ایجاد ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی یزد

نجات جان خانم جوان توسط مأموران پلیس راه آهن یزد

تابش نماینده اردکان در ادوار مجلس: از دولت حمایت می‌کنم ولی مسئولیت نمی‌پذیریم

نجات جان خانم جوان به همت مأمور پلیس راه آهن یزد

استقبال مردم شهید پرور یزد از پیکر شهید زمانی باجگانی

من نخواهم ایستاد رو به روی تو!

درخشش چشم‌نواز شهاب‌ها‌‌ در شب‌های بارش شهابی پرساوشی برفراز کوهستان سبلان

پوشش مناسب مسابقات فوتبال نیازمند همکاری چادرملو است

بهره مندی 16 روستای بخش خضرآباد از نعمت آب آشامیدنی پایدار

«ساختار معیوب توزیع»؛ مهمترین عامل تفاوت قیمت‌ میوه در یزد نسبت به سایر استان‌ها

ساعت کاری ادارات در استان یزد شناور شد

مناظره خسرو با فرهاد

ویدیویی از پرواز هلیکوپترِ ناسا «Ingenuity» در سیاره ی «بهرام»

اجرای 60 عنوان برنامه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در یزد

حادثه رانندگی با تلفات جانی در هرات

نیاز استان یزد در افق 1430 به 250 میلیون مترمکعب آب شرب

ورود دستگاه قضایی استان یزد به واگذاری اراضی ملی در شهرستان‌ها

ساعت کاری ادارات شناور شد

اراده جدی استان یزد برای توسعه صنعت گردشگری میان کشورهای دوست و همسایه

استاندار یزد: سکوهای تنظیم بازار در کاهش نرخ تورم اثرگذار بوده است

گاهی از دور تو را خوب ببینم کافیست

غروب آفتاب زیبا از نمای فضاپیمای کرو-دراگون شرکت اسپیس ایکس

برگزاری 230 برنامه در هفته دفاع مقدس در مهریز

شعری شنیدنی از حسین منزوی

تصویری از یخ های قطب شمالِ سیاره ی مریخ

استفاده رایگان یزدی ها از اتوبوس در هفته اول مهر/نوسازی ون تاکسی های استان

ایجاد محور گردشگری زیورآلات سنتی در بازار سنتی یزد

اعلام رقیب حذفی شهید قندی

نمایشگاه دایمی استاندارد یزد افتتاح شد

رحیم سرهنگی : امام جمعه اهل سنت کیش، مظهرعقل و وحدت در این منطقه است

مرا ویرانه کردی!

کشف جدید چین در ماه / چه چیزی در خاک نیمه تاریک ماه نهفته است؟

جسد یک مرد بعد از 5 روز داخل یک پراید در یزد پیدا شد!

کاهش 15 درصدی تورم در استان یزد

زندگی را به عشق بخشیدن!

گنج بزرگی که از فضا به زمین رسید

اجرای 62 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد

رونمایی از کتاب در نشست کتاب ماه یزد

بهره مندی 16 روستای اشکذر یزد از نعمت آب آشامیدنی پایدار

فرودگاه یزد، فرودگاه برتر سال

افشاگری جنجالی درباره 54 نماینده سابق مجلس

نشست راهبردی نخبگان با نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

تنهایی ام را با تو تقسیم می کنم

گوشی‌های بودار!

کشف بیش از 9 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اشکذر

استفاده رایگان یزدی‌ها از اتوبوس در هفته اول مهر/بیش از 10 میلیون سفر با اتوبوس در سال گذشته

جذب کامل اعتبارات عمرانی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد