اجرای ویژه برنامه «نظام دوری» در 15 کلاس درس پایه اول یزد
سه شنبه 21 شهریور 1402 - 11:02:16 AM
فارس
|
|
خبر یزد - صادق رضایی، صبح امروز در نشست خبری به منظور اعلام برنامههای معاونت آموزش ابتدایی در سال تحصیلی جدید برگزار شده است، در خصوص ثبتنام اتباع خارجی باید سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: اتباع خارجی باید در گام نخست در سامانه ملی مهاجرین ثبت نام کرده و کد یکتا دریافت کنند و بعد از آن با مراجعه به مردم ثبت نام فرزندان خود را قطعی کنند. وی در خصوص برآورد اولیه ثبتنام اتباع خارجی در سال تحصیلی امسال، افزود: برآورد اولیه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی، 14 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و 2500 نفر ورودی پایه اول است. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بنا داریم امسال جشن بازگشایی مدارس 29 شهریورماه برگزار کنیم، گفت: جشن غنچهها نیز 16 مهرماه همزمان با روزجهانی کودک در استان یزد برگزار میشود. رضایی با بیان اینکه در راستای توجه به مدارس مناطق محروم به ویژه مدارس عشایری قرار است جشن بازگشایی مدارس عشایری نیز در سطح شهرستان خاتم برگزار شود، تصریح کرد: پیشبینی میشود امسال 31 هزار دانش آموز پایه اول در مدارس استان یزد ثبتنام میکنند. معاون آموزش ابتدایی یزد برگزاری طرح شهید همت، با هدف افزایش توانمندی کادر آموزشی مدارس را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان یزد است، گفت: این مهم در قالب ویژه برنامه عصر جدید یاد دهی و یادگیری برای تقویت فرآیند آموزشی اجرایی میشود. رضایی تأکید کرد: شناسایی، جذب و آموزش دانشآموزان بازمانده از تحصیل از دیگر اقدامات در دستور کار آموزش و پرورش یزد است که با عنوان طرح آموزشی شهید محمود انجام میشود. وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ویژه برنامه « نظام دوری» در 15 کلاس درس پایه اول دوره اول اجرا میشود، گفت: در این طرح معلم کلاس اول با هدف پیدا کردن شناخت جامع و کامل از دانش آموزانش با آنها تا پایه سوم همراه میشود. معاون آموزش و پرورش یزد تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال اولین دوره اجرای نظام دوری در آموزش و پرورش استان یزد است معلمهای مشمول این طرح آموزشهای لازم را دیده و در سال آینده دانشآموزان خود را در پایههای بالاتر همراهی خواهند کرد.
http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/618507/اجرای-ویژه-برنامه-«نظام-دوری»-در-15-کلاس-درس-پایه-اول-یزد
|