خبر یزد

آخرين مطالب

ارسال 3 میلیون و 600 هزار بسته و نامه توسط پست یزد اجتماعي

ارسال 3 میلیون و 600 هزار بسته و نامه توسط پست یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیرکل پست استان یزد با اشاره به ارسال سه میلیون و 600 هزار نامه و بسته توسط پست یزد در شش ماهه اول امسال گفت: استان یزد به لحاظ سرانه ترافیک مرسولات پستی رتبه پنجم کشور را دارد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ، حمیدرضا آقاجانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، در ارتباط با مهمترین اقداماتی که از 17 مهر 1402 تا امروز در اداره کل پست استان یزد انجام گرفته گفت: واحدهای پستی که در سطح استان یزد در حال خدمات‌رسانی هستند 196 واحد هستند که شامل 18 واحد آن دولتی و 178 واحد خصوصی هستند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی تصریح کرد: از 178 واحد خصوصی، 77 دفتر پیشخوان، 86 واحد نمایندگی قبول روستایی و 13 آی‌سی‌تی روستایی و دو نمایندگی شهری در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل پست استان یزد از توزیع روزانه به صورت میانگین بالغ بر 12 هزار مرسوله وارده در استان یزد خبر داد و افزود: ترافیک مرسوله‌های صادره استان یزد هم در طول شش ماه گذشته بالغ بر سه میلیون و 600 هزار مرسوله بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، با افزایش 21 درصدی روبه‌رو بوده است.
تعداد مرسولات فروش اینترنتی یزد به 176 هزار مرسوله رسید
آقاجانی ادامه داد: در حوزه خرید و فروش اینترنتی، تقریبا 176 هزار مرسوله داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 106 درصدی روبه‌رو بوده و این موضوع نشان می‌دهد که در استان یزد رویکرد مردم به سمت خرید و فروش اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
وی یکی از شاخص‌های پستی در سطح دنیا را سرانه ترافیک مرسولات پستی به ازای هر نفر جمعیت دانست و گفت: این موضوع یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در دنیا محاسبه می‌شود و یزد در کشور رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است و این سرانه نسبت به سال گذشته با افزایش 30 درصدی روبه‌رو بوده است.
مدیرکل پست استان یزد با اشاره به اینکه فعالیت پست در حوزه بسته‌ها و امانات بسیار سخت‌تر از پاکت‌ها است، افزود: در حوزه بسته‌ها و امانات هم استان یزد طی یک سال گذشته با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.
آقاجانی بیان کرد: چهار میلیون و 700 هزار ترافیک طی یک سال گذشته در پست یزد داشتیم که نسبت مدت مشابه قبل آن 17.6 درصد افزایش را مشاهده کرده است.
نوسازی ناوگان برای جلوگیری از رسوب در توزیع مرسولات
مدیرکل پست استان یزد گفت: با توجه به این افزایش میزان ترافیک، برای جلوگیری از رسوب در پست استان یزد، ناوگان حمل و نقل را افزایش داده و از خطوط ریلی هم برای این منظور بهره گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: حسب تکلیفی که سازمان ثبت احوال کشور و دولت برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی داشتند الان به صورت متمرکز توسط پست در تمام مراحل آن انجام می‌شود و از مردم می‌خواهیم که در بحث تعویض شناسنامه‌های قدیمی خود شتاب کنند تا اگر الزامی در ارائه خدمات با شناسنامه جدید بود دچار تراکم و مشکل نشویم.
آقاجانی در ارتباط با توزیع کارت‌های هوشمند سوخت گفت: با توجه به عدم تمدید قرارداد در یک مقطع کارت‌های سوخت تحویل پست نشد اما با انعقاد مجدد این قرارداد، دوباره کار ارسال و تحویل این کارت‌ها هم ادامه پیدا کرد.
توزیع گذرنامه‌های اربعین در کمترین زمان ممکن
مدیرکل پست استان یزد از سختکوشی همکاران پست به ویژه نامه‌رسان‌ها تقدیر کرد و گفت: در تابستان و گرمای هوا که برخی ادارات ساعات کاری‌شان کم شده بود، همکاران ما با جدیت و سخت‌کوشی در حال توزیع گذرنامه‌های اربعین بودند و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه پیش نیامد و کار به صورت کامل و به خوبی انجام گرفت.
وی از نوسازی ناوگان حمل و نقل و همچنین برخی زیرساخت‌های فیزیکی این مجموعه در استان یزد خبر داد و افزود: اقدامات در زمینه نوسازی ناوگان و زیرساخت‌ها علاوه بر شهرستان یزد، در دیگر شهرستان‌ها هم انجام شده است.
آقاجانی از راه‌اندازی سامانه EOP در پست خبر داد و گفت: با این سامانه مردم می‌توانند بدون مراجعه حضوری پیشنهادات و شکایات خود را ثبت کنند و پیگیری آن به صورت دوطرفه انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود و خوشبختانه در استان یزد زمان پاسخگویی به صورت میانگین 4.8 دهم ساعت است درحالی که این میانگین در کل کشور تقریبا 50 درصد بالاتر است.
پاسخگوی 4 ساعته پست یزد به شکایات و درخواست‌ها
مدیرکل پست استان یزد از ثبت روزانه تقریبا 13 تا 14 درخواست، شکایت یا پیشنهاد خبر داد و گفت: بیشترین موضوع این موارد مربوط به پیگیری برای تعیین سرنوشت مرسوله انجام شده است.
وی همچنین از مجهز شدن تمام نامه‌رسان‌ها به دستگاه کارت‌خوان اندرویدی خبر داد و افزود: تمام هزینه‌هایی که مردم باید به پست پرداخت کنند از طریق این دستگاه‌ها انجام می‌شود و تقریبا دریافت نقدی از مردم نداریم در حالی که این الزام در کشور مربوط به دفاتر دولتی است اما در استان یزد برای دفاتر بخش خصوصی هم انجام شده است.
آقاجانی با بیان اینکه در حوزه روستایی ما الزام توزیع هر روزه نداشتیم تصریح کردیم: با این وجود تلاش کردیم که در برخی روستاها توزیع را هرروزه کنیم و در این زمینه با وجود افزایش دو برابری هزینه‌ها اما کار را انجام دادیم تا نامه‌ها و بسته‌های مردم سریع‌تر به دست آنها برسد.
وی به‌هنگام‌سازی کدپستی را یک الزام دانست و گفت: این کار باید سال‌ها قبل انجام می‌گرفت که به دلیل برخی کم‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها انجام نگرفته بود اما در سال گذشته تقریبا 52 هزار رکورد روستایی و 65 هزار رکورد شهری به هنگام‌سازی در استان یزد انجام شد.
ژئوکدسازی تمامی آدرس‌های پستی در یزد
مدیرکل پست استان یزد با بیان اینکه بعد از به‌هنگام‌سازی موضوع ژئو‌کد آدرس‌ها در دستور کار قرار گرفت بیان کرد: بحث ژئوکد برای بالغ بر 500 هزار آدرس پستی انجام شد و با اجرای این 65 هزار آدرس شهری تمامی نقاط شهری استان یزد تکمیل شد و بحث روستایی هم به تازگی شروع شده است.
آقاجانی گفت: تا سال 1405 الزام داریم که 95 درصد این آمارگیری بدون حضور آمارگیر انجام شود و اجرای این کار نیاز دارد که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همکاری لازم را داشته باشند که خوشبختانه همکاری می‌کنند اما با برخی از دستگاه‌های همکار با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی مهمترین ابزار نامه‌رسان‌ها را آدرس استاندارد و نصب تابلوهای مرتبط با آن دانست و افزود همکاران ما به دلیل نداشتن آدرس درست و استاندارد در حال انجام کار بسیار سختی هستند و در خیلی از شهرستان‌های ما این موضوع مشکل جدی به حساب می‌آید.
مدیرکل پست استان یزد گفت: امروز همکاران ما برای نامه‌رسانی تنها با شناخت‌های شخصی خود در حال نامه‌رسانی هستند در حالی که با آدرس استاندارد روند کار با سرعت و دقت بسیار بیشتری انجام می‌شود.
توزیع موفق 96 و نیم درصدی مرسولات پستی در یزد
آقاجانی با بیان اینکه با وجود تمام این سختی‌ها، 96 و نیم درصد مرسولات یزد با توزیع موفق روبرو است گفت: استان یزد در این حوزه جزو پنج استان برتر کشور است اما در صورتی که آدرس‌های درست و استاندارد اجرا نشوند پس از بازنشستگی نامه‌رسان‌ها مشکل جدی به وجود می‌آید و ممکن است نامه‌رسان‌های جدید شناخت کامل نسبت به تمامی آدرس‌ها را نداشته باشند.
وی ادامه داد: از آنجا که نامه‌رسان‌های ما روزانه بالغ بر 120 مرسوله را توزیع می‌کنند، در صورت عدم شناخت نسبت به شخص تحویل گیرنده، با نبود آدرس استاندارد به شدت با مشکل مواجه می‌شوند.
مدیرکل پست استان یزد افزود: نامه‌رسان‌های ما علاوه بر حقوقی که دریافت می‌کنند، به ازای تحویل موفق هر مرسوله مبلغی هرچند ناچیز به عنوان پاداش می‌گیرند و به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که تحویل موفق انجام شود اما با این وجود نظارت جدی هم بر عملکردها انجام می‌شود تا هرچه بیشتر بتوانیم مشکل در عدم تحویل را کاهش دهیم.
بازدید رایگان موزه‌های پست و تمبر یزد در هفته پست
آقاجانی از بازدید رایگان موزه چاپارخانه میبد و موزه پست و تمبر خیابان امام یزد در هفته پست خبر داد و گفت: یکی از اقداماتی که در طول یک سال گذشته در پست استان یزد انجام گرفت جذب حدود 20 نفر نیروی جدید بود که به این ترتیب تعداد کل نامه‌رسان‌های یزد به 126 نفر رسید اما همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم.
وی از راه‌اندازی سیستم همیار پست به کمک بخش خصوصی خبر داد و افزود: این سامانه در محدوده داخل شهری فعالیت می‌کند و به وسیله پیک مرسوله‌های مردم را ارسال می‌کند.
انتهای پیام/781

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/675540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر‌ها به سیارات دیگر چه زمانی آغاز می‌شوند؟

موشک‌های آینده ناسا در نیمی از زمان کنونی به مریخ می‌رسند

رئیس سازمان فضایی ایران ابقا شد

ساخت دستگاه نبض‌سنج با قابلیت تحلیل نبض مچ دست بر مبنای طب ایرانی

ارائه آدرس دقیق مشاغل و شعب با نرم‌افزار ایرانی

پرتاب ماموریت «اروپا کلیپر» به تعویق افتاد

ماهواره‌های جدید علم و صنعت در مسیر ساخت و پرتاب

«ویکتور امبراس» و «گری راوکن» برنده جایزه نوبل پزشکی 2024 شدند

زندان اسکندر با تاریخی مبهم؛ جاذبه ای در دل یزد(+عکس)

کدام بازار ایران پناهگاه پول است؟

ترافیک پر حجم در میدان جهاد، کلاهدوز و سه‌راه راهنمایی (16مهر 1403)

حمایت صندوق کارآفرینی امید یزد از هنرصنعت گلیم‌بافی در روستای اردی ابرکوه

ترافیک سنگین در سه‌راه راهنمایی و میدان‌های جهاد و سپاد در مشهد (16 مهر 1403)

اجرای 43 طرح در حوزه احداث پل طی 6 ماه ابتدایی سال

اقامه نماز جماعت در مدارس اردکان

واکاوی حضور اتباع خارجی در استان یزد؛ فرصت‌ها و تهدیدها

ارسال 3 میلیون و 600 هزار بسته و نامه توسط پست یزد

توزیع سه هزار و 200 جعبه تفکیک کاغذ باطله در مدارس یزد

رصد آسمان به مناسبت هفته گردشگری در اردبیل

برزگر: هافبک‌های پرسپولیس باید به خودشان بیایند/ نبود ارونوف تیم را به دردسر می‌اندازد

جمعیت کل و بز در میبد

اعلام شرایط اخذ مجوز مراکز همسان‌گزینی در یزد

محکومیت پزشک متخلف سابقه دار، در گرفتن وجه اضافی

امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده در استان یزد

نیاز 18 همتی سرمایه برای تکمیل پروژه شبکه فاضلاب شهر یزد

3 هزار میلیارد ریال به 15 بنگاه اقتصادی استان یزد تزریق شد

اجرای 43 طرح در حوزه احداث پل در استان یزد

آغاز عملیات آبرسانی به سایت نهضت ملی مسکن اردکان

بحران آب در روستا‌های استان یزد جدی است

نامه‌رسان‌های یزد منتظر خبرهای خوب مالی باشند/ روزانه 14 تماس مردمی داریم+فیلم

اهدای 300 بسته لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند

تسهیلات کشاورزان یزدی خسارت دیده از بلایای طبیعی امهال می‌شود

جشنواره های مدیریت مصرف برق و ایمنی در مدارس یزد برگزار شد

سارقان سیم و کابل هوایی برق در زارچ دستگیر شدند

انجام 23 هزار بازدید از واحدهای تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در یزد

توزیع ناموفق 8 درصد خریدهای اینترنتی یزدی‌ها/آمیختن خدمات پستی به تکنولوژی نوین

حضور فعال شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در نهمین نمایشگاه تخصصی فولاد

آغاز ساخت مدرسه خیری ویژه دانش آموزان استثنایی در یزد

بحران آب در روستاهای استان یزد و آبرسانی با تانکر به 368 روستا

روزانه چند نوزاد در استان یزد متولد می‌شوند؟

مبینا فلاح طلایی شد

محکومیت مجدد یک پزشک زیرمیزی بگیر سابقه‌دار در یزد

فوت 15 نفر بر اثر مسمومیت با الکل تقلبی در مازندران

پیش بینی وضعیت هوای تهران طی 5 روز آینده

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 16 مهر 1403

دیشب را بی تو در غربت گذرانده ام

«گالیله و انقلاب علمی» در بازار نشر

سید حسن نصرالله در یک کتاب

مردی که نامش با لغتنامه دهخدا گره خورده است!

لیلا حاتمی و علی مصفا در این خانه خاطرات زیادی دارند