خبر یزد

آخرين مطالب

قهرمانی کشور در سایه پر مهر پدر/ چرا باز ایلیا دیده نشد؟ + فیلم اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایلیا فقط 11 سال دارد، با اندامی ریزنقش و ورزیده، اما درون او پر از احساسات کودکانه است و به توجه نیاز دارد؛ زاویه دید او از قهرمان کشور شدن با زاویه دید بزرگترها متفاوت است؛ او از زاویه کودکانه و پاک خود به ماجرا نگاه می کند و از هیاهوی بزرگترها دور است.
"ایلیا امیدبهار" دانش آموز کلاس ششم مدرسه اندیشه یزد است که سال گذشته نیز در رقابت های قهرمانی کشور به مقام اول رسیده بود و از افتخار آفرینی او نوشته بودیم .
پارسال نوشتیم که پدر او که مربی وی هم هست از برخی بی‌توجهی‌ها گله دارد، نوشتیم که پدرش با هزینه شخصی، او را برای شرکت در مسابقات کشوری به تهران می آورد و با هزینه شخصی، سکونت می‌دهد .
از قول پدرش گله کردیم از واحدهای صنعتی متمول یزد که توجهی به این قهرمانان ندارند و سرمایه گذاری نمی کنند و نوشتیم که ایلیا پس از بازگشت از رقابت های کشوری حتی از یک "خسته نباشید " مسوولان هم محروم بود.
ایلیا در 22 و 23 شهریورماه امسال هم در رقابت های قهرمانی کشور، سبک "کین شین کان" کاراته که در تهران برگزار شد در وزن 30 کیلوگرم، رتبه اول را کسب کرد .
پدر ایلیا: امسال هم با هزینه شخصی در رقابت‌ها حاضر شدیم و پس از کسب قهرمانی و بازگشت به استان هم کسی به ایلیا خسته نباشید نگفت و حتی بنر تبریک قهرمانی فرزندم را خودم تهیه کردم!
وی طی سه سال اخیر، بارها و بارها به مقام های قهرمانی و نائب قهرمانی کشور دست یافته است؛ او علاوه بر قهرمانی در سبک کن شین و کن شین کان کاراته، قهرمان kwf ایران هم شده و در رقابت های کراس فیت استان یزد هم رتبه اول را کسب کرده است.
پدر ایلیا که با فرزندش به دفتر ایرنا آمده بود، مدعی شد: امسال هم با هزینه شخصی در رقابت‌ها حاضر شده و پس از کسب قهرمانی و بازگشت به استان هم کسی به او خسته نباشید نگفته است و حتی بنر قهرمانی فرزندش را خودش تهیه کرده است!
"حمید رضا امیدبهار" ادامه داد: باید به این بچه ها بها بدهند، استعدادی دارند که باید استفاده شود، شهری که این همه واحد صنعتی متمول دارد چرا نباید از قهرمانان خود حمایت کند؟
وی اضافه کرد: این فقط مشکل ایلیا نیست و دیگر قهرمانان یزدی هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند؛ کودکانی داریم که به خاطر مشکلات مالی و عدم توانایی در تهیه بلیت نتوانستند در رقابت های کشوری شرکت کنند؛ ورزشکاری هست که برای حضور در مسابقات جهانی، موتورسیکلت و لب تاپ خود را فروخته است تا بتواند در رقابتها حاضر شود.
پدر ایلیا افزود: با کدام منبع مالی، او را پرورش دهم و برای رقابت های مهمتر و بزرگتر آماده کنم؟ با کدام پول؟ کدام تغذیه مناسب؟ و کدام آرامش و آسایشی؟
پدر قهرمان 10 ساله کاراته ایران افزود: اگر قرار است پسر من بعد از مسابقات کشوری در رقابت های بین‌المللی هم بدرخشد باید امکانات لازم در اختیارش باشد و هزینه های آن هم تامین شود، من یک کارگر ساده هستم چطور می توانم از پس هزینه های تربیت یک قهرمان برآیم؟

خبر یزد

حمیدرضا که خودش در رشته کاراته فعالیت کرده، اظهار داشت: نونهالان مستعد ما نیاز به حمایت دارند؛ نمی شود حکم بگیرند و آن را در طاقچه اتاق نگهداری کنند! نونهالان زیادی در استان یزد هستند که حمایت نمی شوند در حالیکه همین افراد در صورت اندکی توجه می توانند قهرمان کشور و در جوانی و بزرگسالی، قهرمان آسیا و جهان شوند.
وی ادامه داد: در باشگاهی که در آن فعالیت می کنم، ورزشکارانی در حد جهانی داریم ولی بخاطر مشکلات مالی و بی‌توجهی‌ها توان ادامه دادن ندارند و خیلی‌ها بخاطر نداشتن امکانات مالی با وجود داشتن استعداد، دور ورزش کاراته را خط کشیدند.
وی همچنین از شیهان "وحید عدالت نیا" مربی ایلیا به پاس زحمات وی برای فرزندش و دیگر نونهالان کاراته قدردانی کرد.
از ایلیا پرسیدیم که دیده می شوی؟ به تو توجه می کنند؟ افتخار افرینی تو را ارج می نهند؟ و او از پاسخ طفره رفت و گفت: من متوجه نمی شوم چه می گویید، اینها را از بابام سوال کنید!
او برای قهرمانی می جنگد و پس از هر بار قهرمان شدن از اینکه پدر و مادر و دوستانش، او را تشویق می کنند و شاد می شوند برای او کافیست و این همه دنیای قهرمانی ایلیاست .
نونهالان مستعد ما نیاز به حمایت دارند؛ نمی شود حکم بگیرند و آن را در طاقچه اتاق نگهداری کنند! نونهالان زیادی در استان یزد هستند که حمایت نمی شوند
ایلیا، بسیار محجوب است و زیاد اهل گفت و گو نیست اما در صحبت کوتاهی که با وی داشتیم از ما خواست به پدرش کمک کنیم تا این همه حرص نخورد!
ایلیا افزود: قهرمانی در کشور برای من کافی نیست، مصمم هستم که در رقابت های خارجی و بزرگتر برای کشورم افتخار آفرینی کنم اما پدرم می گوید که از پس هزینه ها بر نمی آید و هیچکس حاضر به کمک کردن به ما نیست.
از این پدر دلسوز و پسر قهرمانش خداحافظی و آنها را بدرقه کردیم اما یک سوال همچنان حل نشده در ذهن ما باقی مانده: آیا کسی هست که به ایلیا و همسالان او کمک کند؟ مگر یزد چند قهرمان کشوری دارد و مگر اصلا یزد در ورزش کشور جایگاهی دارد؟

خبر یزد

البته امسال شخص استاندار یزد به دیدار برخی قهرمان ورزشی و علمی استان در منزل آنها رفت و از آنها تجلیل کرد که جای قدردانی دارد اما نباید برخی از این قهرمانان، گمنام بمانند و کسی از آنها یاد نکند.
وقتی کودک 11 ساله ای می تواند در کشور پهناوری چون ایران، همه رقبا را پشت سر بگذارد و بر بام کشور بایستند نباید از چشمان ما دور بماند و باید مورد توجه مسولان استان و همچنین صاحبان صنایع باشد.
قهرمانی کشور به آسانی به دست نمی آید و قطعا علاوه بر خود قهرمان، والدین و مربیان او هم زحمت بسیاری کشیدند تا نام یزد و ایران را پر آوازه کنند، پس از آنها غافل نباشیم.
استان‌ها یزد 0 نفر برچسب‌ها یزد فدراسیون ورزش های رزمی کاراته

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/671890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غلبه بر ایدز تنها با دو دوز واکسن

320 هزار دانش‌آموز استان یزد راهی کلاس‌های درس شدند

بوی ماه مهر، بوی ماه مدرسه/ آغازسال تحصیلی جدید دانش آموزان یزدی

بوی ماه مهر، بوی ماه مدرسه/ آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان یزدی

استقلال خوزستان و چادرملو امتیازها را تقسیم کردند

کسب 7 مدال اسکواش‌بازان یزدی در ایران جونیور

افتخارآفرینی اسکواش‌بازان یزد در ایران - جونیور و کسب 7 مدال

مدیر آموزش و پرورش شهرستان: مدارس تفت یزد، امسال کمبود معلم ندارد

افسردگی 30 درصد خوابگاهی‌ها از دوری خانواده؛ دانشجویان نسل Z چه مشکلاتی دارند؟

تکمیل مرمت و بهسازی راه روستایی حاجی‌آباد در صورت همکاری معادن

برگزاری همایش شب شعر خاطره در بافق

افزایش حریق در یزد/ متروکه‌ها در صدر آتش سوزی

افزایش حریق در یزد؛ متروکه‌ها در صدر آتش‌سوزی

زنگ مهر و ایثار در مدارس یزد نواخته شد

نگاهی به زندگی محمود حکیمی؛ مسافر قصه و تاریخ

قهرمانی کشور در سایه پر مهر پدر/ چرا باز ایلیا دیده نشد؟ + فیلم

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در یزد افتتاح شد

لیگ برتر فوتبال؛ برتری فولاد مقابل هوادار، تساوی آبی‌های اهواز و چادرملو

دانشجویان خوابگاهی‌ از دوری خانواده افسرده می شوند/ دانشجویان نسل Z چه مشکلاتی دارند؟

فیلم| سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان: دانش فنی مربیان فوتسال تقویت شود

یزد، در روز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) غرق در شادی و نور بود

پیشرفت 98 درصدی آب شیرین کن دوم خط انتقال آب دریا به یزد

برگزاری شب شعر، شب خاطره در بافق

آغاز سال تحصیلی در مدارس استان یزد

مناسبت روز/ یکشنبه، اول مهرماه

برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در یزد

پدران معظم شهدا نماد صبر و استقامت و موجب عزت ایران اسلامی هستند

استقبال از خانواده شهید تازه تفحص شده علی احمدی در چهاردانگه ساری

انتشار جلد اول مجموعه داستان های برگزیده اصول کافی

بیمار ALS با تراشه مغزی آنلاین خرید می‌کند

ماموریت «کرو-9» تنها با 2 فضانورد به ایستگاه فضایی می‌رود

اوقات شرعی یک شنبه اول مهر در یزد

پیام تبریک رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت بازگشایی مدارس

دو خط کتاب/ تسخیر شدگان

پیروزی و تساوی نمایندگان خوزستان در لیگ برتر فوتبال

استقلال خوزستان 1-1 چادرملو اردکان؛ تنها یک امتیاز، سوقات یزدی‌ها از اهواز

کشف 20 میلیارد لوازم آرایشی قاچاق در یزد

مادر معظم شهیدان محمودنژاد آسمانی شد

رصد گلوکز خون از آب میان بافتی با «ریز سوزن» نوین محققان ایرانی

آخرین وضع ماهواره چمران یک

ویدیو/ ساخت نخستین پای رباتیک با «ماهیچه‌های مصنوعی»

ژاپنی‌ها پنجره‌ها را به آنتن 5G تبدیل کردند!

شناسایی 76 وقف جدید و 93 رقبه در شهرستان اشکذر

گزارش زنده : چادرملو صفر - صفر استقلال خوزستان

پیروزی استقلال خوزستان مقابل چادرملو در نیمه اول

اجرای نمایش رسم شیدایی در محل دهکده مقاومت یزد

گلزن چادرملو، دور از دسترس مقابل آبی‌ها

ببینید | خلاصه بازی استقلال خوزستان 1 - چادرملو اردکان 1

سوغات یک امتیازی چادرملو با تعویض طلایی

64 میلیارد ریال برای مرمت و تجهیز مدارس زارچ یزد اختصاص یافت