خبر یزد

آخرين مطالب

تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری ایران امضا شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/فارس طی مراسمی با حضور نمایندگانی از شهرهای شیراز، اصفهان و یزد تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری ایران در شیراز به امضا رسید.
این مراسم امروز، 12 مهرماه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر شیراز با حضور جمعی از مسئولان هر سه شهر و همچنین مسئولان استان فارس برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم، امضای این تفاهم‎‌نامه را گام بزرگی در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی و ارائه الگوی ایرانی ـ اسلامی در حوزه گردشگری است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه 3 شهر شیراز، اصفهان و یزد زمینه‌های انواع متنوعی از گردشگری از جمله تاریخی، مذهبی و طبیعی را در خود دارد، افزود: کمتر نقطه‌ای در جهان وجود دارد که تمامی این ویژگی‌ها را به طور همزمان دارا باشد. از این رو، باید سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان یک سبک پیشرفته و ارزشمند به گردشگران خارجی به‌درستی نشان داده شود.
وی تأکید کرد: محیط یک شهر باید چارچوب زندگی را به مخاطب القا کند، چرا که رهاشدگی و رها کردن، هیچ دستاوردی برای گردشگر و مردم آن جامعه ندارد.
آیت‌الله دژکام تأکید کرد: هر گردشگری در شهر یزد چارچوب حاکم را حس می‌کند و در شیراز و اصفهان فضا آزادانه‌تر است و کمتر چارچوب‌ها احساس می‌شود. این در حالی است که باید تلاش کنیم تا گردشگر چارچوب و سبک زندگی را احساس کند و به این چارچوب‌ها احترام بگذارد.
رویکردهای متفاوتی در برابر گردشگران داخلی و خارجی داشته باشیم
امام جمعه شیراز تصریح کرد: در مواجهه با گردشگر داخلی و گردشگر خارجی باید رویکردهای متفاوتی داشته باشیم. از سوی دیگر باید برای انسانیت و سطح زندگی و پیشرفت فرهنگ هزینه شود و این موارد ظرافت می‌خواهد و کار سنگینی است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم گفت: برای اجرای این تفاهم‌نامه ضرورت دارد یک هیئت اندیشه‌ورز مرکب از افراد علمی و صاحب‌نظر 3 استان مد نظر باشد تا طراحی برنامه و تصمیم‌سازی‎ها صورت گیرد. همچنین از توانمندی‌های بخش خصوصی برای ارتقا این برنامه بهره بگیریم و کار تنها دولتی و یا نیمه دولتی نباشد.
سیدابراهیم حسینی ادامه داد: افتخار داریم که مثلث طلایی گردشگری توسط طلایه داران این حرکت ارزشمند طراحی، تدوین، سیاست‌گذاری و هماهنگ شد و امید است مقدمات اجرایی آن به زودی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: شیراز جنت تراز تعداد زیادی از اماکن تاریخی و فرهنگی، مذهبی و هنری را در خود جای داده است و یکی از ارکان مهم گردشگری در میان کلان شهرهای کشور بلکه در خاورمیانه است که برخی از اماکن آن همچون یک کتاب دارای فصول و بخش های متعدد و پر رمز و رامز مطرح است. 
حسینی بیان کرد: شیراز، شهری برای زندگی است با مردمی با اخلاق و بسیار خوب، پایتخت محیط زیست آسیا بوده و به شهر ادب و شعر شهره است و برکات بسیاری از سوی خداوند بر آن نازل شده است اما دو نعمت، برخورداری از دو استان همجوار که مشترکات فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، دینی، هنری و اجتماعی فراوان دارد که به معنای حقیقی هر 3 استان یک مثلث طلایی مقدس را تشکیل می‌دهند.
وی اضافه کرد: در مثلث گردشگری ظرفیت، توانمندی و استعدادهای بی شماری وجود دارد و تلاش خواهیم کرد تا شهر شیراز بدرخشد و رشد و پیشرفت اساسی داشته باشد و در تراز جایگاه حقیقی خود قرار بگیرد.
حسینی ادامه داد: در شورای ششم سند سومین حرم اهل بیت(ع) با 72 رویکرد تدوین شد که 8 بند آن در حوزه گردشگری متمرکز است و امروز شیراز با عنوانی که مقام معظم رهبری برای شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) انتخاب کرد، برخوردار است که ابعاد توسعه و پیشرفت این کلان‌شهر در یک سند با برنامه 20 ساله طراحی و تدوین کرده است که مهم‌ترین بخش آن حوزه گردشگری است و به عنوان رویدادی فرهنگی و فعالیتی اقتصادی مطرح است.
وی تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم تا شیراز به عنوان یک حرم شهر و یک جهان شهر مطرح باشد و برای این موضوع استفاده از ظرفیت‌های دو استان همجوار همچون اصفهان و یزد برای ما یک فرصت مغتنم است. این در حالی است که برنامه‌های گردشگری را فعالیتی پر ثمر و کم عارضه می‌دانیم اما معتقدیم دایره این فعالیت را به پهنای ایران گسترش بدهیم که گام اول این است که مثلث طلایی شیراز، یزد و اصفهان را دوستانه به هم متصل کنیم.
ضرورت تشکیل هیئت اندیشه‌ورز از 3 استان
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: برای اجرای این تفاهم‌نامه ضرورت دارد یک هیئت اندیشه‌ورز مرکب از افراد علمی و صاحب‌نظر 3 استان مدنظر باشد تا طراحی برنامه و تصمیم‌سازی‌ها صورت گیرد. همچنین از توانمندی‌های بخش خصوصی برای ارتقا این برنامه بهره بگیریم و کار تنها دولتی و یا نیمه دولتی نباشد.
وی بیان کرد: ایجاد یک بانک اطلاعاتی از توانمندی‌ها، تصمیم‌ها، قوانین و ظرفیت‌های هر استان باید در این موضوع احصا شود و مصوبات شورای شهر هر 3 استان برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی مدنظر باشد.
شهردار شیراز هم در این مراسم گفت: تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری ایران میان 3 شهر تاریخی شیراز، یزد و اصفهان در بازه زمانی 4 ساله پیش‌بینی شده است و اهداف، موضوعات و برنامه‌های مشترک با شیوه‌های اجرا تهیه و تدارک دیده شده است.
محمدحسن اسدی یادآور شد: بر هیچکس پوشیده نیست که گردشگری پس از صنعت نفت و خودرو ارزآورترین صنعت درآمدی است و با ظرفیت بسیار خوبی که در حوزه گردشگری در کشور وجود دارد اما اهمیت این موضوع در 3 شهر شیراز، یزد و اصفهان بیشتر است و توفیقات در هر شهر می‌تواند منجر به یک جریان‌سازی شود و تاثیرات آن برای کل کشور باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، زیارت و سلامت هر 3 شهر با یکدیگر اشتراکاتی دارند، ادامه داد: شهر شیراز قطب گردشگری، پزشکی و دانشگاهی است و در کنار یزد و اصفهان می‌تواند اقدامات فزاینده‌ای در حوزه گردشگری با ایجاد مثلث گردشگری ایجاد کند.
شهردار شیراز تاکید کرد: گردشگرانی که به این 3 شهر وارد می‌شوند پیام‌آور و سفیرانی هستند که تاثیرات ملی و بین‌المللی را داشته باشند اما مصادیقی که در اجرای این طرح می‌توان تعریف کرد در حوزه سرمایه‌گذاری زیرساختی است که این اقدمات در هر 3 شهر انجام شده است و باید اجرای این زیرساخت‌ها دنبال شود.
اسدی با بیان اینکه باید به دنبال تدوین طرح کلی مثلث گردشگری ایران باشیم، گفت: برگزاری هفته گردشگری به صورت دوره‌ای به میزبانی هر 3 شهر مدنظر باشد و اجرای سفرهای انبوه در 3 شهر، تبلیغات گسترده، تقویت خدمات بین راهی، راه‎های ریلی و جاده‌ای از اهداف این تفاهم‌نامه است که باید این در این طرح اجرا و عملیاتی شود.
شهردار شیراز اضافه کرد: هر 3 شهر شیراز، اصفهان و یزد عضو شهرهای تاریخی جهان هستند و شهرداری شیراز عضو هیئت مدیره متروپلیس و مهم ترین کلان شهر جهان است و شهر شیراز عنوان پایتخت محیط زیست را دارد و در طول یک سال حتی یک روز آلوده هم نداشته و این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی و شهرداری شیراز به عنوان دبیر شهر جهانی صنایع است.
اسدی تاکید کرد: با توجه به شکل گیری مثلث گردشگری در برخی از کشورهای جهان که نتایج بسیار خوبی داشته است، هم‌افزایی بسیار خوبی میان کشورهای مشاهده شده است و در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران زیرساخت‌های حملی و نقلی بسیار مشهود است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/674887/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست گفتمان گردشگری مقاومت در حوزه علمیه یزد برگزار شد+ عکس

طول رگ های خونی در بدن چقدر است؟

دانشمندان استرالیایی برای لاک‌پشت‌ها کوله‌پشتی ساختند

استان یزد پیشتاز در واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت

تماشاگران بازی پرسپولیس و چادرملو از بازار سیاه بلیت نخرند

حمله حامد لک به مسئولان مس رفسنجان؛ سرمربی ما باید از یزد با اتوبوس به رفسنجان بیاید؟!

تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری ایران امضا شد

صعود فوتسالیست‌های امید قم به مرحله پایانی لیگ برتر

20 هزار خانوار یزدی در «شهرک 377 هکتاری پردیس زندگی یک» مستقر می‌شوند

دو خط کتاب/ پس قضاوت نکن

شاعرانه/ ای بی‌تو دلِ تنگم بازیچه‌ی توفان‌ها

صحبت های دلنشین اردشیر رستمی

ذخیره سازی ژنوم انسان در کریستال

دو شهاب‌ باران و یک ابَر ماه در یک ماه

اختصاص 80 درصد اعتبارات بنیاد ملی علم به حمایت‌های عمودی و برنامه‌ای

تفاهم‌نامه طلایه‌داران گردشگری گامی بزرگ در ارائه الگوی ایرانی اسلامی در حوزه گردشگری

انتقام ترور شهیدان هنیه و سید حسن نصرالله حذف رژیم صهیونیستی است

اعضای بدن دو تن از مصدومان حادثه طبس، به بیماران نیازمند اهدا شد

شیراز، یزد و اصفهان ویترین گردشگری ایران است

مثلث طلایه داران گردشگری ایران بین سه شهر تاریخی و فرهنگی در شیراز ترسیم شد

نهمین نمایشگاه تخصصی «فولاد، ماشین آلات صنعتی و صنایع وابسته» در یزد گشایش یافت

اهدای عضو دو کارگر حادثه معدن طبس به بیماران نیازمند

بازداشت مدیرکل اسبق یکی از ادارات استان یزد

اجتماع بانوان مقاومت در بافق

نیروی انتظامی، ایثارگرانی همراه در تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران

شعرخوانی زیبای هوشنگ ابتهاج

دکلمه‌ی زیبای شمس لنگرودی

صحبت های جالب دکتر قمشه ای

چطور ماه دوم زمین را ببینیم؟ / حالا دو ماه دور زمین می‌چرخد

یک شبیه سازی از ادغام کهکشانِ راه شیری و آندرومدا در چند میلیار سالِ آینده

برگزاری همایش معماری پایدار با شهر ایمن در یزد

تصاویر/ برگزاری بیست و دومین یادواره شهدای فرهنگی استان یزد

انعقاد تفاهم نامه "طلایه داران گردشگری ایران"

مثلث طلائی گردشگری در تاریخ ایران ماندگار می‌شود

آئین رونمایی از کتاب «گمشده باجگان» در یزد + تصاویر

خورشت فسنجان را بدون گردو درست کنید

اعلام آمادگی جوانان ومردم انقلابی بهاباد برای اعزام نیرو به لبنان

طلایه داران گردشگری ایران، تفاهم نامه امضا کردند

استان یزد پیشتاز در استفاده بهره ورانه از پساب

فیلم| تاکید پیشکسوتان جهاد و شهادت یزد بر حمایت از لبنان و فلسطین

برگزاری همایش علمی سلامت روان سالمندی در یزد

مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت در مهریز

دو مصدوم معدن طبس زندگی‌ بخش شدند

سیگنال دلار به قیمت تتر/ راه قیمت سکه از اونس طلا جدا شد

اهدای اعضای بدن دو مصدوم معدن طبس

اهدای اعضای 2 نفر از مصدومان حادثه معدن طبس

بلیت فروشی بازی پرسپولیس و چادرملی اردکان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir

حجم عملیات آماده‌سازی زمین در شهرستان‌های مختلف، متفاوت است

اهدای اعضای بدن دو نفر از کارگران طبس به بیماران نیازمند

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه مثلث طلایی گردشگری ایران