خبر یزد

آخرين مطالب

زنگ تحصیل در کیش نواخته شد منطقه آزاد کیش

زنگ تحصیل در کیش نواخته شد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - سال تحصیلی 1404-1403 با حضور بیش از 10 هزار دانش آموز در مدارس کیش شروع شد و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه ائمه جمعه اهل سنت و تشیع  با حضور در مدرسه فرهنگ، طی مراسمی زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نخستین روز ماه مهر درهای بوستان های دانش در کیش گشوده شد و دانش آموزان با شور و نشاط روانه مدارس شدند تا سال تحصیلی دیگری را آغاز کنند. 
سرهنگی در مراسم آغاز سال تحصیلی ضمن تبریک هفته وحدت، دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی جدید به معلمان و دانش آموزان، مولفه علم را بالا‌ترین مولفه قدرت در جهان دانست و عنوان کرد: یکی از جنبه های مهم که در آموزش و کسب علم باید به آن پرداخته شود؛ اخلاق است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: دنیا تحت تاثیر دانش و علم، مملو از پیشرفت هایی است که زندگی بشری را در سطح فردی، خانواده، جامعه و بین المللی دستخوش تغییرات کرده است ولی آگاهی و حقیقت که "علم توام با اخلاق" است؛ سطح بالاتری از علم و دانش صرف است و آن چیزی که ما امروز در کنار تدریس علم به آن نیاز داریم؛ بحث اخلاق است.
وی با اشاره به ساخت 58 کلاس درس از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در سال جاری و تاکید بر لزوم ایجاد زیر ساخت های جدید آموزشی در این منطقه گفت: هدف ما افزایش سطح کیفیت از طریق ایجاد کلاس های تعاملی با کمک یک معلم، مربی و کمک مربی با حداکثر 17 دانش آموز در مدارس کیش است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دومین عامل مهم در ارتقا سطح کیفیت آموزش و پرورش در مدارس را بکارگیری فن آوری¬های نوین در آموزش ¬عنوان کرد و افزود: دانش آموزان در آینده می خواهند در نسل هوش مصنوعی زندگی کنند بنا براین باید بتوانند با فن آوری های روز دنیا کار کنند؛ اگر این اتفاق رخ ندهد ما در رقابت با کشورهای همسایه و کشورهای توسعه یافته عقب خواهیم ماند.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به اهمیت کسب علم و دانش در دین اسلام اشاره کرد و گفت: مقام معلم مقام والایی است و جا دارد مسوولان نسبت به خدمتگزاری به معلمان که شغل انبیا الهی در جامعه را دارند؛ اهتمام ورزند. 
امام جمعه کیش با قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش در ایجاد زیرساخت های آموزشی در جزیره کیش خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته، میانگین دانش آموزان کلاس های درس بالای 30 نفر بود و کمبود 46 کلاس درس داشتیم؛ با ساخت 58 کلاس جدید، شاهد وضعیت خوبی نسبت به گذشته هستیم اما با شرایط مطلوب فاصله داریم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به سطح استاندارد، باید تجهیز مدارس، تامین امکانات آموزشی و رسیدگی به وضعیت معلمان و فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد که الحمد الله کارهای خوبی انجام شده است.
امام جمعه کیش با بیان این که کیفیت آموزشی در کیش باید متناسب با وضعیت جزیره و در شان کیشوندان، معلمان و فرهنگیان باشد؛ افزود: جزیره کیش به لحاظ فضای آموزشی و علمی باید در کشور اول باشد و کسب مقام و رتبه های علمی توسط دانش آموزان کیش بیانگر این مهم است که این قابلیت وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی و دفاع مقدس گفت: باید در مدرسه نیز روحیه دفاع مقدس را که همانا فداکاری، ایثار و معنویت است؛ حفظ کنیم. اعتقاد راسخ دارم که گسترش فرهنگی بسیجی به عنوان ضامن پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس، می تواند ما را در تحصیل علم و دانش موفق کند.
صالح بهرام پور مدیر آموزش و پرورش کیش نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش در ایجاد زیرساخت های آموزشی گفت: براساس ناترازی موجود در درآمد و هزینه‌های موجود معلمان کیش نسبت به دیگر شهرها، مشوق هایی در هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش مصوب شد تا شرایطی برای معلمان منطقه آزاد کیش فراهم شود که با انگیزه بیشتری به فعالیت بپردازند.
مدیر آموزش و پرورش کیش با اشاره به ارزیابی سطح کیفی معلمان متقاضی تدریس در کیش خاطر نشان کرد: در سال های گذشته اعلام می شد که آموزش و پرورش کیش در حال سقوط است اما در حال حاضر با تعامل، همکاری و همدلی تمام مسوولان کیش و بهره مندی از تمام ظرفیت ها اعلام می کنیم که آموزش و پرورش کیش در حال صعود و در مسیر پیشرفت است.
شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت فراگیری علم و دانش در دین اسلام گفت: آموزش و فراگیری دانش از محوری‌ترین برنامه‌های فردی و اجتماعی این مکتب الهی به شمار می‌رود.
وی با بیان این که همواره یکی از دغدغه های ائمه جمعه کیش توجه ویژه به وضعیت آموزش و پرورش و پیشرفت آن بوده است؛ از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش در توسعه فضاهای آموزشی و معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان در توجه به وضعیت معیشتی معلمان و فرهنگیان قدردانی کرد و افزود: همدلی، تعامل و همکاری تمامی نهادها و سازمان های مستقر در کیش با آموزش و پرورش این منطقه بی نظیر است.
بر اساس این گزارش در پایان این مراسم سرهنگ محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی، با پیشنهاد یک مسابقه و طرح این سوال که "دفاع مقدس چه بود و برای چه اتفاق افتاد" از دانش آموزان خواست در چند سطر دیدگاه های خود را نگاشته و از طریق مدیر مدرسه فرهنگ به ناحیه مقاومت بسیج کیش ارسال کنند تا در این مسابقه شرکت داده شده و به 20 نفر از منتخبان این مسابقه جوایزی اهدا شود.
گفتنی است جزیره کیش دارای 10 هزار دانش آموز است که در 52 مدرسه با 406 کلاس مشغول تحصیل هستند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/671939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شناسایی چند صد ژن جدید عامل سرطان

نانوربات‌ها با موفقیت خونریزی مغز را متوقف کردند

کشف اسرار یک خوشه کهکشانی با کمک تلسکوپ چاندرا

انتقاد نماینده اردکان یزد به بی‌توجهی برخی صنایع به آموزش و پرورش

بهره مندی 16 روستای بخش خضرآباد از نعمت آب آشامیدنی پایدار

کشت موز گامی نو در تولیدات گلخانه‌ای یزد

اعزام یک تیم امدادی از یزد برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان معدن طبس

کشف و توقیف انبار نگهداری لوازم وتجهیزات آرایشی قاچاق در استان یزد

159 آمارگیر در سرشماری عمومی کشاورزی استان یزد مشارکت دارند

دانش‌آموزان جایگاه کشور در جهان اسلام را ارتقا دهند

یزد و لار فارس، خواهرخوانده می‌شوند

نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان یزد + تصاویر

اقامه نماز جماعت دانش آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

اجرای طرح مدارس در شهرستان یزد

159 نفر مامور سرشماری عمومی کشاورزی 1403 در استان یزد شدند

بوی ماه مهر با چاشنی ترافیک در معابر شهر یزد

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سال 1403 در استان یزد

صدور و تحویل 300 سند نهضت ملی مسکن در ندوشن

وجود 24 هزار موقوفه بدون سند رسمی در استان یزد

«قلب رقه» در قلب جزیره کیش

گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان

مرد نخست تئاتر خیابانی ایران در جزیره کیش اجرا می کند

زنگ تحصیل در کیش نواخته شد

مسابقه کتابخوانی «شهریاران» برگزار می‌شود

ایلام همچنان دژ مستحکم نظام و انقلاب است

عیادت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از والدین شهدا و جانبازان

مادران شهدا اسوه‌های ایثار و از خودگذشتگی هستند

سرپرست بنیاد شهید آذربایجان شرقی زنگ شروع مدارس شاهد را به صدا درآورد

دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت همیشه قهرمان ایران

شعرخوانی زیبا از رشید کاکاوند

معرفی کتاب «دیگچه»

به داغ عشق شهیدان چکیده لاله‌ی شعر

توسعه مرزهای دانش در زمینه سیستم‌های کنترلی در حملات سایبری

هند تا سال 2028 کاوشگر به زهره می‌فرستد

نواخته شدن زنگ مهر و ایثار در مدارس استان یزد

انتقال خون یزد به عنوان استان برتر معرفی شد

فیلم | نواختن زنگ مهر و ایثار در مدارس یزد

زنگ مهر و مقاومت در مدارس یزد نواخته شد

نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس اردکان

یزد؛ به عنوان استان برتر در حوزه انتقال خون معرفی شد

23 فقره تصادف در نخستین روز مهرماه در شهر یزد ثبت شد

نواخته شدن زنگ ایثار در مدارس شهرستان اشکذر +فیلم

افزایش حریق در یزد/ متروکه‌ها در صدر آتش‌سوزی

افزایش دوبرابری حریق در یزد

برگزیدگان مسابقات کشوری شطرنج جام پسته خورون شهرستان انار معرفی شدند

ملاقات مسئولان قضایی استان یزد با 36 هزار نفر در 6 ماه

دانش آموزان بهابادی راهی کلاس‌های درس شدند

ثبت 284 ولادت حاصل از چند قلوزایی در استان یزد

بازی پرسپولیس - چادرملو در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود؟

ثبت 23 فقره تصادف در نخستین روز مهرماه در شهر یزد