میانگین تأخیر در پروازهای خارجی به 22 دقیقه رسید
اقتصادي
بزرگنمايي:
خبر یزد - باشگاه خبرنگاران / معاون بهرهبرداری شهر فرودگاهی امام خمینی از کاهش تاخیرات پروازهای خارجی خبر داد و گفت: میانگین تاخیرات پروازهای خارجی در فرودگاه امام خمینی به 22 دقیقه رسید.
جواد صالحی آرتیمانی، معاون بهرهبرداری فرودگاهی با بیان اینکه روند خدمات رسانی به مسافران در پروازهای خارجی در فرودگاه امام خمینی بسیار مطلوب بوده است گفت: از زمان شروع سفرهای نوروزی 23 اسفند 1403 تا 5 فروردین 1404 ، 305هزار مسافر از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) جابهجا شده است.
معاون بهرهبرداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، با اشاره به اینکه 2هزار و132 فروند پرواز از ترمینالهای فرودگاه امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش شدهاند.
صالحی تصریح کرد:توزیع مناسب پروازها در 24 ساعت شبانهروز و تخصیص منابع فرودگاهی به حداکثر 6 پرواز در هر ساعت، موجب متناسب سازی حجم ورود و خروج و در نتیجه کاهش ایستایی مسافران شده است.
معاون بهرهبرداری فرودگاهی درخصوص تاخیرات پروازی گفت: از زمان آغاز عملیات نوروزی تا کنون، میانگین تأخیر پروازهای مسافری 22 دقیقه بوده است اکثر پروازها طبق برنامه صورت گرفته است.
وی افزود:شیوهنامهی حقوق مسافر در مانیتورهای ترمینالها در دسترس قرار گرفته است و شرکتهای هواپیمایی نیز ملزم شدهاند در صورت وقوع تاخیر بنابر همان شیوهنامه ارائه خدمات داشته باشند.
صالحی آرتیمانی تأکید کرد که شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بهکارگیری حداکثر ظرفیت عملیاتی و هماهنگی میان بخشهای مختلف، در تلاش است تا خدماترسانی به مسافران نوروزی با بیشترین رضایت انجام شود.
وی ادامه داد:شرکت های هواپیمایی برای سفرهای پیش رو حتماً هواپیمای پشتیبان داشته باشند و همچنین نسبت به اخذ مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری و اسلات تایم فرودگاه مبدا و مقصد بهگونهای اقدام کنند که مغایرت زمانی دربلیت ها با مجوزهای پروازی مربوطه وجود نداشته باشد.
صالحی آرتیمانی افزود؛ در صورت هرگونه تاخیر، اقدامات لازم منطبق بر شیوهنامهی حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری از سوی شرکتهای هواپیمایی صورت پذیرد، بهویژه حضور به موقع نماینده شرکتهای هواپیمایی جهت پاسخگویی صادقانه به مسافران حائز اهمیت است. شرکتهای هواپیمایی در زمان تأخیر بایستی آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان در هتل را مطابق مقررات داشته باشند و در صورت لزوم هماهنگیهای لازم را با مدیریت ترمینال به عمل آورند.
معاون بهرهبرداری فرودگاهی اظهار کرد؛ شرکت های هواپیمایی میبایست عملکرد چارتر کنندگان را مدیریت کنند. وی ادامه داد: بر اساس شیوهنامه حقوق مسافر مسئولیت نهایی درخصوص نظارت بر بازاریابی و صدور بلیط در بازار با شرکتهای هواپیمایی است و چنانچه فروش بلیط به طرق مختلف انجام شود، شرکت هواپیمایی ملزم به رصد مستمر فعالیت نمایندگان فروش و پاسخگویی به مسافران است.
صالحی آرتیمانی در پایان ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته جهت حمل و نقل بار و مسافر، از کلیه شرکتهای هواپیمایی و هندلینگها خواست افزایش نیروی انسانی و ارتقای تجهیزات جهت تسریع خدمات بار و مسافر را طبق استانداردها در نظر داشته باشند و تکریم مسافران و رعایت شان و حقوق ایشان را در اولویت قرار دهند.
بازار ![]()
-
پنجشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۴:۵۲
-
۶ بازديد
-

-
خبر یزد
لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/705605/