خبر یزد

آخرين مطالب

حل مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس استان در سال 1403 سياسي

حل مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس استان در سال 1403
  بزرگنمايي:

خبر یزد - به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، مهران فاطمی در این برنامه با اشاره به اختصاص بیش از سه جلسه از شورای آموزش و پرورش استان به پروژه‌های مهر و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه منابع انسانی، سرویس و ساعت شروع مدارس و فضاهای آموزشی اتفاقات قابل قبولی رقم خورده است.
وی با بیان اینکه برخلاف سال‌های گذشته مشکلی در زمینه نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان وجود ندارد گفت: در این راستا مجوز جذب 620 آموزگار جدید الاستخدام، 285 فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان، 320 نیروهای کیفیت بخشی و نیز استفاده از بازنشستگان و به کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی اخذ شد.
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: همچنین 21 فضای آموزشی به استان اضافه شد اما به دلیل ساختار جمعیتی در پایه ششم و مهاجرت‌ها در پایه هفتم 5 مدرسه دو شیفته شدند.
وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در بحث ساماندهی سرویس مدارس تصریح کرد: افزایش 40 درصدی سرویس‌های مدارس، رایگان شدن اتوبوس‌های عمومی در هفته اول شروع سال تحصیلی و سرویس بندی 17 هزار دانش آموز در 308 مدرسه از جمله این اقدامات بودند.
فاطمی با اشاره به برخی شبهات مبنی بر سرعت کم اجرای پروژه انتقال آب یزد نسبت به پروژه مشابه در استان اصفهان توضیح داد: متولی پروژه خط انتقال آب اصفهان صنایع هستند و در واقع معادل خط انتقال آب به چادرملو در چند سال قبل بوده و ارتباطی با پروژه دولتی انتقال آب خلیج فارس به یزد ندارد.
وی با بیان اینکه خط دوم انتقال آب استان شامل آب شیرین کن و لوله‌گذاری به طول 730 کیلومتر تا شهر یزد است، گفت: دومین سایت آب شیرین‌کن با اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان بیش از 98 درصد پیشرفت داشته که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
استاندار یزد با اشاره به افزایش حدود 200 هزار متر مکعبی ظرفیت آب شیرین پس از احداث این سایت، تصریح کرد: پس از ساخت آب شیرین کن دوم، قابلیت انتقال تا سقف 60 میلیون متر مکعب آب توسط خط اول به استان وجود خواهد داشت.
وی مصوبه خط انتقال آب دریا به استان را در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه دانست و گفت: با تصویب هیأت دولت هزینه اجرای این خط از طریق واگذاری معادن به عنوان مشوق سرمایه‌گذاری تامین و بسیاری از استان‌ها منتفع خواهند شد.
فاطمی مشکل اصلی خط دوم انتقال آب را مسئله تامین منابع مالی این پروژه برشمرد و افزود: این مسئله پس از شهادت آیت الله رئیسی و تغییر هیئت دولت در همین مدت کوتاه با مسئولین جدید و معاون اول رئیس جمهور پیگیری شد که خوشبختانه مورد تاکید دکتر عارف نیز قرار گرفت.
وی در ادامه از گردشگری به عنوان یکی از مزیت‌های اصلی و حیاتی استان یزد نام برد و اظهار داشت: بهترین شیوه برای مقابله با ایران هراسی مسئله رونق گردشگری و معرفی ظرفیت‌های بی بدیل تاریخی، فرهنگی، معنوی و مذهبی ایران و استان است.
استاندار یزد با بیان اینکه مهمترین مسئله در بحث گردشگری خارجی معرفی یزد در حوزه بین‌المللی است، گفت: در راستای تحقق هدف معرفی یزد به یک میلیارد نفر از مردم جهان برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی و نیز مجمع گفتگوی کشورهای آسیایی با حضور 35 وزیر گردشگری در دستور کار قرار گرفت.
وی در ادامه به تشریح آمارهای گردشگری استان پرداخت و یادآور شد: در سال 1400 بیش از 177 هزار گردشگر داخلی و 5377 نفر گردشگر خارجی و در سال 1401 بیش از 830 هزار گردشگر داخلی و 25 هزار گردشگر خارجی به استان سفر کردند که این آمار در سال 1402 به یک میلیون و 212 هزار گردشگر داخلی و 400 هزار گردشگر خارجی افزایش پیدا کرد.
فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکل کارت سوخت آزاد در هفته گذشته توضیح داد: دلیل اصلی این مشکل افزایش حجم مسافرت‌ها در شهریور ماه و نیز اتخاذ تدابیر کشوری برای جلوگیری از قاچاق سوخت بود که با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد 32 درصد کل سوخت به صورت آزاد و نیز هر جایگاه به تناسب عرضه تا سه کارت آزاد را در اختیار شهروندان قرار دهد.
استاندار یزد با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در هفته گذشته توضیح داد: دیدار با معاون اول رئیس جمهور در راستای تشریح مسائل اساسی استان از جمله پروژه‌های بهره‌وری، تامین مالی خط انتقال آب، پروژه‌های نیمه تمام و اجرای قانون مولدسازی اموال مازاد دولتی برای تامین هزینه‌های آب انجام شد.
وی افزود: دیدار با رئیس سازمان محیط زیست کشور جهت تسریع فرایند ارزیابی‌های زیست محیطی برخی پروژه‌های اساسی استان در حوزه احداث بزرگراه، خط انتقال آب و انجام فاز تکمیلی مطالعات آلایندگی و نیز دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران جهت هماهنگی رویداد acd در دستور کار قرار گرفت.
فاطمی به پیگیری‌های متعدد استان جهت برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه شهید نصیری و جام باشگاه‌های والیبال آسیا طی هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: جلسه پیگیری مصوبات 5 شهرستان و نیز جلسه شورای مسکن و انجام اقدام ویژه برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه اجاره بها در این هفته برگزار شد.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر توضیح داد: بخشی از هزینه‌های تامین زیرساخت‌ لازم جهت پوشش تلویزیونی مسابقات در ورزشگاه شهید نصیری باید توسط باشگاه چادرملو و مابقی از محل دیگر تامین شود.
استاندار یزد با بیان اینکه با توجه به مهلت کوتاه برای بازسازی ورزشگاه شهید نصیری اقدامی در راستای پوشش تلویزیونی انجام نشده است، گفت: با برگزاری جلسات هماهنگی با مجموعه باشگاه چادرملو و صدا و سیما این موضوع پیگیری خواهد شد.
وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر احتمالی مدیریت ارشد استان تصریح کرد: خدمت به مردم چه به عنوان استاندار و چه در کسوت استاد دانشگاه و یک شهروند عادی ادامه پیدا خواهد کرد.
فاطمی تغییر و تحول در دولت‌ها را امری طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: قطعاً هرگونه همراهی و همکاری و انتقال تجربیات با مدیریت بعدی استان در راستای بالندگی بیشتر یزد انجام خواهد شد
خبرنگار: علیرضا شفیعی
انتهای خبر/
کد خبر: 1245142 برچسب‌ها استان یزد مدارس دانشگاه فرهنگیان

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/675373/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوآوری برای بهبود بازیافت پلاستیک با کمک نانولوله

منظومه ماهواره ای شهیدسلیمانی تا پایان سال آینده پرتاب می شود

برنامه کشورهای رقیب برای توسعه فناوری فضایی

انجام 2000 عمل جراحی با گاماپروب‌های ایران‌ساخت

گاز مناطقی از شهر یزد قطع می‌شود

توضیح رئیس سازمان لیگ والیبال در مورد محکومیت لژیونر ایران – رسانه7 | اخبار ورزشی

گاز مناطقی از شهر یزد فردا قطع می‌شود

روزانه 45 نوزاد در استان یزد متولد می‌شوند

فیلم/ برگزاری عصر شعر «راز نصرالله» در یزد

80 درصد مشتریان بازار آب یزد خریدار هستند| سرمایه‌گذاری در آب ضروری است

تهیه و بازنگری 700 طرح هادی روستایی در یزد| 1300 پروژه اجرا شد

خلاصه بازی پرسپولیس 1 - 0 چادرملو اردکان + برتری سرخپوشان در دقایق پایانی + فیلم

روزانه 45 نوزاد در استان یزد متولد شدند

گاز مناطقی از این استان فردا قطع می شود

استان یزد میزبان مسابقات دو و میدانی کارگران و انتخابی تیم ملی کشور

بازنشر اسامی محرمان جام حذفی اعلام شد

برگزاری جشن کودکانه شاد محیط زیستی در یزد

دستگیری کارمند رشوه‌بگیر یکی از بانک‌های یزد

بررسی مشکلات واحد‌های دامداری مهریز

پروازها از ساعت 21 امشب تا 6 صبح فردا لغو می‌شود

تاکید معاون استاندار یزد بر رفع مشکلات دامداران مهریز

پروازها در آسمان ایران تا فردا صبح لغو شد

تکذیب مسدودی تونل‌ های توحید و رسالت تهران

تردد در 2 تونل پایتخت، امشب ممنوع است

دو خط کتاب/ آخرین بیان خوشحالی و غم زیاد سکوت است!

روایتی از کودتای 28 مرداد در «سمفونی شیاطین»

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

فرزندان شما به حقیقت فرزندان شما نیستند

جریان الکتریکی به ساده ترین زبان

تولید دستگاه رصد تغذیه آب کشت

یک مدل جدید و شگفت انگیز هوش مصنوعی

«متا» از هوش مصنوعی جدید مولد ویدئو رونمایی کرد

نصب بزرگترین سقف خورشیدی جهان در فرودگاه‌های دبی

5 نکته مهم برای سفر به یزد، از جاهای دیدنی تا اقامت

توضیح رئیس سازمان لیگ والیبال در مورد محکومیت لژیونر ایران

چشم انداز و نقشه‌راه ویژه مرکز سلول‌های بنیادی یزد تدوین شود

مسدودسازی و حذف 5 راه دسترسی غیرمجاز مربوط به ارگان ها، صنایع و معادن در محور یزد طبس

شهید فرهنگ‌دوست در جبهه نیز شاگرد نمونه بود

رژیم صهیونیستی بقا را در ایجاد بحران می‌بیند

جلسه هم‌اندیشی سفر وزرای گردشگری کشورهای عضو ACD به استان یزد برگزار شد

رشد چشمگیر جذب دانشجو در مقاطع تحصیلی با رویکرد مهارتی

3000 میلیارد ریال به 15 بنگاه اقتصادی استان یزد تزریق شد

باشگاه چادرملو علیه پرسپولیس سند رو کرد + فیلم

اعتراض چادرملو: گولسیانی باید اخراج می‌شد!

اعتراض باشگاه چادرملو به داوری بازی با پرسپولیس – رسانه7 | اخبار ورزشی

قیمت تتر به دلار نزدیک شد

درج قیمت در بلیط هواپیما ضروری است

تزریق 3000 میلیارد ریال به بنگاه‌های اقتصادی یزد در قالب سکوهای تامین مالی جمعی

باشگاه چادرملو: گولسیانی باید اخراج می‌شد +فیلم

چادرملو سند رو کرد؛ گولسیانی در صحنه قبل گل، باید اخراج می‌شد! / ویدیو