خبر یزد

آخرين مطالب

تلرانس دلار با چه قیمتی بازگشایی خواهد شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد -

خبر یزد

به گزارش ایران اکونومیست؛ در حالی که قیمت دلار در هفته‌های متوالی در منطقه‌ای مشخص تثبیت شده، قیمت دلار حواله در مرکز مبادله با افزایش‌های پلکانی همراه است.
قیمت دلار در بازار آزاد امروز با تلرانس 50 تا 100 تومانی بازگشایی شد. در حالی که قیمت دلار در هفته‌های متوالی در منطقه‌ای مشخص تثبیت شده، قیمت دلار حواله در مرکز مبادله با افزایش‌های پلکانی همراه است و روز دوشنبه با رشد 100 تومانی وارد کانال 46 هزار تومانی شد.
قیمت دلار در بازگشایی بازارها در روز دوشنبه با افزایش 50 تا 100 تومانی بازگشایی شد و در کف کانال پایانی کریدور پنجم در حال معامله است.
اسکناس آمریکایی ماه‌هاست که با فراز و فرودهای محدودی در منطقه‌ای مشخص نوسان دارد و ریتم اخبار نیز نوسانات بزرگی به این اسکناس نمی‌دهد. کارشناسان اقتصادی خواست سیاست‌گذار را تثبیت قیمت دلار می‌دانند. از سوی دیگر اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله از سال گذشته با رشد پلکانی همراه شده و با افزایش‌های 100 تا 150 تومانی کانال‌های قیمتی بالاتر را فتح کرده است.
سیاست وزارت اقتصاد، تک‌نرخی کردن دلار است و این رشدهای پلکانی ماه‌هاست توسط مرکز مبادله اجرایی می‌شود. گفتنی است 24 مرداد دلار حواله وارد کریدور 45 هزار تومانی شد و این اسکناس طی یک ماه اخیر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران هزار تومان گران‌تر شد.
بازار ارز این روزها ساز کاهش قیمت را کوک کرده است و با قدرت در آن می‌دمد؛ روندی که در پی آن شاهد معامله قیمت دلار در بازار هرات و تهران پایین‌تر از سطوح قبلی هستیم و معاملات روز یکشنبه هم از این قاعده مستثنی نبود. «کمبود نقدینگی در پایان ماه» و «لیدری قیمت درهم» دو عامل مهمی هستند که به عقیده معامله گران بر عقب نشینی قیمت‌ها در بازار ارز اثر گذاشته‌اند. در واقع با از دست رفتن مرز حمایتی درهم، قیمت‌ها در بازار ارز نزولی شدند و در پی کمبود نقدینگی بازار به حالت بلوکه درآمده و این موضوع فشار نزولی بر بازار را افزایش داده است.
قیمت دلار در بازار هرات هم که مدت‌‌هاست در میانه کانال 59 هزار تومان در نوسان است، روز یکشنبه را در 59 هزار و 450 تومان بازگشایی کرد و سپس تا 59 هزار و 110 تومان کاهش یافت. دلار هرات در حال نزدیک شدن به کف حمایتی خود است و این احتمال وجود دارد که از هفته آینده به مسیر صعودی بازگردد. این گروه معتقدند اصلاح قیمت اونس طلا به افزایش بیشتر قیمت دلار هرات کمک خواهد کرد.
دلار تهران هم مسیری مشابه دلار هرات را طی کرد و روز گذشته با بازگشایی در 59 هزار و 350 تومان، کاهش قیمت را تجربه کرد و 59 هزار و 50 تومان قیمت خورد. معامله‌گران معتقدند دلار تهران در محدوده 59 هزار تومان معامله می‌شود و محدوده 58 هزار و 500 تومان تا 59 هزار تومان نقشی مشابه نوسانات سال گذشته در محدوده 50 تا 49 هزار تومان ایفا می‌کند.
بازار رسمی اما مسیر متفاوتی نسبت به بازار غیررسمی در پیش گرفت و قیمت دلار و یورو افزایش یافت و دلار نیمایی با افزایش 109 تومانی به مرز 46 هزار تومان رسید. همچنین نرخ دلار حواله در مرکز مبادله ایران به 45 هزار و 962 تومان رسید. حباب دلاری درهم در روز یکشنبه همچنان بالای 300 تومان بود و این سومین روز متوالی است که شکاف بین درهم و دلار در این حد باقی مانده است.
تحلیل‌گران فنی معتقدند دلار هرات سه مرتبه در سال جاری به کف قیمت 57 و 58 هزار تومان رسیده است اما نتوانسته در پایین آن تثبیت روزانه دهد. به عقیده این گروه ناکامی دلار از تشکیل الگوهای مثلثی حکایت دارد و بر این اساس بازار با نعیین مسیر مشخص، تکلیف خود را روشن خواهد کرد.
گروهی دیگر از معامله گران هم معتقدند محدوده 59 هزار تومان تا 58 هزار و 500 تومان به ترتیب به عنوان کف حمایتی اول و دوم دلار هرات است که در صورت تثبیت روزانه در پایین دو مرز یاد شده، روند نزولی اسکناس آمریکایی ادامه‌دار خواهد بود.
تتر 100 تومان گران شد
قیمت درهم امروز با کاهش 110 تومانی با رقم 16 هزار و 180 تومانی بازگشایی شد. قیمت تتر روز دوشنبه همانند دلار تغییر قیمت محدودی داشت و با رشد 100 تومانی در سطح 59 هزار و 700 تومانی در حال معامله است.
پوند انگلیس روی قیمت 77 هزار و 810 تومانی معامله شد و کاهش 50 تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم 65 هزار و 650 تومانی ایستاد و کاهش 130 تومانی داشت.
گفتنی است روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم 49 هزار و 436 تومان و حواله دلار نیز با رقم 46 هزار و 72 تومانی عرضه شد و افزایش بیش از 100 تومانی داشت.
منبع: تجارت نیوز - اقتصاد نیوز پ.ن: تلرانس (تِلُرانس یا تُلِرانس) (به انگلیسی: tolerance ، تُلِرانس ) به معنی تحمل و تاب‌آوری و بردباری و مقاومت، مدارا و رواداری و مماشات و تسامح، محدودهٔ مجاز و دامنهٔ تغییرات، به کار می‌رود

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/671141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سوپرشارژ کردن سلول‌های بدن به مقابله با سرطان کمک کرد

رتبه اول استان یزد در زمینه سند موقوفات

پایان مسابقات مهارت کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح

ثبت حدود 14 هزار موقوفه در استان یزد

افتتاح وآغاز عملیات اجرایی 26 طرح عمرانی وخدماتی در بخش مهردشت

کشف کالای قاچاق به ارزش 960 میلیون ریال در یزد

اجرای نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح در یزد همزمان با هفته دفاع مقدس

همگرایی جریانات اصلاح طلب برای معرفی استاندار یزد

دعا کردن از دید مولانا

چرا وزارت بهداشت چشمانش را روی مصرف الکل را می‌بست؟

نخستین استخراج خودکار اکسیژن از خاک ماه رقم خورد

دانشمندان به یک روش برای بازیابی حافظه دست یافته‌اند!

مقدمات آغاز سال تحصیلی جدید آماده است

تشکیل 400 پرونده حقوقی مرتبط با موقوفات در استان یزد+فیلم

کشت موز در یزد، گامی نو در تولیدات گلخانه‌ای

نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح در یزد همزمان با هفته دفاع مقدس

دیدار سرپرست بنیاد شهید آذربایجان شرقی با 5 خانواده شهید و 3 جانباز در تبریز

پیروی از مشی شهدا بهترین الگو برای جامعه به ویژه برای نسل جوان است

کارکنان بنیاد خدمت به جامعه ایثارگری را سرلوحه کارها قرار دهند

ریشه‌های واژگان زبان فارسی

سخنان جالب دکتر بهمن بنی هاشمی

چه قدر کتاب میخونی؟

8 نکته درباره ماموریت ناسا در اقیانوس سیاره مشتری

شناسایی 3600 ماده شیمیایی از بسته‌بندی‌های مواد غذایی در بدن انسان

ناکامی گروه های شکارچی غیر مجاز در بافق

کشف انبار نگهداری لوازم وتجهیزات آرایشی قاچاق در استان یزد

برگزاری سمینار بازآموزی مدرن انجمن دندانپزشکان در یزد

اردوی رقابتی شورا‌های برتر دانش آموزی استان یزد

تلاش مسئولان حراست برای تحقق اهداف دانشگاه آزاد براساس سند تحول

احیای سنت‌های کهن برای رفع نیازهای روز جامعه

علت اینکه حال بعضی ها تغییر نمیکنه چیه؟

به ساحل نگاه تو، شکوه موج میزند

یکی از عظیم‌ترین سیاه‌چاله‌های شناخته‌شده در کیهان را ببینید

ضرب‌وشتم مامور اداره دامپزشکی شهرستان مهریز

دادستان، مامور پیگیری ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی

تدارک 200 ویژه برنامه هفته دفاع‌مقدس در بهاباد

اجرای بیش از 100 برنامه در هفته دفاع مقدس در بافق

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در بافق

روش تهیه نرگسی اسفناج و قارچ در خانه

دستگیری دو گروه شکارچی غیر مجاز در بافق

هاکی‌بازان یزدی عازم فارس شدند

دستگیری 2 گروه شکارچی غیرمجاز در بافق

کشف 76 کیلو حشیش از یک نیسان در یزد

هرگز سه چیز را فدای هیچ چیز نکن

رونمایی عجیب صداوسیما از رباتی به نام رعنا خانم!

ضرب و شتم بازرس دامپزشکی مهریز یزد توسط قصابی که گوشت فاسد توزیع می‌کرد

برگزاری 230 برنامه هفته دفاع مقدس در مهریز

محله اسلامی با محوریت مسجد در شهرستان مهریز

تدوین سرفصل‌های آموزشی هوش مصنوعی توسط عضو هیات علمی دانشگاه علم‌وهنر یزد

آخرین وضعیت مصدومان اتوبوس زائران بوشهری